Beantwoord

Update modem levert probleem bij maken van wifi verbinding

  • 26 April 2024
  • 3 reacties
  • 73 keer bekeken

Na de update die plaats heeft gevonden op 10 april heb ik problemen met het inloggen op het wifi netwerk met één van mijn apparaten.

Het gaat hier om een Surface Pro, met Windows 10 en voorzien van alle laatste update beschikbaar voor de tablet op gebied van Windows, maar ook alle andere hardware zaken en netwerkadapter.

Netwerk zie ik wel terug op de tablet, kan inloggen op netwerk, verbinding maken duurt lang, maar uiteindelijk krijg ik de melding probleem met verbinden.

Modem dat ik heb staan is de KPN Box 12, met firmware versie V.12.C.23.15.06 UI-versie 20-10-2023.

In ieder geval heb ik bij de modem instelling zowel een 2.4Ghz als de 5Ghz netwerk aangemaakt om te zien of hier het probleem zich voordeed, maar helaas heeft dit niet geholpen. Heb op de laptop tevens geprobeerd om het netwerk te verwijderen, opnieuw aan te melden en vervolgens zelfde probleem.

Werk nu met een work-around, mobiel inloggen op Wifinetwerk en deze dan als hotspot gebruiken, maarja is niet echt praktisch. Hopelijk weet iemand een oplossing hiervoor.

icon

Beste antwoord door BruisTablet 27 April 2024, 00:36

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

WPA2 bij de wifi instellingen al eens geprobeerd. Anders de wifi mode op wifi 5 eens proberen bij de pagina wifi signaal.

@BruisTablet WPA2 was inderdaad al genoeg 😁 wel bijzonder dat WPA2/WPA3 dan niet werkt, bedankt voor de reactie want KPN nog niets gehoord ;) terwijl ze zelf verzoek deden om topic te openen 🤔

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Norman_L,

Het is iets drukker dan normaal op de Community, vandaar dat we nu pas aan jouw vraag toekomen. Gelukkig zie ik dat BruisTablet de oplossing al aangedragen heeft, top! 

Reageer