Beantwoord

TV aan, internet weg.

  • 22 March 2021
  • 4 reacties
  • 57 keer bekeken

Ik heb normaal gesproken een superfijne internetverbinding over het wifi-netwerk. Ik haal met gemak 150Mbps down- en uploadsnelheid en heb dus niks te klagen. Totdat ik de tv erbij aanzet. Zodra ik de settopbox (Arris VIP5202) aanklik is mijn internet verdwenen: zelfs de speedtest op de KPN-site kan ik niet bereiken. Is dit een bekend probleem en is hier iets aan te doen? Als de vrouw des huizes VTWonen kijkt, dwaal ik graag even af...

icon

Beste antwoord door huistijger 23 March 2021, 06:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Ik begrijp goed dat je dan wat anders wil doen. Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Rernest 
Waarschijnlijk heb je een verkeerde switch er tussen zitten.
Je switch moet n.l. IGMP snooping ondersteunen zoals deze switch Netgear 
Of je TV-ontvanger direct aan de experiabox aansluiten, gaat dat niet dan de goede switch gebruiken.

Reputatie 7
Badge +10

Goedemiddag @Rernest, welkom op het forum! :blush:

Heb je iets gehad aan de tip van @huistijger? Is dat niet het geval, dan ben ik benieuwd naar het antwoord op de vraag van @Joep1965. Dan kunnen we gaan uitzoeken wat hiervan de oorzaak is en kan de community hier op het forum eventueel ook nog tips geven om dit te verhelpen. 

Dank @huistijger en @Joep1965! Ik heb gisteravond de nieuwe switch geinstalleerd en nu werkt het als een zonnetje!