Beantwoord

V8 is te oud. Ik wil een nieuwe experiabox

  • 22 January 2021
  • 5 reacties
  • 109 keer bekeken

Ook bij ons valt wifi regelmatig weg of heeft wel verbinding, maar geen wifi. Ook via wifi printen is een crime. Box is gereset, maar helpt niets. De V8 is al van 2013 en kan het niet meer trekken. 4 mobiele telefoons, 2 laptops en een computer. Plus nog 2 printers. Het enige dat nog helpt is een nieuwe experiabox. Dus KPN: kom over de brug. Al het andere is tijdelijk lapwerk. 

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jose_ 29 January 2021, 13:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Hoe weet je zo zeker dat het aan het modem ligt?

Maar als dat niet kan door omstandigheden? De wifi moet dan toch ook normaal werken? Waarom nu weer extra versterkers? Het moet het gewoon doen! Je betaald al genoeg,  mag je ook iets terug verwachten? Altijd moet er extra betaald worden.

Reputatie 7
Badge +24

Welke versterkers heeft u? Van KPN?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Dinyes, welkom op het forum! 

Vervelend dat de wifi niet altijd even goed werkt, dat is natuurlijk heel lastig! Weet dat wij daar ook weinig tot geen invloed hebben; doordat wifi een draadloos signaal is, is het nu eenmaal erg gevoelig voor storingsbronnen. En die storingsbronnen zitten helaas overal om ons heen, denk aan magnetrons en bijvoorbeeld de isolatie van je woning. :disappointed_relieved:  We kunnen daardoor geen goed werkende wifi garanderen, maar willen wel altijd mee denken met het verbeteren van het signaal.

Heb je de Wifi Manager al eens doorlopen? Als dat niet het geval is, dan raad ik je aan om de online tool twee keer achter elkaar te doorlopen. Blijkt hieruit dat het niet lukt om jouw wifi-verbinding te verbeteren en blijft de snelheid onder de 20 Mbit/s, dan wordt er een gratis oplossing aangeboden in de vorm van een gratis afspraak met de wifi-monteur of gratis Experia Wifi's.  Ook vindt je in dit topic nog tips om je wifi-verbinding te verbeteren: Oplossingen voor trage en wegvallende verbindingen. Daarnaast zullen er hier ook altijd andere forumleden zoals @Joep1965 en @Nick83 klaar staan met de nodige tips om het beste uit je verbinding te halen. :blush:

Overigens lees ik je vraag; waarom versterkers? De reden is eigenlijk vrij simpel: met versterkers creëer je meerdere wifi-punten in je woning (als je ze goed verspreid door je woning), terwijl je met alleen één modem maar één wifi-punt in je woning hebt. Het hebben van meerdere wifi-punten in je huis kan er voor zorgen dat de verbinding verbetert!

Reputatie 7
Badge +10

@Dinyes Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!