Vraag

Upgrade van 100Mbit naar 200Mbit duurt al meer dan 2 weken en sinds vandaag snelheid < 60Mbit

  • 2 December 2020
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

Ik heb al meer dan 2 weken geleden een aanvraag gedaan om mijn snelheid te verhogen van 100/100 naar 200/200, nog steeds is er geen upgrade uitgevoerd.

In mijn kpn blijft maar staan dat de vraag in behandeling is.

Dan vandaag tot mijn grote schrik heb ik sinds 12uur een ander ip gekregen en is de snelheid nu < 60Mbit.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @nlv03916. In dit geval lijkt me even handig dat ik het voor je na ga kijken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Welke gegevens mis je nog in mijn profiel ?

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb met de huidige gegevens voldoende! :relaxed: Ik zie dat er vandaag een installatiemonteur is ingepland voor 16 december. Deze zal ook nodig zijn om de verbinding in orde te maken. Wel geef je aan dat op dit moment de snelheid 60 Mbit is. Is dit gemeten met een bekabelde verbinding of via de wifi? Daarnaast geef je aan dat je een ander IP adres zou hebben gekregen. Waar heb je dit gezien?

Snelheid is gemeten met een vaste verbinding.

En ip adres heb ik gecontroleerd via https://www.myip.com/.

Mijn eigen server stuurt mij een mailtje als het WAN ip gewijigd is, dit omdat ik vaak onderweg via een VPN verbinding met mijn thuis lan wil connected en dat het WAN ip adres nodig heb.

Ter info 3 weken geleden of zo heb ik mijn abonnement gewijzigd naar 200MB, en er verder niet meer aan gedacht, totdat ik vorige week woensdag rond 12:00 geen internet meer had. 10-15min werkte het internet weer, en kreeg ik een mail van mijn eigen server dat het WAN ip gewijzigd was.

Dus ik hoopvol, dat dit te maken had met het omzetten van mijn aansluiting naar een snellere verbinding. Toen een speedtest gedaan en tot mijn schrik nog maar 50-60Mbit. (standaard hussel snelheid misschien ?).

Ter info de monteur kon sneller komen, maar ik en mijn vrouw werken samen voor verschillende werkgevers vanuit huis, wij kunnen niet zomaar hebben dat internet plat ligt. Dus nu hebben we volgende week woensdag beide een vrije dag genomen.

Â