Beantwoord

Uploadsnelheid glasvezel is traag

  • 27 March 2020
  • 21 reacties
  • 1977 keer bekeken

Ook ik heb een glasvezel verbinding, maar dan 200/200.
De bekabelde downloadsneheid is hartstikke goed (komt tot over de 200 Mbps) maar de bekabelde uploadsneldheid is nagenoeg nihil (van 0 tot 2,5). een enkele keer heb ik uitschieters tot over de 100)
Naast een experiabox gebruik ik 3x een zwart wifi (KPN.

Hoe kan ik mijn snelheden constanter krijgen?

icon

Beste antwoord door vhees 7 April 2020, 22:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hallo @JAMK , zet alle apparaten eens uit van glasvezelkast t.e.m. de wifi extenders.

Wacht minimaal 30 seconden, zet dan de glasvezelkast weer op stroom en wacht totdat deze volledig op stoom is, zet dan de modem aan en wacht ook dan totdat deze volledig op stoom is en vervolgens hetzelfde met de wifi extenders, haal je bekabeld nu een goede up- en down-snelheid?

 

Hoi @JanD, bedankt voor je reactie. Vanochtend in alle rust alles even stroomloos gezet en daarna alles één voor één weer aangesloten op het lichtnet. Zojuist even de test gedaan maar geen verandering of verbetering; resultaat blijft hetzelfde. Nog andere suggesties?

Hallo @JAMK , je zou de netwerkkabel tussen glasmodem en router eens kunnen vervangen, kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6, als dat ook niet helpt de reactie van een moderator afwachten.

Je zou ook de modem/router (ExperiaBox V… ) eens kunnen resetten, dus niet alleen aan-uit.

 

Hallo, 

Hier ook zelfde probleem. Soms in rustige momenten zoals een zondagavond alles perfect, nu op de maandag upload 0 of zelfs server niet gevonden. Dit probleem is bij WIFI en Bij directe LANverbinding met het kpn modem . Met nieuwe LAN kabels diverse geprobeerd (maakt ook niets uit en kan ook niets want op rustige tijden werkt alles gewoon prima) OOk al gereset, monteur telefonisch alles meegekeken kon ook verder niets vinden. De verbinding is gewoon onstabiel waardoor werk (via VPN) onmogelijk is of zelfs een foto uploaden is niet te doen…

Nu heb ik internet ZEER nodig en het werkt gewoon niet. Morgenmiddag belt er weer iemand van KPN maar ja dan zit ik weer 1,5 uit mijn neus te eten...

Hoi @vhees , inderdaad erg vervelend. Hoor graag wat KPN bij jou gedaan heeft om het probleem van “0” upload te verhelpen. Bedankt alvast.

 

Reputatie 7
Badge +15

@JAMK en @vhees Welkom op het forum. Wat bijzonder dat jullie beide een vergelijkbaar probleem hebben. Ik zou graag uitzoeken wat er aan de hand kan zijn en of dit problemen zijn die de laatste periode vaker voor komen. Zouden jullie daarom beide jullie forumprofiel kunnen aanvullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik de gegevens er bij pakken en op onderzoek uit gaan. 

aangevuld.

Ik kan dus wel werken in de avond en heel vroeg in de ochtend maar tijdens kantooruren (PIEK uren) is de upload 0 of server niet te bereiken en dat beperkt.

Zelfs als ik alles eruit gooi wat internet nodig kan hebben en enkele een nieuwe lan kabel van modem naar PC leg dan nog is upload 0 in de piekuren. (dus nu rond 5 uur kan ik wel werken.. ) 

Ik kan tijdens de piek uren nog geen foto uploaden..

 

Hoi @Rutger_ , dank voor je reactie. Ik heb vandaag maar eens heel simpel alle kabels los gehaald en daarna weer op een andere wijze aangesloten op de experiabox en de switch. Vanmiddag had ik ineens weer een goede down- en upload snelheid.

Raar maar waar. Laten we hopen dat het zo blijft.

 

dit plaatje uploaden blijft al lang hangen. Dit is Ping test : Ping www.speedtest.nl -t  je ziet overdag dat er steeds request timed out staat… 

nu in de avond loopt dit goed, upload is nu ook zeer laag maar soms wel goed. Totaal niet stabiel. 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@JAMK Fijn dat het voor nu opgelost lijkt. Laten we inderdaad hopen dat het zo blijft! Mocht het niet zo zijn dan hoor ik dit natuurlijk graag. 

Reputatie 7
Badge +15

@vhees Erg irritant dat het op deze uren zo lastig is om je internetverbinding te gebruiken. Ik zie dat er voor morgen inderdaad een monteur gepland staat die telefonisch contact opneemt. Ik had het liefst direct een monteur naar je woning gestuurd, maar dat is in deze tijden lastiger dan normaal. De monteur die telefonisch contact opneemt zal zoeken naar de best mogelijke oplossing. Daar kan ik zelf over gaan speculeren maar dat laat ik liever aan de monteur zelf over. Ik hoor morgen graag wat er uitgekomen is en of er nog iets is dat ik kan betekenen in deze situatie. 

Goedemorgen,

Duidelijk voorbeeld heb 2 x screenshot ; om 07:15 uur werkt alles als goed, zonder enige wijziging (dus hier ligt alles op bed geen extra apparaten wat dan ook, gaat de upload ineens naar 4.1 En rond 8 uur, half 9 wordt dit 0. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@vhees Ik zie dat er geen bericht meer is geplaatst na het contact met onze monteur. Hoe is de situatie op dit moment? 

Goedenavond,

eerst kastje glasvezel vervangen leek te werken echter na 10 minuten had ik geen glasvezel verbinding meer.. monteur weer terug en gekeken, zei dat de pixel van de glasvezel niet goed was. Volgende dag een man Vd glasvezel binnen die heeft weer wat bevestigd en kastje weer erover geplaatst. Nu is het opgelost. 
 

vond het best vreemd maar goed het werkt

Reputatie 7
Badge +15

@vhees Goed om te lezen dat het voor jou nu ook opgelost is!  Het is zeker in deze tijden natuurlijk belangrijk dat je een goed werkende verbinding hebt. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan weet je ons te vinden. 🙂

heb hetzelfde probleem als hier boven beschreven, valt op sinds gisteren, kan bij thuiswerken mn teams camera niet meer aanzetten. 
Modem kabels los gehaald en op andere wijze weer in modem gedaan;
heb een kpn box 12 en een glasvezel 200/200 abonnement; 

dit is screencapture van wifi snelheid


 

hieronder is bekabelde snelheid

 

Hallo @MartinoWouter , haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart daarna weer, haal daarna de modem even van de stroom en herstart, gaat het nu goed? Anders een andere netwerkkabel proberen naar de pc, minimaal kwaliteit CAT5e en/of probeer eens een andere netwerkpoort op het modem en/of probeer eens een andere netwerkkabel tussen glasvezelkast en modem.

Succes.

 

@JanD alles geprobeerd, 2maal zelfs. glasvezelkast van stroom af, reboot& resetten van modem, kabel vervangen, niets helpt tegen lage uploadsnelheid. Maandagmiddag rond 12uur was er nog geen probleem, vanaf 16uur problemen en na wat troubleshooten kwam ik op de lage uploadsnelheid.

 

Hallo @MartinoWouter dan kun je het beste even met KPN bellen voor een snelle(re) reactie via 0800 0402.

Succes.

 

ha en nu werkt het weer ; 30minuten later. vertraging ergens?
kink in de kabel die is rechtgetrokken? 
😁

Hallo @MartinoWouter goed om te lezen dat het weer werkt, bedankt voor de update.