Vraag

UP- Download snelheid verschillen erg

  • 12 April 2021
  • 8 reacties
  • 93 keer bekeken

Hallo 

ik heb vandaag een speedtest gedaan op mijn verbinding (bedraad) en zag dat download 100Mbps was en upload maar net 31Mbps. 

Vandaag ook in Uden in de winkel geweest en dit probleem voorgelegd (had toen de test via WiFi gedaan) daar vertelde ze dat ik het bedraad moest doen.

Resultaat is het zelfde

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/a6bbeb80-9ba3-11eb-9b17-bf493ade477d

graag jullie support

Groeten

Roel


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Gaat het om een Koper of Glasvezel verbinding ??

Het gaat om een glasverbinding

Heb je een Hussel abonnement? Daarbij horen bij glas gelijke up- en download. In dat geval sta je naar ik vermoed op een koperprofiel. Dat is een vinkje aan of uit en kan een kpn moderator verzorgen.

Bij Alles-in-1 of “internet + TV” zit het net ff anders. Dan dien je de 100/100 snelheid af te nemen. Anders is het 70/30 of 100/30.

Opdat ie dat kan checken (en doen) zou je je gegevens in het forumprofiel willen invullen? Daar zijn ze alleen te lezen voor moderators en jijzelf.

bedankt Peter,

ingevuld en zie wel wat er gebeurt 

in Uden hadden ze ook al gekeken en niets bijzondes kunnen zien

Gr

Roel

Reputatie 7
Badge +17

Welkom hier @RoeldenHond! Zo te lezen denkt de community al met je mee en was het wachten op iemand die in de systemen kon duiken. Ik heb even meegekeken en zie dat je een alles-in-een-Standaard abonnement hebt over glasvezel. In dit abonnement zit een snelheid van 100/10. Normaliter kan ik eenvoudig de glasvezelupgrade aanzetten. Op dit moment heb ik die mogelijkheid helaas niet :thinking: . Waarom, weet ik niet. Ik vraag intern even na waarom de optie niet zichtbaar is. 

 Je hoort nog van me:blush:

@Lisa ,

 

Dankjewel voor je reactie en hulp.

Wat ik niet snap is dat jij niet ziet en dat je collega in Uden dit niet wist

Vraag mijn abonnement verandert toch niet want anders ben ik duurder uit met wat ik nu heb. (info uit Uden)

Toen ik begon met glasvezel had ik een 60/40 verbinding 

En op mijn vorige adres had ik wel een 100/100 verbinding (volgens de speed test)

groeten

Roel

Reputatie 7
Badge +17

@RoeldenHond Dat is een goede vraag. Ik weet niet waarom zij dit niet gezien hebben. Wat ik vermoed is dat het komt doordat de upload 30mbps is. Voor een 100/10 (kopersnelheid) abonnement is 30Mbits upload erg hoog. Dit in combinatie met een wifi-meting doet al gauw vermoeden dat het aan de meting ligt.  Dat een Hussel abonnement voor jou niet gunstig is, had ik al even gauw uitgerekend. Anders had ik dat zeker aangeraden.

 

Reputatie 7
Badge +17

@RoeldenHond Even nagevraagd. Binnen de huidige propositie is het op dit moment alleen mogelijk de 100/100 upgrade aan te zetten voor €4,99. Bij KPN Hussel is de glasvezel upgrade gratis. Als je dit wenst, dan kan ik dit voor je activeren. Als de 100/30 die je nu haalt binnen je 100/10 abonnement toch voldoende is, dan laten we het zo.