Vraag

Trage internetsnelheid na snelheidsverhoging Hussel-abonnement

  • 17 March 2022
  • 9 reacties
  • 83 keer bekeken

Ik heb met abonnement glasvezel 500/500 MB verhoogd naar 1Gb Hussel abonnement. Bij de 500/500 haal ik bekabeld makkelijk deze snelheid; zowel down- als upload. Ook via wifi kom ik gemiddeld om 450/450. Vanaf de overgang naar 1GB mag ik blij zijn als ik bekabeld 650/650 haal. En dan heb ik mijn Lenovo X13 Gen met een utp kabel aan de KPN V12 rechtstreeks getest. Wifi kom ik gemiddeld op 550/600. Ik lees op het KPN forum dat je gemiddeld toch wel 950/950 bekabeld moet halen, maar ik kom daar tot vandaag de dag niet in de buurt.  Heb de Glasvezel modem en KPN V12 router al een keer uit- en aangezet, maar het resultaat blijft teleurstellend. Wie heeft tips voor me?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de snelheid ook al eens getest met een andere pc of laptop?

Hoi Nick, heb ook met een MacAir geprobeerd van mijn zoon en ook daar kom ik bekabeld ook op dezelfde snelheden voor down- and upload.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Nick, heb ook met een MacAir geprobeerd van mijn zoon en ook daar kom ik bekabeld ook op dezelfde snelheden voor down- and upload.

Vogens mij heeft die geen ethernet poort. Dus u gebruikte een ethernet naar USB adapter? Wel 1 die USB 3 ondersteund mag ik hopen? In een USB 3 poort?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u al eens een andere speedtest geprobeerd? Heeft u de app van Ookla ook al eens geprobeerd? 

https://www.speedtest.net/nl/apps/windows

Reputatie 7
Badge +24

Heeft de Lenovo überhaupt wel een ethernet poort? 

De MacAir is ook USB-C en ik heb een USB C adapter gebruikt die 1 GB aankan maar ook dan zijn de snelheden teleurstellend. Ja, ik heb de Speedtest app voor Windows gedownload.

 

De Lenovo heeft geen ethernet poort. Ik heb een Hyper Drive hub aangesloten op de USB-C poort van de Lenovo.

Ik weet niet wat er is gebeurd, maar de uploadsnelheid is goed omhoog gegaan  en ik haal nu bekabeld ook upload 940 maar de download blijft hangen bij 690

Tips hoe ik de downloadsnelheid hoger kan krijgen?

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @amsaa0je, we denken hier op het forum graag met je mee. Goed om te zien dat je hier al op weg geholpen bent door @Nick83! 

Opvallend dat je uploadsnelheid al omhoog gegaan is. Is er in de tussentijd iets veranderd? Zijn er op het moment dat je de speedtest doet ook andere apparaten aangesloten op het modem? Maakt het verschil als je jouw modem een reset volgens stap 2 geeft en de speedtest daarna opnieuw doet?