Beantwoord

V8 modem start steeds opnieuw op

  • 14 March 2021
  • 18 reacties
  • 103 keer bekeken

Sinds een paar dagen start mijn experia box v8 steeds opnieuw op wat er voor zorgt dat alles tijdelijk uitvalt. dit gebeurd nu een paar keer per dag. Ik heb de box al een jaar of 7 a 8 dus hij is denk ik aan vervanging toe

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 19 March 2021, 18:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @winand12, als het modem herstart zal alles uitvallen inderdaad! Valt het modem echt helemaal uit en herstart deze zich (alleen het powerlampje nog aan), of blijft het modem wel aan en valt de verbinding weg (dan blijven er meer lampjes branden)? Als de verbinding wegvalt, zal het met een nieuw modem precies zo zijn. Daarom is het belangrijk om te kijken wat er precies gebeurt. Als het wel echt het herstarten is, is het ook verstandig om het even te proberen om een ander stopcontact te gebruiken, of het modem dan ook opnieuw opstart. Kan je me dat laten weten?

beste Jasper, 

 

het modem herstart inderdaad, (alleen powerlampje blijft aan) een ander stopcontact biedt geen soelaas. 

Reputatie 7

Dan is het duidelijk dat het de V8 zelf is inderdaad. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik er met je naar kijken.

Dan is het duidelijk dat het de V8 zelf is inderdaad. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik er met je naar kijken.

bij deze aangevuld. 

Reputatie 7

Ik zie het, dank je @winand12. Ik heb daarmee een nieuw modem voor je aangevraagd en ik stuur je een privébericht met de details van het servicepunt waar je het modem kunt omruilen.

bedankt jasper, de nieuwe modem is geinstalleerd, er moet alleen nog een monteur komen om de wifi te optimaliseren, krijg een lage snelheid binnen namelijk. 

Reputatie 7

Doet de nieuwe modem het nu wel goed? Voor de Wifi heb je begrijp ik al een monteur ingepland, bijvoorbeeld via de Wifi Manager?

de modem doet het nu wel goed, via de wifi manager heb ik geprobeerd om alles goed in te stellen. Echter zit het probleem denk ik in de experia versterkers, deze zenden nog steeds mijn oude wifi signaal uit terwijl ze aangesloten zijn op een nieuw modem. Maar ik denk dat de monteur dat wel weet te verhelpen en hopelijk daarmee ook de snelheid weet te verhogen, deze komt namelijk niet hoger dan 19 mbit/s

Reputatie 7

Als je de Experia versterkers reset en opnieuw koppelt zullen ze de Wifi gegevens overnemen van het nieuwe modem, zodat die naam daar ook wordt uitgezonden. In hoeverre de snelheid hoger wordt is afwachten, op jouw adres is ongeveer 26 Mbit/s het maximaal haalbare.

De monteur is geweest en heeft het een en ander ingesteld waardoor de verbinding stabiel is, wel gaf hij aan dat het waarschijnlijk mogelijk is om pair bonding aan te vragen op mijn adres, zou je dit voor mij kunnen uitzoeken en daarbij eventuele bijkomende kosten vermelden?

Reputatie 7

Goed om te lezen dat de verbinding daarmee stabiel is geworden en goed werkt. Met pairbonding worden beide aderparen die naar een huis lopen gebruikt, waarmee hogere snelheden mogelijk zijn. Of dat op jouw adres mogelijk is kan ik nu niet zien, in verband met Corona is het momenteel niet mogelijk om het aan te vragen.

Wat betreft de kosten, voor pairbonding hoeft het pakket wat je hebt niet te veranderen, de prijs daarvoor blijft dan gelijk.

waarom kan door de corona dit niet aangevraagd worden? 

Er is nu ook een monteur geweest dus dat kan dan daarvoor ook gedaan worden toch? of zie ik dat verkeerd? 

Reputatie 7

Een aantal maanden geleden is ervoor gekozen om de optie voor pairbonding preventief dicht te zetten, het is niet te kiezen nu. Ik snap jouw redenatie, maar op dit moment is het niet aan te zetten. We wachten op de beslissing wanneer het wel mogelijk zal worden, daar is nog geen nieuws over.

Kunt u wel een aantekening noteren voor interesse op het moment dat het weer mogelijk is? Zo hoef ik niet elke keer te zoeken per wanneer dit wel weer kan. 

Reputatie 7

Ik kan er geen aantekening van maken, maar ik zal mijn best doen om je op de hoogte te brengen zodra ik er meer over hoor.

Reputatie 7

Hoi @winand12, ik begrijp dat pairbonding nu weer is opengezet. Het is sneller dan ik had verwacht, maar het is nu weer mogelijk dus! :slight_smile:

hoi jasper, dat is vlot, zou je dit voor mij kunnen inplannen? Of moet dit via een andere weg?

Reputatie 7

Dat kan via ons @winand12, we hebben hier een verzoek voor gedaan. Je zult daarvan een bevestiging krijgen per mail en binnen enkele werkdagen zal er contact met je opgenomen worden. De eerst mogelijke datum die we konden opgeven was de 16e, die hebben we voor je gekozen.