Beantwoord

Twee providers op één adres, is dat mogelijk?

  • 17 June 2022
  • 4 reacties
  • 371 keer bekeken

Ik zit met een probleem. Degene waarmee ik mee samenwoonde betaalde mijn internet/tv abonnement van een andere provider. De relatie is verbroken en hij heeft de facturen van de afgelopen maanden gestorneerd. Het lukt bij deze provider niet om de betaalgegevens over te zetten op mijn naam, omdat hiervoor toestemming nodig is van degene die eerder betaalde. Hij is echter niet meer te bereiken en vertrokken naar het buitenland. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om naast de lopende abonnement die op zijn naam staat, een abonnement bij KPN af te sluiten op mijn eigen naam (zonder overstapservice). Dus is het mogelijk dat er twee lopende abonnementen voor internet en tv zijn op één adres? De andere provider zal de diensten namelijk blokkeren als de gestorneerde bedragen niet worden betaald. Ik ben ten einde raad inmiddels. Het kan toch niet zo zijn dat ik straks geen internet en tv heb, omdat hij niet meer betaald? Mijn vraag is dus of het mogelijk is om bij KPN een nieuwe abonnement af te sluiten naast de lopende abonnement bij de andere provider? Hij is straks onvindbaar voor de incassobureau, omdat hij in het buitenland zit en ik zit hier met de gebakken peren. 

icon

Beste antwoord door Ward_ 17 June 2022, 12:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Angela.89 , als het lopende abonnement via coax, de kabelprovider, loopt wel, anders niet.

Er kunnen dus geen 2 aanbieders tegelijk op koper of glas zitten.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Angela.89  Wat wel kan is onder jouw naam een nieuw abonnement aanvragen bij KPN. Alsof jij een nieuwe bewoner bent van het huis. Dat kan ook want het oude abonnement staat op naam van de vorige bewoner, in dit geval dus je ex.

Je ex zal dan wellicht een mail ontvangen van KPN dat er een nieuwe aanvraag is ontvangen en dat hij moet bellen als hij denkt dat dit niet klopt, om het te laten terug draaien. Dan is het hopen dat hij dat niet doet.

Uiteindelijk is het zo dat hij als contractant wel verantwoordelijk blijft voor de facturen van zijn abonnement zolang dat door hem niet wordt opgezegd. Daar krijg jij dan wellicht de incassobrieven voor thuis gestuurd maar die zijn niet voor jou maar voor hem.

Hallo @Angela.89 , als het lopende abonnement via coax, de kabelprovider, loopt wel, anders niet.

Er kunnen dus geen 2 aanbieders tegelijk op koper of glas zitten.

En zoals Jan al aangeeft: Als dit niet zou lukken zou je ook een abonnement op je eigen naam bij de coax aanbieder kunnen afnemen. In het grootste deel van Nederland is dat Ziggo, maar het kan ook Delta of Caiway zijn als je in een bepaald gebied woont.

Dacht hij door steeds te storneren dat het abonnement stopgezet zou worden? Waarom heeft hij het niet 'gewoon’ opgezegt. Beetje … ehm … typisch. Maar jij kent de psyche van je ex beter dan wij natuurlijk.

Als de huidige provider ook via het kpn netwerk levert, BudgetThuis, T-mobile, Online, Youfone, Tele-2, e.a. dan zou ik eerst eens de tip van Ward_ proberen.

Is het Ziggo, Delta, Caiway of Zeelandnet, die over andere netwerken levert, dan is het geen probleem om KPN aan te vragen.

Succes. En sterkte.

Reputatie 7

Hoi @Angela.89, welkom bij ons op het forum. Dat is een vervelende situatie waar je inzit! Hopelijk kan dat snel opgelost worden met de tips die de anderen al hebben gegeven. Kan je daarmee vooruit en een keuze maken?