Beantwoord

Tv valt constant uit, we hebben een 4G versterker

  • 12 December 2021
  • 28 reacties
  • 233 keer bekeken

 

Constant uitval van tv. Service lampje springt op rood en na een poosje weer op groen.  Soms heel de avond geen last nu al om de 5 min. Hebben dit al jaren af en toe. Bellen naar de kpn lost niets op. Meestal na een paar weken weer over. Maar wordt er nu onderhand gek van.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 17 December 2021, 17:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Badge +19

Dat is heel vervelend kijken. Gebruikt u dit soort dingen? 

 

We hebben wel een 4g versterker.

Oke,Kunt u eens herstel+reset indrukken tot de lampjes uitgaan?Dan installeert het modem opnieuw de software.

Badge +19

Een 4g versterker?? Bedoelt u een 4g modem? Dus sneller internet buitengebied?

Herstel+reset heeft niets uitgemaakt.  Krijg de code stb_nmc 400

Ha @Marion61stolk ,

Welke tv ontvanger heb je?En heb je een andere experia box in huis?

Reputatie 7
Badge +10

4g buitengebied geeft niks extra's voor itv, puur voor internet. 

Als modem steeds op rood springt heb je kans dat de koperkabel niet helemaal lekker is. Gezien je 4g buitengebied hebt zul je een flink eind van de straatkast en/of centrale wonen en dus lange koperkabel, en dus meer kans op achteruitgang. Is dat nooit doorgemeten als je belt?

Welke snelheid meet je bekabeld met verder alle apparaten uit of ontkoppelt?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Marion61stolk, we hebben geen reactie meer van je gezien, gaat het inmiddels goed met de tv of kunnen we je hier nog verder mee helpen? Hoor het graag!

Nou het is nog steeds helemaal niets.  Heeft het een dag redelijk gedaan maar nu bijna om de 5 minuten uitval. Ben al 3 weken zoet en elk jaar is het weer zo. Ga geeneens meer bellen want telkens hetzelfde. Al jaren. Ik ga overstappen denk.

Hallo @Marion61stolk ,

Mogelijk werkt het wel goed als je beeldkwaliteit op SD zet.

Anders digitenne misschien een idee?

Hi @Marion61stolk, we hebben geen reactie meer van je gezien, gaat het inmiddels goed met de tv of kunnen we je hier nog verder mee helpen? Hoor het graag!

Nee is nog steeds verschrikkelijk.

Reputatie 7
Badge +20

Balen @Marion61stolk :slight_frown:

Zou je deze vraag nog willen beantwoorden?

Welke snelheid meet je bekabeld met verder alle apparaten uit of ontkoppelt?

Zou je ook de volgende stappen uit willen voeren?

Wijzig de beeldkwaliteit van de tv-ontvanger:

  1. Druk op de 'menu' knop van de afstandbediening.
  2. Blader naar 'Instellingen' en druk op 'OK'.
  3. Blader naar 'Beeldscherm en kwaliteit instellingen' en druk op 'OK'.
  4. Selecteer bij 'Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger' naar 'SD'.

Op die manier stel je een lagere beeldkwaliteit in waardoor het tv kijken minder van je verbinding vraagt.

We horen graag weer van je!

Daar staat hij op. Maar het modem gaat telkens op rood. Zowiezo de service.

-

Badge +19

@martijn197108 een v8 of v9 met sneller internet buitengebied??? Onmogelijk!! Kan alleen met v10 of v10A

Oh ja,Dom van me.Niet aan gedacht.Zelf heb ik namelijk geen SIB.

Badge +19

Ik denk dat TS ver van de bewoonde wereld woont en waarschijnlijk aan het einde van de koper kabel. Helaas geeft topicstarter maar weinig informatie anders hadden we wel meer geweten.

Ja,Dat verwacht ik ook.

Misschien digitenne een idee?

Waarom doet hij het dan naar 1 keer per jaar een paar weken en de rest van het jaar is er geen probleem? Dec of januari is het altijd raak.

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is je tv-ontvanger aangesloten op je Experia Box @Marion61stolk? Loopt er 1 rechtstreekse kabel van 1 van de gele ingangen van de Experia Box naar de gele ingang van je tv-ontvanger? Of komt die kabel onderweg nog iets anders tegen?

December en januari zijn de maanden dat veel mensen extra (kerst)verlichting aan hebben gesloten of door de korte en koudere dagen in ieder geval meer stroom verbruiken dan in de rest van het jaar, waardoor het stroomnetwerk in je huis extra belast wordt. Als je de apparaatjes gebruikt die in de eerste reactie in dit topic getoond worden, kan het daar mis gaan. 

Nee alles zit rechtstreeks. En ik heb geen apparaten er op aangesloten.

Ik ga denk overstappen iemand suggesties.

Dan heb je misschien 2 opties, de kabelaar indien aanwezig en anders T-Mobile met 4G voor thuis, KPN is de enige die over koper de 4g ondersteuning erbij leverd, bij elke andere zit je op de kale koper te trekken en dat word niet sneller als er geen KPN op de factuur staat.

Misschien toch eerst wat vragen beantwoorden😉

Welke snelheid is haalbaar op jou adres?

Welke snelheid haal je als je de 4G even los hebt gekoppelt?

T-Mobile met 4G voor thuis,

Alleen kan je daar geen tv mee kijken,Dan zal je online of via digitenne/satellite moeten kijken

Nou eindelijk hebben ze na 4 jaar iets gevonden. Ondergronds en 359m van ons huis. Ze zijn nu aan het graven en hopelijk is het dan eindelijk verholpen. Iedereen bedankt voor het meedenken en hopelijk na een maand eindelijk weer tv vanavond.😊