Vraag

TV ontvangen in een caravan binnen Europa, wat zijn de opties?

  • 7 June 2023
  • 9 reacties
  • 206 keer bekeken

tv in caravan.
Info bij kpn winkel: Ik zou voor goede verbinding voor tv een mifi router moeten kopen en daarnaast een simkaart voor €5,-  moeten afsluiten om een goede tv ontvangst te hebben. Advies was MIFI router van Tp link a€79 

Vraag: Waarom stuurt kpn me dan naar een electro winkel om daar een MIFI router te gaan kopen ???

Als het allemaal zo simpel is waarom verkoop kpn zelf dan niet het juiste pakket met de nodige info .

het zou zeker helpen als KPN echte concrete service zou bieden. 
 

Henk


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Ik zou er zeker voor kiezen de schotel als basis te houden. Live televisie van honderden zenders fta en zonder duur data verbruik.

Die data sim is slechts 10 GB per maand voor € 25. Televisie (zenders/ streaming diensten etcetera) is 1,5 tot wel 2,5 GB verbruik. Met 4 weken rondtrekken in Europa kun je dan zonder schotel maar weinig kijken. 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet

Je kunt data overmaken van je mobiele kpn abonnement maar als dat ook niet onbeperkt is.… Waarbij je voor rest EU 50 GB op maandbasis hebt. 

Zelf zou ik af en toe gewoon de Hotspot van mijn mobiel aanzetten. Heb je ook geen mifi router nodig. 

Hallo,

volgens de medewerker (winkel KPN) zou MIFI router beste oplossing zijn en z’n Sim abonnement zou dan €5 p/mond kosten ??

Bovenstaande oplossing zou voor in de caravan mooie oplossing zijn, immers z’n ding weegt nagenoegen niets, schotel is vele malen zwaarder en pakt meer plaats.

Voor alle duidelijkheid we hebben onbeperkt internet, hotspot gebruiken we nu al 4 weken en dat is echt drama, soms gewoon niet op te starten.

Wel jammer dat we vanuit KPN verschillende voorstellen krijgen, eea maakt dit voor een leek nog onduidelijker, lees vervelender

Mocht MIFI goede oplossing zijn zouden we het meer dan fijn vinden als u kunt aangeven waar z’n MIFI aan moet voldoen  BV hoeveel GB, type aansluiting, ect  ect  

Hoop op helder advies en hoe we eea tot stand kunnen brengen. 
 

Alvast bedankt.

Mvgr Henk

Reputatie 7
Badge +5

de user hierboven is geen kpn medewerker , dus is het geen voorstel vanuit kpn

Het data only abonnement voor een mifi is 10 GB voor een hele maand voor 25 €. Daar kun je in totaal 4 à 5 uur mee kijken. In een hele maand. Kun je beter gaan rummikuppen met je partner. 

Een mifi ontvangt 4G internet. Dus als je op een plek zit met slechte ontvangst van 4G met je telefoon dan zal dat met de Mifi niet heel veel beter zijn. Al kan je op z'n modem wel een goede externe dak antenne (een voor 4G) op de caravan monteren om de ontvangst te verbeteren. 

Maar kampeer plaatsen liggen nogal eens ver van 4G masten.

En wat verschillende ideeën, ik zou het geen voorstel noemen, betreft... Er zijn gewoon diverse mogelijkheden.

En ik zou zeker schotel erbij gebruiken. Fantastisch beeld. Gratis honderden zenders. 

En... 0 data dus geen hoge kosten voor tv kijken. 

En ook dit. Het is vakantie. Dan kan je wat anders doen dan thuis. Ik heb laatst op een week vakantie 1 uur tv gekeken. Dat kan thuis wel weer. 

Wat ik volg wordt opgenomen. Of kan ik terugkijken via NLziet of Videoland. 

Tja Peter,

ik weet niet wat ik met dit soort info moet.

Ben 0 meegeholpen en wat ik op mijn vakantie doen dat moet je echt aan mij overlaten daarover had geen advies nodig !!

Henk

Reputatie 7
Badge +24

Vraag: Waarom stuurt kpn me dan naar een electro winkel om daar een MIFI router te gaan kopen ???

Omdat KPN die zelf niet verkoopt. KPN wil zoiets ook helemaal niet verkopen. Want dan verwacht de klant daar ook nog ondersteuning bij. Dat kost KPN meer dan dat het oplevert.

KPN is een verkoper van vasten en mobiele telefonie/internet/tv. KPN is geen oplosser voor computer en netwerkproblemen. 

Ik denk dat u de reactie van Peter misschien verkeerd opvat. Wat Peter probeert te zeggen denk ik is dat u met dat data-only abonnement niets opschiet en dat het alleen maar veel geld kost. 

Reputatie 5
Badge +4

Als je TV via een gsm abonnement in de EU wilt gaan bekijken, forget it. Ter vergelijking, op mijn tablet heb ik op een maand tijd meer dan 30 Gb via wifi gebruikt om F1 te kijken, 3x 5 uur in een maand dus. Als je dus bv GTST wilt zien elke dag, je provider is heel blij met je. Bovendien is unlimited in de EU toch bij elke provider beperkt tot minder dan 40-50 GB. Dagvolume op, geen tv meer, bijkopen per 1 Gb, geen tv meer, enz.

Ga voor een schotel, eventueel raadpleeg Canaal Digital voor een abbo op NL-zenders. Is in aanschaf duurder, maar via een gsm-abbo, niet doen.

Je hebt ook nog Starlink, maar ook prijzig als abbo en in hoeverre de verplichte schotel aan je wensen tegemoet komt?

Zoek eens bij tweakers.net in het forum.

Reputatie 7
Badge +24

Voor alle duidelijkheid we hebben onbeperkt internet, hotspot gebruiken we nu al 4 weken en dat is echt drama, soms gewoon niet op te starten.

Dat is alleen in Nederland onbeperkt. Niet in het buitenland. In het buitenland is het maximaal 50 GB. En die vliegen er in razend snel tempo doorheen met tv kijken. Dus misschien zijn ze al op en werkt het daarom niet?

In Nederland is het wel onbeperkt, maar ... 12 GB per dag. Gebruikt u meer? Dan moet u steeds SMSjes sturen voor steeds 2 extra GB.

Maar als de data niet op is en het mobiele bereik is goed, dan zou het gewoon moeten werken. Werkt het niet? Dan is het belangrijk om te weten waarom het niet werkt. Als het mobiele bereik niet goed is, dan is daar echt niets aan te doen. Een mifi routertje zal dan net zo goed niet functioneren. 

Vraag dan geen advies.

Zonde van mijn tijd zo ten opzichte van andere mede klanten. 

Fijne vakantie alsnog.