Beantwoord

Usenet server error 950 internet werkt dan ook niet

  • 28 March 2021
  • 7 reacties
  • 376 keer bekeken

Regelmatig enkele dagen achtereen problemen met usenet server. Error 950. 

Internet werkt dan ook niet. Erg vervelend. 

Wat kan ik hier aan doen ?

icon

Beste antwoord door henloo53 2 April 2021, 16:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @henloo53, ik vermoed dat het niet werken van de usenet server en wegvallen van internet met elkaar te maken hebben. Op wat voor merk en type apparaat merk je dit wegvallen van internet? Hoe ben je met internet verbonden? Hoe gaat het met de internetverbinding op andere apparaten? 

Beste Alexandra,

Werk op pc merk Lenovo.

Het internet valt niet weg. 

Als Spotnet geen groene status geeft kan ik op internet wel google uitvoeren. Als ik dan een site kies komt de melding : site niet gevonden.

Van vrijdag t/m zondag problemen gehad. Nu lijkt alles weer goed te gaan. Benieuwd wanneer het weer voor een paar dagen fout gaat.

Grtn Henk

Vanochtend te optimistisch geweest.

Spotnet geeft weer kode 950 : Host onbekend.

Firefox wel altijd op te starten maar als er iets wordt ingegeven komt melding : kan geen verbinding maken met server.

Hoe kan ik de usenet server van KPN uitschakelen zodat die (ook door internet) niet meer gezocht wordt ?

Grtn Henk

Reputatie 7
Badge +19

@henloo53 Toch te vroeg gejuicht dus (en ik ook bij het lezen van je eerste berichtje:blush: ).

Het is me nog niet helemaal duidelijk of het probleem bij usenet zit, of in de internetverbinding. We ondersteunen usenet niet actief, daarom kan ik je daar niet heel ver mee helpen. We hebben verschillende gebruikers met veel kennis hier op het forum, mogelijk komt hier iemand langs die er meer van weet. Ik heb nog wel even voor je gezocht op internet, de foutcode 905 geeft aan dat Spotnet geen verbinding met de server kan maken. Welk nieuwsserver adres heb je ingevuld? En als je usenet helemaal afsluit en niet gebruikt, werkt internet dan wel goed?

Het internetprobleem moet natuurlijk opgelost worden, als daar iets mis gaat. Op het moment dat je deze foutmelding te zien krijgt, werkt WiFi op bijvoorbeeld je telefoon dan wel en kan je daarmee internetten? Hoe gaat het op andere apparaten?

Newsserver adres :  news.kpn.nl  poort 119.

Weet niet hoe ik usenet helemaal moet afsluiten en niet gebruiken.

Op mijn telefoon heb ik dan nooit geen problemen met internet. Ook op mijn epad geen problemen met internet.

Internet check van KPN zegt ook geen problemen.

Nieuwste versie Spotnet geinstalleerd.

Probleem opgelost.

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +19

Nieuwste versie Spotnet geinstalleerd.

Probleem opgelost.

Bedankt.

Fijn om te horen, dankjewel voor het delen!