Beantwoord

Tweede tv werkt niet meer na installatie Super Wifi

  • 15 March 2020
  • 15 reacties
  • 784 keer bekeken

Ik heb super WIFI geïnstalleerd en mijn WIFI snelheid is aanzienlijk verbeterd.

Na de installatie doet mijn 2e TV het niet meer . Hi geeft de melding dat hij geen zenders kan vinden

Ook gaat het middelste lampje van mijn HD ontvanger rood branden.

 

wat moet ik nu doen?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

icon

Beste antwoord door Nick83 26 March 2020, 01:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe zit die 2de tv aangesloten?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @thees003 
Staat de TV wel op het HDMI kanaal?

De TV hoeft n.l. geen zenders te vinden.
De KPN-ontvanger staan de zenders in.
Staat deze wel aan?
Als het middelste rode lampje brandt dan staat de ontvanger op Standby, dus zet deze eens aan en kijk of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @thees003, welkom! Wat vreemd dat het niet meer werkt! Ik ben ook benieuwd hoe je de tweede tv aangesloten hebt. Goed om te lezen dat je wel heel tevreden bent over de nieuw aangesloten Super Wifi!

Ik heb denk ik mijn probleem niet goed omschreven. Mijn TV was altijd al aangesloten, maar ik had steeds het probleem dat het beeld stil bleef staan. De oorzaak was volgens mij de slechte wifi verbinding. Dat was ook de reden dat ik Super wifi aangeschaft heb. (ondanks het feit dat ik een glasweefsel  abonnement heb en ook nog uitgebreid sneller internet 200/200 A € 9 erbij heb). Mijn download snelheid zat tussen 5 en 20 mbps. Deze ligt nu dankzij de super wifi tussen de 70 en 100 mbps. Toch blijf ik het probleem houden van stilstaand beeld. Onderstaand lampje brandt dan oranje of rood.

 

Help!!! Waar ligt het dan aan

 

Badge +19

Zie ik daar een draadloos verbindingsset?? De ontvanger is dus niet met een kabel verbonden aan de experiabox??

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben ook bang dat het probleem zich in de draadloze verbindingsset bevind. Is het niet mogelijk om de ontvanger met een kabel aan de Experia Box aan te sluiten? Dat geniet altijd de voorkeur. Een draadloze verbindingsset, helemaal achter een wifi versterker, is niet de meest optimale keuze. 

Reputatie 7
Badge +24

Die 9 euro extra voor meer snelheid is voor de tv volkomen nutteloos. En die SuperWifi's zijn ook volkomen nutteloos voor de tv. Ze worden heel niet gebruikt door het tv kastje.

U zou beter een kabel kunnen leggen vanaf de Experiabox naar het tv kastje. Dat zou de echte oplossing zijn.

Ik zie hier dat da witte kastje met dat KPN logo in een stekkerblok zit? Dat is eigenlijk al fout. Voor de beste verbinding behoort die in een echt stopcontact te zitten.

U heeft 2 SuperWifi's gekocht? Waarvan ik van de ene de stekker op de foto zie? En de andere staat bij de Experiabox? Op beide brand het lampje groen? 

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt niet meer gereageerd Thees. Nick geeft al aan waar het waarschijnlijke probleem zit. Heb je kans gehad om de aansluiting aan te passen volgens zijn tips?

Het klopt dat ik een draadloze verbindingset werk. Ik heb geen kabel na de experiabox. Dit is ook niet mogelijk. Mijn “hoofd tv” is wel bekabeld aan de experiabox en levert ook nooit problemen op.

De verbingingset zit inderdaad inderdaad in een stekkerblok. De super wifi is wel direct aangesloten op een stopcontact en staat zon 3 meter van de verbingsset.  De andere super wifi staat naast de experiabox en is daar op aangesloten. We hebben wel ontvangst op de tv, maar soms blijft het beeld stilstaan en gaat het geluid door. Net een vertraagde film

 

  Uit  de aanbevelingen en opmerkingen die ik gelezen heb voel ik me aardig opgelicht door KPN. Ik heb al glasvezel en een abonnement met een update naar 200 mbps (€8, per mnd)  en nu ook nog €150, uitgegeven aan super wifi’s die dus helemaal niet bijdragen aan het oplossen van het probleem. Aanbeveling had dus moeten zijn een kabeltje van €10, en geen €100, per jaar 

 

balen, maar jullie bedankt voor de info en les

 

wim theessink 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Plan B. De SuperWifi's doen het goed? Beide groen lampje? De ene heeft u dus direct met kabel verbonden met de Experiabox. De andere staat in de buurt van de tv, en de poort achterop…

... is leeg? Probeer dan eens om het het "LAN" kabeltje uit de DVS …

... in die gele poort van de SuperWifi te steken. Even geduld hebben, kan even duren voordat er verbinding is. Zo kijk je via WiFi. Iets wat KPN officieel niet ondersteund. Maar wel lijkt te werken.

Bedankt, ik ga het proberen,

 

wordt vervolgd

Hoi Nick,

 

bedankt voor je gouden tip. Ik heb hem nu rechtstreeks aangesloten op de super wifi en dat werkt uitstekend.

 

probleem opgelost en laat de KPN hiervan leren dat ze meteen dit alternatief aanbieden 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Jammer dat de klantenservice je hierin niet goed heeft begrepen! Wat goed om te lezen dat de tip van @Nick83 zo goed gewerkt heeft! Hartelijk dank dat je dat nog even hebt laten weten en veel plezier ervan! 

Ik had ook na installatie van WiFi versterkers punten dat de 2de tv-ontvanger een fout melding gaf en het IP adres niet kon ophalen. Deze was aangesloten op Tp link op zolder voor draadloze WiFi verbinding. 
 

deze oplossing heeft voor mij ook gewerkt.  Direct tweede tv ontvanger in WiFi versterker punt. Ja daar kan de tv ontvanger ook het ip-adres vandaan halen. Heb alleen nu een draadloze tp- link set over. Niet meer nodig. Maar ja dat is natuurlijk niet heel erg. Enige nadeel is dat ik mijn WiFi versterker punt in de buurt van de tv ontvanger moet plaatsen omdat het via een kabel verbonden moet zijn. 

Correctie tp- link in stopcontact om zo een verbinding te hebben met het modem zonder een eindeloos lange Lan  kabel naar zolder maar via de tp- link in het stopcontact en dan een lan kabeltje klein naar de tv ontvanger. Dat hoeft dus niet meer.