Beantwoord

usenet bij KPN

  • 20 March 2021
  • 4 reacties
  • 349 keer bekeken

Usenet via glasvezel werkt niet meer. Hiervoor had ik nog koper via vdsl2. usenet werkte gewoon.

Maar nu ik glasvezel heb zie ik unable to connect 119. socket error 10061 connection refused.

 

bij hostname staat: news.kpn.nl

geen username en geen ww.   wat doe ik fout ?

 

Ik gebruik nu ook een nieuwe laptop met windows 10 20H2. Misschien iets met windows firewall/defender.  outgoing rule blocked of zo iets ??

icon

Beste antwoord door Rob6 20 March 2021, 12:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het zou zomaar kunnen dat de dienst opgeheven is. Of dat er tijdelijk storing/onderhoud is. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het iets met glasvezel te maken heeft. 

@Rob6  KPN heeft nog 2 nieuwsservers:

1): Nieuwsserver voor tekstberichten: textnews.kpn.nl.  poort 119
2) Binaire nieuwsserver: news.kpn.nl  poort 119

De nieuwsservers zijn uitsluitend te benaderen via een verbinding van KPN. Er is geen gebruikersnaam en wachtwoord voor het gebruik van de nieuwsserver nodig. ( kopie van Jeroen_dB )

Misschien je gegevens opnieuw laden in je dowloadprogramma en (soms meerdere keren) herstarten.

Reputatie 7

Dat zou kunnen betekenen dat jouw nieuwe IP adres niet als een KPN aansluiting gezien wordt.

Ik heb het al gefixt. Heb een nieuwe regel voor incoming en outgoing traffic ingevoerd in windows defender. het werkt nu...Heb ook mijn downloadprogramma (Grabit) opnieuw gestart.

Maar ik denk dat windows defender de boosdoener was. Maar goed it's working now !!!