Twee SSID's op Experia modem

  • 8 January 2020
  • 24 reacties
  • 1156 keer bekeken

Ik heb blijkbaar twee SSID actief op mijn Experia modem, graag uitleg waarom en hoe hier mee om te gaan


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het 2de ssid zou het gastennetwerk kunnen zijn. Of KPN FON. Welke Experiabox heeft u?

Een v10. De ene ssid is degene die op mijn modem staat, de andere is de ssid van mijn vorige (v9) experia box. 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Bend, welkom op het forum. 

Dat zou niet mogelijk moeten zijn. Behalve als je oude Experiabox nog stroom heeft. Ik kan in ieder geval wel nakijken wat je modem nu uitstuurt. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Alex, 

 

Profiel aangepast. Mijn v9 modem ligt al

6 maanden uitgeschakeld in een kast. 

Kan het te maken hebben met twee ssid’s op jullie servers ?

ik hoor graag even van jullie

 

ben

Kan het niet de SSID van het 2.4 en die van de 5 Ghz wifi zijn? Die functioneren beiden tegelijk. Als je ooit de wifitool hebt gebruikt dan kan het naar mijn mening zo zijn dat het 2.4 netwerk een andere (oude) SSID meekrijgt en het 5 Ghz die van de v10 zelf.

Die v9, die alleen 2.4 Ghz wifi heeft, heeft KPN graag terug.

Reputatie 7
Badge +21

Dat is een goeie opmerking Peter, daar dacht ik ook al aan. Bij het plaatsen van een nieuwe Experia zet het KPN beheersysteem vaak als service de SSID over. @Bend kan dit controleren door in te loggen in de Experia via http://192.168.2.254 en te kijken op pagina WiFi en dan (links) Geavanceerd.

Als dit het geval is, dan kan Bend het beheersysteem de oude v9 gegevens laten vergeten via Wifi → Basic (links) en dan naar beneden Herstel WiFi standaard instellingen, dan staan overal weer de standaard v10 WiFi instellingen.

Allen ,

 

Dank voor de suggesties. Mijn oude v9 ssid

geeft gewoon internet toegang terwijl de v10 ssid geen internet toegang geeft. 

 

Zal eens inloggen op het modem zelf. Weet alleen mijn password niet meer… betekend dat een reset oefening met de v10 ?

 

Groetjes

Ben

 

Reputatie 7
Badge +21

Ja helaas Ben, een vergeten password betekent inderdaad een reset: Hoe reset ik de KPN Experia Box

Reputatie 7
Badge +24

Nu wordt het iets ingewikkelder. Ik zie dat de WiFi op je modem helemaal is uitgeschakeld. Heb je een versterker of acces point aangesloten? 

Zal eens inloggen op het modem zelf. Weet alleen mijn password niet meer… betekend dat een reset oefening met de v10 ?

Ja, het resetknopje ingedrukt houden tot de lampjes uit gaan. 

Yes. Aan de router hangt een KPN wifi versterker. Ook heb ik op de eerste etage een tweede KPN versterker hangen (bedraad)

 

Dus wifi wordt aangestuurd vanuit de versterkers ga ik van uit 

 

Alvast bedankt

Ben

 

Reputatie 7
Badge +24

Daar ga ik ook vanuit, en dan dat beide versterkers dan een ander SSID uitsturen. Dat is wel een gok van mijn kant. Het gaat hier om 2 witte versterkers van KPN? Ik zou in ieder geval beide versterkers resetten en opnieuw koppelen. 

Nee het zijn de zwarte experia KPN versterkers. 

Maar als ik die zou resetten dan krijgen zij toch hun wifi ssid uit de router ?

zal eerst de versterkers eens uit zetten en zien of ik dan 1 of 2 ssid’s krijg. 

In geval van 2 dan de versterkers resetten, als er dan nog 2 ssid’s overblijven dan router resetten. 

Ben

Reputatie 7
Badge +24

Dat klopt, als het goed is zou je dan 1 SSID moeten hebben. Alleen uit en weer aan zal niet helpen, gok ik. 

Ok versterkers uitgezet. Nog maar 1 ssid vanuit de router (de v10 ssid) echter die heeft geen internetconnectiviteit.

 

daarna versterkers weer aangezet en gereset. Resultaat 2 ssid, de oude van de v9 met internetconnectiviteit en de v10 ssid zonder internetconnectiviteit. 

 

Snap het niet waar die oude v9 ssid nu vandaan komt. 

Denk dat ik nu maar de router reset

 

Ben

Dat ssid komt uit het KPN systeem, zelf vind ik niet dat een door mij ingestelde naam op de KPN servers opgeslagen mogen worden. Voor andere klanten kan het mogelijk een uitkomst zijn dat terzijde. Wat in geval vreemd is dat het ssid in de v10 niet is overschreven vanuit het syssteem.

De twee Experia Wifi toestellen hebben destijds blijkbaar het ssid van de v9 over genomen en nu niet die van de v10 dat wijt ik aan een foute samenwerking tussen de v10 de Experia Wifi's, en het KPN systeem waar jou v9 ssid is opgeslagen.

Wat mij verbaasd is dat je een v10 ssid ziet terwijl hiervan de wifi uit staat af gaande op de reactie van alex. Het afkoppelen van de accespunten houd zover ik weet niet automatich het aanzetten van de wifi op de v10 in.

 

De v10 en de Experia Wifi's een fabrieks herstel geven daarna opnieuw aansluiten begin je zo schoon mogelijk hopende dat het KPN systeem niet die v9 ssid blijft terugzetten.

Ok v10 gereset, versterkers losgekoppeld en uitgeschakeld. 

Resultaat: netjes v10 ssid actief geen probleem daar meer. 

Vervolgstap : sluit versterker 1 aan (bedraad) volgens installatie protocol (heb hem gereset met de witte knop) gevolgd, en hop hij switcht wifi op de router uit en creert weer een netwerk met het v9 ssid. 

 

zelfde voor versterker 2 ( die zijn instellingen waarschijnlijk krijgt van versterker1)

 Doe ik iets verkeerds met het resetten van de versterker ?  

 

We zijn er bijna …

ben

 

Nee dit lijkt vanuit het systeem verkeerd te gaan daarom heb ik hier dus moeite mee. Wat je kan proberen de ew's uit zetten desnoods loskoppelen inloggen op je v10 daar de standaard wifi ssid wijzigen en opslaan door dat opslaan wordt hopelijk het achterliggend systeem overschreven.

Daarna de ew's weer inschakelen en eens afwachten wat er gebeurd of uit voorzorg meteen toch een keer de reset geven.

Ik geef het op alles geprobeerd maar die versterkers blijven het v9 ssid overnemen. 

Hoe krijg ik nu iemand van de KPN aan de lijn of op bezoek om het euvel te verhelpen. 

 

Aan de anderen in dit forum dank voor de suggesties en hulp

 

Ben

 

Reputatie 7
Badge +21

Dag @Bend 

Had je dit nog geprobeerd? Ingelogd in de Experia Box v10 via http://192.168.2.254 ? Door te kiezen voor Wifi → Basic (links) en dan naar beneden Herstel WiFi standaard instellingen, dan vergeet het “online” beheersysteem de oude v9 gegevens en kunnen de EW's die daar in ieder geval niet meer vandaan krijgen. Je weet maar nooit.

KPN moderator @Alex_P komt hier vanzelf weer langs. Hij bepaalt met jou wat KPN verder kan doen.

meestal probeer eens http://192.168.2.150 en log in achterkant staat het wachtwoord

nu kun je de instellingen is voeren en meestal neemt de ingestelde de 2e versterker het over

of

android installeer dan even op telefoon / tablet de fing app

zoek 1 voor 1 de wifi versterker op log in het ip adres van de wifi versterker

de wifi versterker staat onder Arcadyan Technology in de app gebruik  dan dit ip adres als de 150 niet werkt

 

 

 

 

Het doel is dat de 2 zwarte experia wifi het zelfde wifi naam ssid en wachtwoord krijgen en de wifi op de v10 uitgeschakeld wordt

Reputatie 3
Badge +2

Heb je dit inmiddels een keer opgelost gekregen? Ik heb nu hetzelfde probleem met de Box 12 en twee Experia WiFi (zwarte kasten). Ik heb de nieuwe SSID beschikbaar via de modem, maar nog altijd de oude SSID via de versterkers. Met geen mogelijkheid krijg ik deze weer op één lijn, zodat ik maar 1 netwerk heb thuis en niet constant van de ene SSID naar de andere SSID moet springen.

Reputatie 7
Badge +24

@AVRT probeer eens in te loggen op http://192.168.2.150. Lukt dat?

Reputatie 3
Badge +2

@Nick83 check even deze thread en reageer daar alsjeblieft. Dat is het oude IP adres van mijn primaire Experia Wifi - inloggen werkt en daar wordt de oude SSID getoond.