Beantwoord

Upgrade van 100 mb naar 200 mb

  • 1 February 2020
  • 5 reacties
  • 317 keer bekeken

Goedendag,

Ik heb vanochtend het abonnement ge-upgrade van 100 mb naar 200 mb.

Wanneer wordt dit verwerkt en kan ik dit in huis merken?

Met vriendelijke groet, 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 12 February 2020, 09:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Wanneer het word verwerkt ligt er waarschijnlijk aan of het alleen een administratieve wijziging is, of dat het een wijziging is waarbij er fysiek ook iets aangepast moet worden.

 

*disclaimer, ik heb geen precieze cijfer's maar dit zijn mijn verwachtingen qua tijden)*

 

Als u een koperverbinding heeft is de kans groot dat u nu van 1 aderpaar naar 2 gaat (pairbonding), dan moet deze zowel bij u op locatie fysiek anders aangesloten worden alsmede in de centrale en krijgt u waarschijnlijk een y kabel en mogelijk ander modem toegestuurd. Dit verwacht ik binnen een week.

Als u een glasvezel verbinding heeft ligt het eraan of u een verbinding heeft die gigabit (Gof) geschikt is, of dat u mogelijk nog op een oudere (EoF) zit aangesloten. Als uw op een EoF verbinding zit krijgt u mogelijk nog een ander NT en zal in de centrale de verbinding omgezet moeten worden, dit zal ook een paar werkdagen duren.

Mocht u een glasvezel verbinding hebben die al gigabit geschikt is, is dit alleen een administratieve wijziging en zal dit waarschijnlijk binnen een paar uur (mogelijk een dag) verwerkt zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Paul en Patricia, welkom hier. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je graag wilt weten wanneer de verhoging actief wordt. Ik wil graag eens meekijken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik eens mee. In ieder geval heeft Zeonz al een mooie indicatie gegeven. Ik kan je vast van een datum voorzien. Hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +20

Mocht ik nog mee kunnen kijken hoor ik graag van je als je het profiel hebt ingevuld. 

Ik heb mijn profiel aangevuld. Ik heb KPN inmiddels gebeld, als het goed is staat er voor maandag 17 februari het e.e.a. op de planning. Er zou wat omgezet moeten worden. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie inderdaad dat je 17 februari wordt omgezet door een monteur. Hij komt tussen 10-12 uur. Ik hoor graag weer van je als hij is geweest.