Beantwoord

Trage internet en slechte wifi

  • 8 June 2019
  • 6 reacties
  • 232 keer bekeken

Hi,

Na het gebruiken van de wifi-tuner en chatgesprekken met KPN-medewerkers ben ik tot de volgende conclusie gekomen. Maar eerst de situatie;

Ik woon op St. Pieter, Maastricht. Dit is een buitengebied waar het internet middels koperen bedrading binnenkomt. Dit ondergrondse netwerk is onder beheer van KPN. de maximum snelheid die daardoor bij mij binnen kan komen is maximaal 15mbit/s. Ik betaal eveneel als iemand die de daadwerkelijke 50mbit/s binnenkrijgt. Maar ik heb geen glasvezel dus die snelheid is never nooit te behalen.

Na aanvraag heeft KPN geen plannen om glasvezel aan te leggen
KPN heeft ook geen alternatief zodat ik een snellere verbinding kan krijgen

Nu begrijp ik de text en uitleg van de techniek helemaal. Maar ik vind niet dat ik dit moet accepteren.

Waarom betaal ik hetzelfde als een klant waarbij wel glasvezel is aangelegd?
Waarom heeft KPN geen plan in de voorzienbare toekomst om het netwerk in deze wijk te upgraden?
Waarom krijg ik geen aanbod van een lagere prijs ter compensatie van achterliggende reden dat mijn internet bij binnenkomst meer 66% lager is dan waar ik eigenlijk voor betaal?

Ik lig hier niet wakker van, maar ik kan geen enkel goed woord meer vinden voor KPN en waarom ik klant ben. Misschien zou ik moeten overstappen? maar het ondergrondse netwerk is in handen van kpn, dus daar heb ik geen onmiddelijke oplossing mee.

Kan hier uberhaubt iets aan gedaan worden?

Groet,
Jeroen
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 11 June 2019, 11:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @Jeroenbb405 . Welkom op het forum!
Ik ben blij dat je de vragen hier stelt en ik hoop dat ik er een aantal naar tevredenheid kan beantwoorden. Ik kan me heel goed indenken dat je de verhouding prijs/kwaliteit heel scheef vind overkomen. Voordat ik me daar aan waag wil ik graag de exacte situatie weten zodat ik je van juiste antwoorden kan voorzien. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan kom ik er zo snel mogelijk op terug!
Bij deze gedaan
Hoi Jeroen. Ik heb alles uitgezocht en ben bang dat ik weinig kan toevoegen aan wat je via de andere ingangen is verteld. Ik gun je uiteraard een snellere verbinding maar daar zijn nog geen plannen voor in jouw regio. KPN is bezig om zijn netwerk sneller te maken maar dat kan niet in één keer voor alle klanten, helaas..
Ik zie dat je bij het verlengen een korting van negen maanden hebt kunnen krijgen. Je snelheid wordt er niet beter van maar je hoeft in ieder geval niet de volle pond te betalen. Ik hoop dat dit toch nog iets van een troost is. Wie weet is er aan het eind van je huidige contract periode toch sneller internet mogelijk. Ik kan het niet beloven maar hoop het wel voor je! 🙂
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!
Hi Erwin,

Sorry voor de late reactie. Ik heb inderdaad de korting gekregen. Dat aanbod kwam wel pas toen bij KPN binnenkwam dat ik wilde overstappen naar T-mobile. Wat overigens ook weer aangeeft KPN niet zoveel doet om bestaande klanten te onderhouden. Ik gaf ook al aan dat ik bleef omdat het internet niet sneller word bij andere providers, dus nu heb gekozen voor het goedkoopste.

Ik heb geen vragen meer. Maar toch bedankt voor de genomen moeite om te antwoorden.

Groetjes
Helemaal duidelijk en graag gedaan!