Beantwoord

trage wifi v9 met kpn versterker

  • 28 June 2020
  • 12 reacties
  • 54 keer bekeken

Onlangs is er een update geweest, tenminste dat denk ik want de tv indeling is veranderd,en sindsdien werkt mijn wifi slecht 18mbit/p.

Ik heb een kpn wifiversterker bekabeld in de garage hangen voor buiten op dezelfde naam als de box v9 binnen in de woonkamer.

Wanneer ik van buiten naar binnen ga of vv moet ik opnieuw verbinden om 4 streepjes te zien op mijn telefoon.

De speedtest adviseert een monteur maar voordat ik deze laat komen wil ik eerst uitsluiten of ik mss zelf wat kan doen

Wie heeft tips?

icon

Beste antwoord door Nick83 29 June 2020, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke versterker heeft u? Zwart of wit? Rond of vierkant? Heeft u er maar 1? Heeft u de WiFi manager al gedaan?

Het tv kastje is geüpdate. Dat klopt, maar dat kan geen gevolgen hebben voor wifi.

Ik heb 1 dual band wit vierkante versterker deze hangt in de garage op 1 ssdi met de box v9. De wifi manager net nog even gedaan, 13mbit!!

Het kost mij veel tijd die ik niet heb om een monteur te laten komen, dus ik probeer eerst op het forum een antwoord te vinden.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u echt de wifi manager gedaan? Of alleen maar een speedtest? Want bij 13 mbit zou je volgens mij wel zowat gratis versterkers moeten krijgen. Zet dan daarbij wel even die witte vierkante versterker uit.

En wat is de snelheid op een bekabeld aangesloten pc of laptop? En wat zegt deze site over de snelheid op uw adres? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Ik heb de wifi manager gebruikt

Ik maak geen gebruik van lp of pc

Waarom de versterker uitzetten?

Dit is de juiste afbeelding

Ik heb echt de manager gebruikt, ik maak geen gebruik van lp of pc.

Waarom de versterker uitzetten?

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb de wifi manager gebruikt

Ik maak geen gebruik van lp of pc

Waarom de versterker uitzetten?

Omdat de versterker de resultaten van de wifimanger kan beïnvloeden. Dat wil je niet.

Dus probeer het nogmaals zonder versterker. Alleen wifi van de Experiabox. En ga ergens in huis staan waar u nog net WiFi heeft. Niet naast de Experiabox dus. Loop de manager helemaal door tot het einde. Misschien krijgt u 2 gratis versterkers. 

Wat is er met die schermafbeelding? Dat is niet de wifi manager... voor het geval dat u dat misschien denkt.

Reputatie 7
Badge +24

Dit is de juiste afbeelding

Ik heb echt de manager gebruikt, ik maak geen gebruik van lp of pc.

Waarom de versterker uitzetten?

U heeft glasvezel dus? Dat is top 👍

Welke handelingen kan ik zelf uitvoeren/proberen voordat ik uiteindelijk een monteur laat komen?

En ik weet niet of het van invloed is maar de manager heeft de versterker op kanaal 1 en in de box op 11 staan?

 

Reputatie 7
Badge +24

Welke handelingen kan ik zelf uitvoeren/proberen voordat ik uiteindelijk een monteur laat komen?

Een monteur? Is dat de uitkomst van de WiFi manager? 

Als de wifi manager op een monteur blijft uitkomen, zou ik daar voor gaan, @Carthago .  Het is wel raadzaam om, zoals @Nick83 , te testen terwijl die witte versterker er tussenuit is.

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.