Beantwoord

Trage wifi

  • 16 February 2021
  • 8 reacties
  • 80 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Sinds kort heb ik erg last van trage wifi.

Ik heb net de wifi manager doorlopen en dit had geen goed resultaat.(zelfs lager)

De snelheid schommelt nu tussen de 12 en 21mb.

Ik heb de modem op de begane grond staan en ik werk op de 1e etage. 

Er is geen wifi versterker op de 1e etage( Nooit nodig gehad)

 

Wat kan ik doen?

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 16 February 2021, 12:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @sspringer , als je de wifi manager minimaal 2x doorloopt krijg je een advies, of een gratis monteur of een gratis set wifipunten die je bekabeld aan dient te sluiten.

Je download moet dan lager dan 20Mbit/s zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @sspringer, ben je wat verder gekomen nadat je de WifiManager nogmaals doorlopen hebt?

Goedemorgen @Maja_ ,

Helaas nog niet. Laatste 2 metingen waren 19 en 17mb.

Ik krijg alleen niet de adviezen die hierboven worden aangegeven.

Dit is wat ik krijg: 

“Balen, het is niet gelukt

Dan is je probleem lastiger dan we dachten. We lossen het graag voor je op zodat jij het maximale uit je wifi kan halen.

Heb je een Wifi Versterker gekregen?

Probeer deze dan bekabeld aan te sluiten. Bij de bedrade variant gaat niets van het signaal verloren en krijg je bijvoorbeeld op zolder de snelheid die in jouw huis beschikbaar is. Zonder draad kan wat signaal verloren gaan, waardoor de snelheid en het bereik vaak duidelijk minder is.

Ondersteuning

We gaan samen op zoek naar de beste oplossing voor jouw wifi probleem.”

 

Neem contact op verwijst naar het forum….

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dan loopt de WifiManager niet helemaal lekker door dus @sspringer :thinking:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!

@Maja_ Ik heb het nu ingevuld.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt! Ik zie inderdaad dat je met de WifiManager onder de 20Mb uit bent gekomen maar dat er geen verdere oplossing aan is geboden, dat is uiteraard niet zoals het hoort.

Ik ga er alsnog voor zorgen dat je een wifi versterker van ons krijgt (kosteloos) die je op de 1e verdieping neer kunt zetten zodat je daar wel weer een snelle verbinding zult hebben!

Je ontvangt hier als het goed is een sms'je over, zou je het willen laten weten als je hem ontvangen en aangesloten hebt? Hoor graag of de situatie inderdaad verbeterd is na het aansluiten :slight_smile:

Goedemorgen @Maja_ ,

Ik heb hem binnen, maar in de uitleg staat dat ik bij de modem die ik heb, de versterker op de eerste verdieping moet neerzetten met een kabel.

Doordat de positie van de modem in de meterkast op een ongunstige punt staat(onder de badkamer en trap) om een kabel te trekken heb ik hier ook niet veel aan.

Of is hier nog een workaround voor?

Reputatie 7
Badge +20

Ah, top dat je hem binnen hebt! Wel jammer dat je vervolgens direct tegen een ander probleem aanloopt :slight_frown: De versterker kan echt alleen bekabeld aangesloten worden, is het wellicht mogelijk om hem onder het vertrek waar je werkt neer te zetten? Dat zou uiteraard ook al een verbetering op kunnen leveren :slight_smile: