Beantwoord

Trage Wifi op bovenste verdieping met Box12

  • 6 October 2021
  • 10 reacties
  • 99 keer bekeken

Hoi!

 

Vorige week heb ik mijn internetsnelheid verhoogd (van 50mb/s naar 200mb/s) en een nieuw modum ontvangen. Eerst had ik nog mijn oude Telfort modum met een (gratis, zwarte) Wifi versterker van KPN, maar nu heb ik alleen de KPN box 12. Sindsdien is het Wifi signaal op de bovenste verdieping van mijn huis een stuk slechter geworden en is het internet traag. Mijn huis heeft 3 verdiepingen (incl. begane grond). Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Wifi beter is? Ik zou verwachten dat met het nieuwe modum en sneller internet dat dit probleem niet zou ontstaan, maar het internet is er nu slechter dan voorheen..

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Groetjes,

Evelien

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 7 October 2021, 19:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 6
Badge +9

@evelien.b 

Met alleen Box 12 ga je het niet redden Evelien.

Je zult echt gebruik moeten maken van wifi versterkers zoals de Experia wifi of Superwifi.

Reputatie 7
Badge +24

Waar zijn die zwarte WiFi versterkers gebleven dan? Als u die weggehaald heeft, dan is het niet zo verwonderlijk dat u er op achteruit gegaan bent.

In de instructies stond dat de Wifi versterkers die ik had niet zouden werken met de Box 12, dus deze zijn met het oude modem teruggestuurd. Is het mogelijk om versterkers opgestuurd te krijgen die daar wel mee samen werken?

Badge +19

Ze werken niet samen met box 12. Maw de Wi-Fi op de box 12 moet uit. Verder werken ze prima als u ze aansluit op de box 12.

Reputatie 6
Badge +9

@evelien.b 
U kunt nu de wifimanager eens doorlopen https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm.

Als daar uit voort vloeit dat de wifi slecht is dan krijgt U als het goed is weer versterkers aangeboden via de app. Zo niet dan bellen met 0800-0402

Evelien,

Eerst even bij jou een misverstand wegnemen, de snelheid van Internet is de snelheid tussen Internet en de Box12. Alles wat daarachter zit inclusief Wifi is afhankelijk van de gemaakte verbinding. Bijvoorbeeld met een oude 10 Mb UTP kabel (Cat3) krijg je echt niets meer voor elkaar. Ook Wifi is gewoon een verbinding door de lucht, die maxima heeft. 

Als het is zoals Joep zegt, zou je verwachten dat KPN de versterkers terugstuurt. Ze zijn jouw eigendom, dus als ze dat niet doen lijkt er mij iets mis. (Misschien kan een moderator dat even voor je uitzoeken). 

Vul vast even je profiel in voordat er weer om wordt gevraagd. https://forum.kpn.com/settings/profile

Maar je kan natuurlijk ook gewoon hiermee beginnen. Als het nu al waardeloos is zou je er niets mee moeten kunnen verprutsen. https://www.kpn.com/internet/wifi.htm (Ik zie dat @tonymelony jou ook al deze link gegeven heeft, maar ik had dat nog niet gezien voor het zenden van mijn bericht)

  

Reputatie 7
Badge +24

In de instructies stond dat de Wifi versterkers die ik had niet zouden werken met de Box 12, dus deze zijn met het oude modem teruggestuurd.

Dat terugsturen was helemaal niet nodig, want ze waren gewoon van u. U had ze gekregen. Niet in bruikleen.

Welk model Experiabox had u? 

Is het mogelijk om versterkers opgestuurd te krijgen die daar wel mee samen werken?

Er is op dit moment geen enkele versterker die samenwerkt met de KPN Box. Je kunt nu via de WiFi manager mogelijk 2 SuperWiFi's kopen voor 60 euro. Als u deze aansluit word geadviseerd de WiFi van de KPN Box uit te zetten.

Reputatie 7
Badge +24

Als het is zoals Joep zegt, zou je verwachten dat KPN de versterkers terugstuurt.

Dat is heel moeilijk. Er zijn hier ook wel eens topics voorbij gekomen waarbij men de draadloze verbindingset had mee gestuurd. Dat was ook heel moeilijk moeilijk moeilijk. Om die terug te krijgen.

Als het is zoals Joep zegt, zou je verwachten dat KPN de versterkers terugstuurt.

Dat is heel moeilijk. Er zijn hier ook wel eens topics voorbij gekomen waarbij men de draadloze verbindingset had mee gestuurd. Dat was ook heel moeilijk moeilijk moeilijk. Om die terug te krijgen.

Dan zou het zeker een punt van aandacht moeten zijn. Als KPN zelf wil dat mensen hun eigendom terugsturen, geeft ze dat helemaal niet het recht om niet minstens te reageren als ze iets onterrecht hebben ontvangen. Ze hebben alle gegevens van de terugstuurder, de vraag kan dan alleen zijn wie dan de verzendkosten betaald. (En omdat het duidelijk een vergissing is wegenstekort komen van de communicatie van KPN lijkt het mij dat een goed bedrijf dat zelf voor zijn rekening neemt).

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @evelien.b, welkom! Balen dat je sinds het nieuwe modem problemen met jouw wifi verbinding ervaart. Ik zie dat onze community je al goed aan het helpen is, heel fijn!

Ik begrijp dat je Experia Wifi had, maar deze heb je terug gestuurd met het oude modem, omdat je in de veronderstelling was dat deze niet zouden werken op de KPN Box 12. Wat @Joep1965 zegt, klopt helemaal. Je kunt ze wel gebruiken in combinatie met de KPN Box 12, maar ze werken hiermee niet samen. Dat betekent dat het wifi signaal op de KPN Box 12 wordt uitgezet en de Experia Wifi het wifi signaal helemaal overnemen. Je had ze dus gewoon kunnen houden en aansluiten. Nu heb je natuurlijk niets meer aan deze informatie, want je hebt de versterkers al terug gestuurd. @CorL suggereert dat wij ervoor kunnen zorgen dat jij deze terugkrijgt, omdat deze jouw eigendom zijn. Helaas is het niet zo eenvoudig. Zoals @Nick83 ook al aangeeft, is het heel moeilijk om reeds geretourneerde apparatuur weer terug te sturen naar de klant. Je zou denken dat het toesturen van nieuwe Experia Wifi de oplossing is. Ja, maar deze hebben we niet meer. Ik kan je deze dan ook niet nieuw toesturen, sorry.

Het enige wat ik op je dit moment kan adviseren, is om onze Wifi Manager eens te proberen. Dit is een online tool die je, vanaf een laptop of mobiele telefoon, kunt doorlopen in je huis om te kijken hoe je wifi is, en of die verbeterd kan worden. Mocht daaruit blijken dat SuperWifi punten nodig zijn voor een goede wifi, dan kun je deze via de Wifi Manager met korting aanschaffen. Dit is echter geen garantie, dit hangt dus af van het resultaat van de Wifi Manager. Meer informatie over wat de Wifi Manager is en doet vind je in ons Wifi Manager topic.