Beantwoord

Trage internetsnelheid

  • 8 October 2020
  • 15 reacties
  • 162 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb ook een thuis instap internet abonnement met vast bellen. De KPN snelheidtest geeft voor download 13 Mbps aan en 2 voor upload. Is dit de snelheid die hoort bij mijn abonnement?

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 10 October 2020, 13:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Die speedtest van 13 mbit was via WiFi zeker? Probeer het eens bekabeld. 

Badge +19

Voor de goede orde je zou, afhankelijk van je abonnement, bekabeld minimaal 50 moeten halen.

dit is de snelheid bekabeld

U kunt gaan kijken wat een KPN Hussel abbonement u nu zou gaan kosten. Waarschijnlijk meer dan nu, maar het ligt helemaal aan de diensten die je afneemt. Overstappen op Hussel betekent wel een nieuw jaarcontract.

Reputatie 7
Badge +9

@zeeschelp , ik zou even wachten op een moderator. Het lijkt mij verstandig dat de moderator eens kijkt naar het probleem met je lage internetsnelheid van 15 Mbps. Je moet minimaal rond de 50 Mbps hebben. Ook met je huidige abonnement. Vul zoveel mogelijk gegevens in bij het forumprofiel van je zodat een moderator je kan helpen. Het kan eventjes duren voordat een moderator reageert ivm drukte.

Reputatie 7
Badge +24

dit is de snelheid bekabeld

Dit klopt niet. Zou gewoon 50 moeten zijn. Hier moeten even een KPN medewerker naar kijken.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @zeeschelp, welkom hier. 

Met Hussel heeft niets te maken aan de screenshots hierboven te zien.

Ik kijk graag mee. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Reputatie 7
Badge +24

@zeeschelp, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

@Alex_P dank voor je bericht, ongeveer 8 dagen geleden profiel aangevuld, kan je dit zien? alvast dank voor hulp.

Reputatie 7
Badge +24

Oww, ik heb geen berichtje meer van je gehad. Ik zie het nu. Je hoort op dit adres genoeg snelheid te krijgen, dit is echter niet geval. 

Ik kom dan ook vrij snel uit op een monteur, krijg je nu echter niet te pakken om dit in te plannen. Zal ik het morgen nogmaals proberen? 

@Alex_P ja goed plan om te bellen, graag op 06, net toegevoegd

Reputatie 7
Badge +24

Update: monteur is ingepland. Laat het ons hier weten hoe het afloopt. 

@Alex_Pmonteur geeft aan dat snelheid op afstand gewijzigd kan worden. Hij heeft hiervoor een order aangemaakt naar de betreffende afdeling. Het heeft te maken met een switch naar een andere centrale die dichterbij mijn huis is. Op dit moment is de snelheid helaas nog net zo als in het screenshot 15.5/2.6.