Vraag

Trage upload hoge download 500/500 hussle

  • 21 August 2020
  • 1 reactie
  • 39 keer bekeken

Ik ondervind ook een verschil met download en upload.

Dit gebeurt ook sedert een week zonder aanleiding wijziging aan mijn kant of verklaarbare oorzaak.

voorheen behaalde resultaten sedert oplevering:download 550 / upload 620

Sedert een week: download 510 / upload 360

Product: Hussel 500/500

Modem: V12

ondernomen acties: glasvezel modem stroom uit en weer aan

KPN Experia modem V12 stroom uit en weer aan.

Gebeld met de helpdesk antwoord: alles ok vanaf de centrale /KPN zijde.

Wie heeft een verklaring hiervoor of andere tips?

Mvg John


1 reactie

Reputatie 5
Badge +10

Hoi @johnh67, 

Niet fijn dat je een wat lagere uploadsnelheid meet. Om te beginnen is het goed om speedtests altijd via een bekabelde verbinding uit te voeren. Via een Wifi-verbinding, kunnen de pakketsnelheden namelijk niet gegarandeerd worden. 

Als de snelheden op een bekabeld aangesloten apparaat zijn uitgevoerd, kan je dat apparaat eens herstarten. Ook kan je de Experiabox eens geheel resetten (via manier 2 op deze pagina). Probeer ook eens via een andere speedtest site en/of via een andere server op de betreffende speedtest site de speedtests uit te voeren. We zien namelijk regelmatig terug dat de speedtest sites/servers de hoge zeer hoge snelheden van de glasvezelverbinding niet aan kunnen, en daardoor een te lage uitkomst geven. De snelheid haal je dan in de praktijk wel gewoon. 

Reageer