Beantwoord

V10 - verbinding valt regelmatig weg

  • 13 August 2020
  • 15 reacties
  • 209 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Mijn modem V10 heeft flinke kuren.

De verbinding valt al afgelopen maand meerdere keren per dag uit en start volledig opnieuw op. Het lijkt 1x per 1 a 2 uur te gebeuren.

Erg vervelend om steeds 5 minuten geen signaal te hebben.

Ik hoor graag wat hier aan gedaan kan worden. Het is erg vervelend om zo bijvoorbeeld tv te kijken.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 14 August 2020, 09:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Een V10 met problemen kom je niet vaak tegen. Heb je em al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Reputatie 2
Badge +1

Tot een maand geleden nooit problemen gehad met de V10. Altijd vlekkeloos gedraaid.

Modem heb ik laatst al door de stappenplannen voor problemen heen gehaald en ook modem terug gezet ik fabrieksinstellingen.

Probleem is er nog steeds 

Reputatie 2
Badge +1

Afgelopen half uur heb ik al 9 haperingen in het tv beeld gehad en 1 x reset 

Badge +19

Werkt internet wel goed?

Reputatie 2
Badge +1

Nee, alle verbindingen haperen. 

WiFi valt ook steeds weg met de haperingen.

Telefoonlijn doet ook moeilijk

Badge +19

Gebruik jij ergens draadloze verbindingsets?

Reputatie 2
Badge +1

Nee, ik heb een hekel aan draadloze verbindingsets. 

Hele netwerk is bekabeld tot aan het Wifipunt toe

Badge

Ben ik gelukkig niet de enige

Reputatie 7

Hoi @rjvaneyk, dit hoort niet te gebeuren. Probleem is alleen dat op dit specifieke moment mijn systeem geen volledige uitval ziet. Zowel niet nu, als eerder vandaag. Dus ik kan ook niets doen.  Ik wil je dan ook vragen om te wachten tot het weer uitvalt. Kijk op dat moment naar de lampjes op de Experia Box welke er branden, en welke kleur. Reageer hier weer als dat gebeurd is, of neem op dat moment telefonisch contact op via 0800-0402. Als het dan inderdaad een volledige uitval van je verbinding is, moeten we het dan kunnen zien.

Als we dan nog niets zien, dan gaat er ergens bij jou in huis iets mis. Dat kan in de connectie tussen je IS/RA punt en Experia Box zitten, of in de Experia Box zelf. Daar kunnen we dan op dat moment naar kijken.

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb een paar minuten geleden weer zo'n storing gehad. 

Het enigste lampje wat brandde op de modem, toen ik bij de modem kwam, was de "powerlamp".

Alle andere lampen waren uit.

Inmiddels werkt de modem weer helemaal

 

Reputatie 4
Badge +1

Is er pas geleden een bliksem inslag geweest bij u in de buurt. Soms wil de adapter dan nog wel eens sneuvelen. Maar ook dan zou klanten service de uitval van jou modem kunnen zien.

Reputatie 2
Badge +1

Afgelopen week is het een keer aan het bliksemen geweest, maar weet niet of het ergens hier ingeslagen is. In de omgeving staan aardig wat bliksemafleiders op de daken. 

Het spontaan resetten gebeurd al langere tijd

Reputatie 7

Hmmm. Wederom is het zo dat mijn systeem vandaag geen uitval ziet (die van gisteren zie ik wel). Ik heb je beide aderparen doorgemeten en de ene is prima. De andere lijkt minder stabiel. Maar of dat dan de oorzaak is, en de uitval veroorzaakt, of dat het minder stabiel lijkt omdat de Experia Box juist uitvalt kan ik daar niet uithalen. Wil je eens naar je Y-kabel kijken? Dat is de verbinding tussen Experia Box en IS/RA punt. Kijk of die goed ingeplugd zit. En of je ook wat ziet veranderen qua lampjes als je aan die kabel zit. Dit om uit te sluiten dat de Y-kabel zelf niet helemaal ok is. Want in dat geval kan ik nieuwe laten opsturen.  Als de Y-kabel goed lijkt, dan ga ik kijken of ik hier een monteur voor kan plannen, of een nieuwe Experia Box kan opsturen. 

Reputatie 2
Badge +1

Y-kabel ziet er goed uit.

Ik verwacht dat het de modem zelf is, die de problemen geeft.

Monteur lijkt mij niet direct nodig, omdat we ergens volgende maand op glasvezel worden aangesloten. De grote hoofdkabels zijn voor de zomervakantie in de grond gelegd. Volgende maand gaan ze de huisaansluitingen regelen in de wijk.

Dan kan er ook eventueel naar de kabels gekeken worden. Huiidge bekabeling is ongeveer 10 jaar geleden getrokken ivm ophoging van de complete wijk

Reputatie 7

Ja, kabel ziet er inderdaad goed uit dus die zal het niet zijn. En met de aanstaande glasvezel zou ik inderdaad ook niet nu nog beginnen aan een monteur voor de huidige verbinding. Weet jij of er alleen een KPN NetwerkNL monteur komt die het glasvexzelkastje gaat aanleggen, of dat er ook een monteur van ons komt om het af te ronden? Want in dat tweede geval zou ik eigenlijk aanraden om daarop te wachten omdat dergelijke monteurs ook vervangende Experia Boxen bij zich hebben. Als dat geen optie is, omdat het toch te vaak uitvalt, dan wil ik je aanraden om te bellen (0800-0402). Doe dit op een moment dat je de uitval ervaart. Geef aan dat je een medewerker wilt spreken, dan ontloop je de self service opties die het telefoonsysteem je anders graag wil laten proberen. De medewerker kan dan de boel doormeten en hopelijk ziet het systeem de uitval dan ook.Â