Beantwoord

trage tv en wegvallend internet

  • 19 January 2021
  • 18 reacties
  • 109 keer bekeken

Ik zat bij Telfort wat overgenomen is door knp, nu zitten wij met een  interactieve TV die er niet vooruit te branden is, ook het internet valt regelmatig gewoon weg. Hoelang denkt kpn nog mee bezig te zijn met het verhelpen van dit euvel ? 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 26 January 2021, 14:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19

Wellicht heb je de update nog niet binnen. Die zou uiterlijk morgen binnen moeten zijn. Is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem?

Hoi Joep,

Ja de ontvanger en modem zijn met een kabel verbonden.ook het weg vallen van de wifi gebeurt regelmatig.kabels allemaal vervangen door nieuwe, ook is modem buiten de meterkast geplaatst om storingen te verkomen.

Badge +19

Dan is er vast wat meer aan de hand. Welk type modem heb je en welke ontvanger? Gebruik je iets van wifi versterkers?

Experia box V10 

Artis vip2952v2  deze ontvanger word 3 maal gebruikt waarvan 2 bekabelt zijn.1ontvanger is via de door u verschafte versterker Dvs 1200 verbonden met een ontvanger, echter is het laatste stuk lankabel,dus van dvs1200 naar ontvanger.

Echter de 2 die bekabelt zijn leveren geen betere prestaties.

Badge +19

Het is allemaal prima op één ding na. De Dvs 1200! Die moet je gewoon niet willen. Het kan best een tijdje goed gaan tot er er een boosdoener op je elektriciteitsnetwerk komt. Bijvoorbeeld een niet goed werkende ledlamp of een dimmer of een telefoonoplader. Of de buren die ook zo'n setje hebben. Dan wordt je hele netwerk gammel. De kans is groot dat als je die weghaalt en het modem reset  je nergens last meer van hebt. Probeer het als je wil.

Hoi ,

 

De Dvs 1200 word alleen ingeschakeld op het moment dat de speelkamer benut wordt.dus dan pas word deze in het stopcontact gedaan.

Verder bij Telfort nooit problemen gehad,ook het weg vallen van de wifi is erg bijzonder. In de tijd dat ik met u aan het communiceren ben is hij al 2 keer weggevallen en met wegvallen praten we over 2a3 sec.

​​​

Streaming van de tv gaat zonder problemen. Echter de menu's lopen minder vlot. Ik zal vanavond kijken of ik de ontvangers handmatig kan update in de hoop dat dit helpt 

 

 

Badge +19

Ik neem aan dat de Dvs waar het modem in zit wel altijd er in blijft zitten. Althans dat denk ik.

Nee,de Dvs bij de modem haal ik er juist uit,Dvs speelkamer laat ik zitten.

De Dvs in de meterkast daar komt de stroom vandaan

 

 

 

Modem hangt volledig vrij

Voor de bekabeling van de tv boven en woonkamer,dit heeft altijd al zo gezeten.

Nog even van de andere hoek

Badge +19

Als je alle aangesloten randapparatuur losmaakt en je drukt op de herstelknop totdat het modem opnieuw opstart.  Welke snelheid heb je dan?

Joep ,

 

Test met kabel 200 down en 250 up 

WiFi  5 down en 9,9 up .

 

Deze meeting is gedaan nadat de modem is gereset en alle randapparatuur is verwijderd.

Gedaan met 2x laptop,3 x telefoon en 2 x Chromebook.

Maar met de macbook haal ik 200 down en 190 up via wifi wel ?????

Vermoed dat de modem niet goed werkt

 

En de wifi valt steeds vaker weg  en langer, dit op alle apparatuur

Badge +19

Zeg je nou dat de Macbook die hoge snelheid haalt en met de overige apparatuur 5 down?

Dat klopt Joep, ik heb vervolgens via KPN de modem gereset.nu haal ik op de telefoon en laptop de zelfde snelheid als de mac dus dat is goed .chrombook komt niet verder dan 100 down.

Ondanks dat ik bijna onder de modem sta is het wifi signaal geen volle bak . Zie foto.

Dus ik denk dat de modem niet meer optimaal werkt.

 

Hoi @Traag internet en tv . Wat ik er nu van begrijp is dat sommige apparaten een goed wifi ontvangst hebben en andere niet of minder?

In de regel is er dan weinig aan de hand met de experiabox. Die zend immers hetzelfde signaal uit ongeacht welke apparaten er in de woning aanwezig zijn. De v10 is sowieso een heel stabiel en degelijk apparaat.  

Wel kan de v10 op 2,4Ghz en 5Ghz uitzenden. 2,4 kent langere afstanden maar de overdrachtsnelheid zal iets minder zijn.

De 5Ghz is supersnel maar als er een muurtje tussen zit, is het al snel gedaan. 

Je kunt proberen om beide signalen een aparte netwerknaam te geven zodat je naar keuze kunt verbinden met 2,4 of 5Ghz. Dat kan door in te loggen op de experiabox via 192.168.2.254

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.