Beantwoord

trage wifi en slechte klantenservice

  • 15 April 2020
  • 16 reacties
  • 197 keer bekeken

Ik heb afgelopen week zeer slechte wifi, dit het ik wel vaker met kpn. Zelfs als ik bijna naast de router zit. Ik heb dit zelf geprobeerd op te lossen d.m.v een zogenaamde wifi manager (zie kpn site), maar helaas te vergeefs. Telkens gaf deze tool aan dat de instellingen van de router niet in orde zouden zijn en als ik door zou gaan met de procedure dat de instellingen dan wel juist zouden zijn. Zo gezegd zo gedaan. Vervolgens gaf de tool aan dat de instellingen juist waren. Ik bleef trage wifi hebben, vrijwel onbruikbaar. Toen het ik de test procedure en wifi manager opnieuw gebruikt en wat bleek? De routerinstellingen waren nog steeds niet in orde. Kortom ik heb me kostbare tijd zitten te verdoen met een onzin tool. Vervolgens contact proberen op te nemen met kpn via de mail maar helaas, na 3 dagen nog steeds geen reactie.

Kortom kpn heeft slechte wifi en zeer een slechte klantenservice. Ik ga morgen toch maar eens bellen.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 16 April 2020, 16:35

Bekijk origineel

16 reacties

Badge +19

Een antwoord op uw mail gaat u nooit krijgen want kpn is niet per mail bereikbaar. Heeft u het modem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Tragewifi en welkom op het forum! Per mail zijn we inderdaad niet bereikbaar, maar super dat je het forum gevonden hebt. :slight_smile: Wat jammer dat de Wifi Manager niet voor de oplossing heeft gezorgd en gek dat deze zulke tegenstrijdige informatie gaf. Is de wifi traag op alle apparaten en overal in huis? Of speelt het op bepaalde apparaten/locaties in huis? Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met de naam en geboortedatum van de contractant en je adresgegevens? Dan kan ik de metingen van de Wifi Manager inzien  en je verder helpen! 

@Joep1965 bedankt voor het meedenken, ik heb de modus op verzoek van kpn gereset. Dit heeft echter niets veranderd aan de snelheid van de wifi

@Sanne_M de wifi is traag op elke apparaat. Zowel laptop als telefoon als tablet. Het probleem vind overal plaats in het huis, zelfs dichtbij de router. De metingen van wifimanager zijn goed volgens uw collega waarmee ik telefonisch contact heb gehad. Het zat boven de grens van 20 Mb/s die jullie hanteren. Wel vind ik het vreemd dat jullie wifi manager geen onderscheid weet te maken tussen download en upload snelheid. Hiervoor zullen verschillende waardes kwa snelheden gelden. Ook vind ik het vreemd dat ik heel vaak de volgende melding krijg tijdens het testen van mijn wifi via jullie test tool (wifi manager) “Er is een socket-fout opgetreden tijdens de downloadtest. Probeer het later opnieuw”. Is mijn wifi nu zo langzaam? Zelfs testen lukt niet. Dit vind ik wel heeel merkwaardig, want op andere websites lukt het testen namelijk wel op vrijwel het zelfde tijdstip. De resultaten liggen dan ook ver onder de ondergrens van 20 Mb/s. U snapt dat ik nu wel mijn vraagtekens zet bij jullie wifi manager test. Volgens mij deugt jullie wifi manager niet helemaal als 5 andere sites veel lagere waardes geven dan die jullie wifi manager beweert. Deze testen zijn gedaan op de zelfde laptop kort achter elkaar terwijl er op geen andere apparaten gebruik werd gemaakt van wifi. Ook heb ik in de avond nogmaals de test gedaan om er zeker van te zijn dat dit geen toeval is. Kunt u dit verklaren? Ik namelijk niet. Of eigenlijk wel : jullie wifi manager is misleidend. Met jullie socket-fout. Hopelijk begrijpt u mijn frustratie.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe is de snelheid op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Wat zegt Fourstack over uw adres? 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

@Nick83

Reputatie 7
Badge +24

Dat is best 👍 bekabeld aangesloten pc of laptop functioneert wel goed gaat?

@Nick83 ja dan functioneert het perfect. Alleen ik heb echt draadloze internet nodig. Voorheen heeft het internet het altijd gedaan en nu opeens is het zo traag. Niks is veranderd in huis qua apparaten die een stoorzender zouden kunnen zijn.

 

Reputatie 7
Badge +24

Waar staat de Experiabox? In de meterkast? U heeft geen versterkers? 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Tragewifi Ik spring er even bij. Ik zie dat je al aardig wat hebt besproken met collega Sanne en je forumgenoot Nick. Ik zie dat je bekabeld een heel mooie snelheid haalt en je geeft aan dat alles dan ook keurig werkt. Dat is dan helder. 

Als de snelheden echt onder de 20 Mbit vallen dan zou je dat direct in de resultaten van je test moeten merken. Ik geloof je van harte dat je langzame wifi hebt, maar onze wifi managerzal echt geen heel ander uitkomsten hebben dan welke ander speedtest dan ook.  

Net als Nick ben ik heel benieuwd of je iets versterkers hebt aangesloten? En met welk apparaat voor je de wifi manager uit? 

@Bart_ @Nick83 beste bart,

allereerst bedankt voor je reactie.

je bent er van overtuigt dat de wifi manager geen hele andere uitkomst dan elk ander speedtest weergeeft als ik dat goed lees. Als ik het niet met eigen ogen heb gezien op meerdere testplatformen zou ik u geloven, u klinkt heel zeker van uw zaak. Jammer genoeg was u er niet bij en ik wel. Anders zou u meteen kunnen zien dat het tegendeel waar is ... 

Dus als ik het goed begrijp zit ik dit allemaal uit me duim te zuigen? 
en ik denk dat we dit probleem gewoon moeten aanpakken, in plaats van je mening te geven. Of je me nou wel of niet gelooft, ik weet beter. 
het boeit me verder ook vrij weinig of je me wel of niet gelooft.

dus die laatste 2 zinnen waren eigenlijk alleen nuttig zonde van je tijd. 

ik maak gebruik van de experiabox v10A hij en hij staat in de woonkamer.

Nick bedankt voor je snelle reactie hier kan de klantenservice van kpn een hoop van leren.

Ik hoop dat er nu wel iets gebeurd inplaats van meningen en valse beweringen en ja ik ben zeker gefrustreerd.

Reputatie 7
Badge +24

Ok, in de woonkamer. Staat die vlak naast de tv? Probeer hem een een paar meter bij de tv en alle andere elektronica vandaan te zetten. Want dat kan storen.

Heeft u traag wifi op al uw apparaten? Laptops? Mobiele telefoons?

Reputatie 7
Badge +20

@Tragewifi Dat je niet blij bent met de snelheid van je wifi is me heel duidelijk en daar kan ik me van alles bij voorstellen. Ik zou daar ook gefrustreerd over zijn. Ik hoop ook dat je begrijpt dat ik je probeer te helpen. Ik zeg nergens dat je het allemaal verzint, maar dat je wifi niet goed werkt kan diverse oorzaken hebben. Dat de wifi manager zelf niet zou deugen vind ik inderdaad een wat voorbarige conclusie. 

Als je op Nick's vragen en mijn vragen antwoord kunt geven komen we vast verder. De plek waar je Experia Box staat en de aanwezigheid van andere apparatuur kan heel invloed hebben. Daarbij is het ook belangrijk om te weten of je al wifi versterkers hebt aangesloten en met welk apparaat je de wifi manager doet. Kun je daar wat meer over vertellen? 

@Nick83 hij staat +-3 meter van de tv afvan de tv af.

ik heb inderdaad trage wifi op alle apparaten.

 

 

@Bart_ ik gebruik geen wifi versterker, voorheen deed mijn wifi het gewoon. Bij de experiabox staan geen andere apparaten

de wifi manager heb ik getest op laptop en telefoon maar ik krijg telkens die zelfde melding over een “socketfout” 

 

Reputatie 7
Badge +24

S8nds wanneer ziet u die socket fout? Want in uw startpost gaf u aan dat u de manager al wel eerder had gedaan.

Reageer