Beantwoord

Trage wifi / isra slecht aangesloten?

  • 28 November 2019
  • 10 reacties
  • 820 keer bekeken

Hallo,

Ben al een tijd bezig om mijn wifi weer een beetje omhoog te krijgen. Tot voor 1 maand terug haalde ik ongeveer 90mb wifi ( geen glasvezel ) en nu amper 30mb  Na deze tijd diverse metingen gedaan, box gereset, andere kanalen geprobeerd maar helaas. Met KPN helpdesk kom ik er ook niet uit. Als ik op Wi-Fi van de buurman ga dan haal ik de 90+ weer.

KPN geeft aan dat verbinding goed is vanaf de wijkcentrale maar als ik zelf online meet dan geven ze aan dat de verbinding niet optimaal is?

Kan eea te maken hebben hoe de KPN de blauwe kabel / israpunt aan elkaar hebben geknoopt? Ziet er erg amateuristisch uit.

 

Hoor graag

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door PatjeV 3 December 2019, 21:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

He, die foto zag ik hier ook al :

https://forum.kpn.com/internet-9/blauwe-kabel-meterkast-466133#post864609

Kan eea te maken hebben hoe de KPN de blauwe kabel / israpunt aan elkaar hebben geknoopt? Ziet er erg amateuristisch uit.

Dat kan netter maar toch acht ik het zeer onwaarschijnlijk dat daar veel verbetering uit te halen is.

Elektronen door een kabel hebben geen weet van hoe het er uit ziet.

 

Klopt  had foto eerder geplaatst. Toch vreemd dat de wifi snelheid opeens meer dan halveerd en dat ik op Wi-Fi van buren wel bijna volle snelheid pak. KPN ziet geen probleem.

Dan toch ook bedraad testen, met kabel naar het modem.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Patje. 

De vraag is of dit alleen een WiFi issue is of dat het aan de hele verbinding ligt. Wat krijg je te zien als je hier een test uitvoert met een pc/laptop die met een kabel is aangesloten op de Experiabox? Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

@Alex_P  profiel geüpdate.. test doe ik van de week even. Hebben jullie al iets veranderd? Wi-Fi pakt nu opeens weer 70+ mb

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb nog niets gedaan hoor, ik wacht nog even op de resultaten van je test. :) 

Reputatie 7
Badge +24

Patje, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

@Alex_P 

Sorry er is denk ik iets mis gegaan met reageren. Met vaste kabel is verbinding wel stabieler maar snelheid is niet constant. Ook met Wi-Fi ging het een paar dagen goed maar daarna weer 40kb.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Het gekke is dat ik op je verbinding geen verstoringen zie. Zou je de Experiabox eens helemaal willen resetten door het resetknopje aan de achterkant ingedrukt te houden tot de Experiabox opnieuw opstart? Hoe heb je gezien dat de snelheid niet constant is overigens? Bekabeld dan? Met een tool gemonitord?   

Reputatie 7
Badge +24

Patje ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.