Beantwoord

Uitgaande poort blokkeren voor webcam

  • 12 June 2020
  • 4 reacties
  • 246 keer bekeken

Hey, 

 

Naar aanleiding van een artikel vandaag op Tweakers las ik wat info hier

tl;dr: 'beveiligingscamera's’ die o.a. de software CamHi gebruiken zijn gevoelig voor hacks. Oplossing is of een duurdere te kopen of poort 32100 af te sluiten voor uitgaand verkeer.

 

Kan je uberhaupt op een experia 10 uitgaande poorten afsluiten? Zo ja? Hoe?

 

#askingforafriend :)

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 June 2020, 17:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @OlafUitZwolle . Ik wil hier even voorzichtig zijn in mijn antwoord.

Out of the box is een experiabox voorzien van een firewall die ongewenst verkeer probeert buiten te houden. Als jij voor bepaalde applicaties poorten open wil zetten, moet je dit zelf bewerkstelligen in de webinterface.

Er zit ook een UPnP optie in. Die zul je ook eerst zelf moeten hebben aangezet. Hiermee geef je het aan of uitzetten van poorten min of meer uit handen. Voorzichtig hiermee dus.

Samengevat denk ik, als jij zelf niks aan de experiabox hebt gedaan, je safe zit.  Zeker weten doe ik dat nog niet.

Wie weet kunnen @wjb @Nick83 nog meer over dit onderwerp vertellen.

Reputatie 7

Nee, de Experia Boxen hebben geen functionaliteit om uitgaand poorten te blokkeren.

Weet je zo voldoende, @OlafUitZwolle ?

@Erwin_ ik denk dat ik voldoende weet. Twee opties dus. Laten voor wat het is of overgaan naar de FritzBox. 

Keuzes…. (of een goede business case voor de vrouw :))

 

Thnx voor de info :)