Beantwoord

TV, radio, WiFi en telefoon vallen uit

  • 20 May 2020
  • 11 reacties
  • 191 keer bekeken

Iedere dag valt de verbinding mbt TV, Radio, Wifi en telefoon even uit. Ik heb een V10 Experia Box, een KPN Wifi (wit) versterker en een TV ontvanger Arris. Met KPN gebeld, ze hebben op afstand gereset, een andere TV ontvanger en een andere Experia Box gekregen, iedere dag TV ontvanger en Experia box aan en uit zetten, ook de Experia box herstarten. Het probleem blijft. Volgens mij heeft dit met het ingangssignaal te maken.

Wie kan mij helpen?

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 30 May 2020, 11:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Heb je glasvezel of koper? 

Ik heb koper en de modem is via de WiFi versterker en de TV ontvanger en Tv toestel bekabeld verbonden.

Badge +19

Blijven alle lampjes wel gewoon branden of veranderen ze van kleur? Overigens gaat een medewerker dit oppakken. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Doorgaans reageren ze binnen 48uur. 

Hi Joep,

Van de Experiabox: Lampje Service brandt Oranje. Lampje Internet gaat uit en daarna naar Rood. Power Groen. Wireless groen en daarna knippert. ECO is uit.

Van de Wifi versterker blijven de de lampjes Power en WPS, blauw.

Ik heb 2 vragen

  1. Waar staat het service lampje voor?
  2. Zijn de lampjes voor Service, Internet en Wireless een aanduiding voor Input of Output signaal?

Graag je reactie?

Alvast bedankt

 

(...)

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @LRWacanno, door de drukte is de reactie van onze kant minder snel dan we willen, sorry daarvoor. Wat rot dat jouw verbinding geregeld wegvalt, ik begrijp dat de lampjes op het modem dan ook uitvallen en anders branden. 

Om eerst je vragen te beantwoorden, het Service en Internet lampje geven aan of het modem verbinding met ons netwerk heeft (of niet). Het Wireless lampje geeft puur aan of de WiFi functie op het modem actief is.

Hoe vaak merk je op een dag dat de verbinding wegvalt en de lampjes op het modem veranderen? Op welke plek in huis is het modem nu aangesloten, en is dat bij de hoofdaansluiting? Hoe lang is de kabel die tussen de aansluiting en het modem zit? De bekabeling in huis is van grote invloed op de verbinding, vandaar dat ik deze vragen stel. Ik hoor het graag van je.

Beste Alexa, dank voor het antwoord.

Ik mis nog het antwoord op mijn 2e vraag.

De afgelopen dagen valt 2x per dag de verbinding (TV en Radio) even weg. Vooral na 18:00 u. Ik krijg geen melding op TV dat ik moet zappen naar een ander zender.

Vorige week en de week daarvoor valt de verbinding meer dan 2x per dag weg (TV en radio) overdag en s’avonds. Het wegvallen van de verbinding gaat gepaard met de melding op TV dat ik naar een ander zender moet zappen en duur langer dan 5 min. Herstellen van de Experia Box V10 en de TV ontvanger helpt maar even, daarna valt weer de verbinding weg.

De modem zit op de 1e verdieping, deze is via een kabel van 10m vanuit de vierpolige telefooningang (varkenssnuit) op begane grond aangesloten op de modem.

Vanuit de Modem gaat een kabel naar mijn Desktop (1m afstand) en over de afstand van 10 m een kabel naar mijn telefoon, een kabel naar mijn Wifi versterker. De Wifi versteker, TV ontvanger, TV toestel zijn bekabeld verbonden en ze staan naast elkaar op begane grond net als de telefoon.

Even ter info, deze situatie hebben we al meer dan 6 jaren.

Ik hoor graag je reactie

Alvast bedankt

gr

L R Wacanno

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @LRWacanno,10 meter kabel tussen de aansluiting en het modem is wel erg veel. Ik vertelde al dat de bekabeling in huis van grote invloed op de verbinding is: We adviseren standaard om een ronde kabel van maximaal 1,5 meter tussen de aansluiting en het modem te gebruiken. Alle extra afstand zorgt voor verlies van signaal, waardoor de verbinding traag en/of instabiel kan worden. Het gebeurt wel vaker dat dit een poos wel goed werkt, maar vooral op lange termijn is het slecht voor je verbinding.

Ik raad je aan om het modem direct bij de aansluiting te plaatsen met een kabel van maximaal 1,5 meter. Hoe lang de kabels zijn die vanaf het modem naar bijvoorbeeld computer en tv-ontvanger gaan maakt eigenlijk niet uit, omdat je daarvoor internetkabels (UTP Cat5 of 6) gebruikt en er eigenlijk geen verlies is. Het kan na het verplaatsen van het modem minimaal een paar dagen duren voordat de verbinding optimaal is, omdat deze even ‘wennen’ moet aan de nieuwe situatie, het duurt even voordat de verbinding geoptimaliseerd is. 

Ik hoor graag of het allemaal is gelukt en hoe de verbinding het daarna doet. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Hoi Alexa,

Bedankt voor je mail en tip. Ik ga dit zeker proberen. Ik zal je tzt op hoogte stellen.

 

m.vr,gr,

Lany Wacanno

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zou zeggen: de Experiabox onder neerzetten. Aansluiten met de officiële kabel uit het installatie pakket. De witte ronde kabel met grijze stekkertjes. En dan moet u een utp kabel naar boven hebben. Zoals bijvoorbeeld deze: https://www.megekko.nl/product/2139/1049381/Netwerkkabels/Nedis-CAT6-S-FTP-Netwerkkabel-RJ45-Male-RJ45-Male-10-m-Grijs

Bedankt Nick,

gr

Lany Wacanno

 

 

Reputatie 7
Badge +19

@LRWacanno Hoi Lany, ik hoop dat alles is gelukt en dat het beter gaat met de verbinding. We horen graag wat je bevindingen zijn, en laat het ook gerust weten als je nog vragen hebt.