Vraag

vaak weg vallen internet verbinding tv wifi alles !

  • 28 October 2020
  • 32 reacties
  • 403 keer bekeken

Beste,

 

Ben overgestapt van Ziggo naar KPN, helaas moet ik zeggen !!!!!

Want problemen met weg vallen totale verbinding gebeurt nu meerdere keren per dag.

Wifi TV alles weg, komt wel weer op tot nu tot elke keer, maar zeer irritant als je in deze tijd met video verbinding met werken.

 

Grappige is dat het precies na 14 bedenk periode is gaan gebeuren, plus werk ik ban KPN zakelijk gebeld met een aanbieding met 4g back-up “dan heb je altijd internet “ volgens de verkoper.

 

Voelt heel slecht, denk dat ik het maar vast opzeg en terug ga naar Ziggo, maar moet wel contract uitdienen.

Want denk dat KPN dit wel goed heeft geregeld met incasso buro als je stop met betalen, net als hun met je verbinding.

 

Adri


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Badge +19

Dat is geen fijn begin zeg. En dat hoort natuurlijk ook niet zo. Misschien ergens een draadje niet goed:wink: .  Kan je wat vertellen over wat je hebt? Glasvezel of koper? Welke experiabox heb je en werkt het bekabeld wel goed? Gebruik je draadloze verbindingssets of iets anders wat gebruik maakt van het electriciteitsnetwerk?

Hoi Joep,

 

Het is koper, en alles valt weg, wifi TV en bekabelt. Gewoon geen KPN verbinding meer.

Nu heb ik Experia box V10 daarvoor een zwart ding. Kwam een andere omdat ik toch was geupgrade naar 200mb.

Maar met allebei was het wegvallen, dus heeft er niks mee te maken, en die laatste zin met electriciteitsnetwerk snap ik helemaal niet.

 

Kan ook wel met de wizard aan de gang gaan voor een derde keer, maar nogmaals ALLES valt gewoon weg.

Zeker zeer slecht begin, als Ziggo weg viel eens in de 2 jaar dan had je tenminste nog TV.

 

Dus wat gaan we doen, overstappen of oplossen?

Adri

 

 

Badge +19

Het ging er even om of je draadloze verbindingssets gebruikt. Die versturen data via het electriciteitsnetwerk en dat geeft vaak problemen. 

ja gebruik ik ook dus wat ik al zei alles valt te vaak gewoon weg.

verder zie ik dus gene oplossing verschijnen in je antwoord, teleurstellend

Badge +19

Ik ben maar gewoon een klant die je wil helpen. Het probleem is vrijwel zeker het gebruik van draadloze verbindingsets.  Probeer te testen met een kabel aangesloten op de experiabox. Draadloze verbindingsets zijn vaak een bron van storingen. 

Oke sorry, dacht toch echt dat KPN hier op reageerde.

Dus zelf dat doen ze niet, laat de samenleving het maar oplossen.

Altijd moeilijk om dit soort partijen in beweging te krijgen.

Dan ga ik maar weer terug naar Ziggo.

 

thx en sorry nogmaals, wel super dat je wil helpen

Adri

 

Badge +19

Op dit forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen. Er zit hier zo ontzettend veel kennis daar kan de telefonische klantenservice niet tegen op. Maar goed ik heb het graag gedaan.  Maar geloof me draadloze verbindingsets moet je gewoon niet willen. Overigens reageert een medewerker doorgaans binnen 48uur maar het is druk. 

ben er klaar mee, net tv kijken weer alles er uit.

dus heeft niks met draadloos te maken, wat ik eerder al zei TV is niet draadloos.

en bellen en die 48 uur hahaha dat geloof ik niet.

als het af en toe gebeurt dan snapt niemand, dus gaat nooit meer wat worden met die KPN.

 

Sorry maar bedankt

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Yosam, welkom op ons forum.

Dit klinkt als een slecht begin van onze relatie. Ik kijk graag of we dit kunnen herstellen. Kun je je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.

Profiel verder aangevuld

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het aanvullen van jouw profiel. De verbinding ziet er goed uit.

Ik heb daarom nog een aantal vragen met betrekking tot de aansluiting voor je. Ik wil je vragen deze te beantwoorden.

  • Maak je gebruik van een splitter tussen het modem en het hoofdaansluitpunt?
  • Hoe lang is de kabel tussen het modem en het hoofdaansluitpunt?
  • Is deze kabel rond of plat?

Daarnaast wil ik je vragen om jouw modem een reset te geven. Houd er wel rekening mee dat dan alle instellingen weer naar de fabrieksinstellingen gaan. 

Hoi Denise,

 

Nee geen splitter, standaard 1.5 meter en rond.

 

Alles is aangesloten door een monteur, naar aanleiding van de upgrade van 100 naar 200mb.

Het totale uitvallen was daarvoor ok met die zwarte router, met de nieuwe witte versie valt ook alles we.

Reset is meerdere keren gedaan, en dat kan het ook niet zijn, want wat ik al zei was al met verschillende routers.

Alles valt gewoon weg, TV wifi en bekabeld, voor een minuut of 10 tot 15. Dan komt alles weer op.

Zit dus ergens anders, oude wijkcentrale, word ook tijd hier voor glas.

Heel vervelend in deze covid tijden, als je via Internet in gesprek bent. Zat ook te denken om over te stappen naar business met die 4g oplossing, maar dat is veel te duur. Kan ik beter Ziggo er bij houden dan heb ik alles dubbel.

Ben bang dat dit nooit word opgelost, vandaar dat ik KPN alvast heb opgezegd, wat wel grappig was op moment dat de 14 dagen voor bij waren begon de ellende, toeval ?

 

Thx

Adri

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het beantwoorden van de vragen en de toelichting. Vind je het goed als ik jouw modem vanuit hier een reset geef? 

ik vind het prima, worden die extra super wifi punten ook gereset.

denk trouwens dat ik dei extra wifi punten ma ruit gezette, kost alleen maar stroom, en betere wifi is het  niet. snapte al niet dat deze de wifi op de box ging vervangen dus heb je eigenlijk maar een extra wifi punt.

hoor het wel wanneer je de actie gaat doen 

Reputatie 7
Badge +17

Ik ga het modem nu een herstart en reset geven!

Reputatie 7
Badge +17

Ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt gehad, @Yosam . Ik heb een storingsmonteur aangestuurd. Deze heb ik ingepland voor 11 november tussen 10.00 en 12.00 uur. Komt dit niet goed uit? Laat het dan weten. Dan kijk ik of ik de afspraak kan verplaatsen naar een later moment.

Hoi Denise,

De monteur is geweest alles besproken, maar ja wat kon hij doen.

Helaas gebeurde het niet op dat moment, dus blijft een vraagteken.

Zal wel als het weer gebeurt, de lichtje op modem nakijken, want enige optie nog was deze te vervangen.

Nergens ziet de KPN iets van verstoring, maar het valt toch echt allemaal weg voor 5 a 10 min.

Gisteravond rond 10 uur ook, en zaten we alleen tv te kijken, dus maar weer even bakkie zetten.

 

Heel vervelend, zeker als je net ben overgestapt, en voor een jaar heb afgesloten ;-(

thx

Adri

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat dit erg vervelend is, zeker als de monteur ook nog eens niks kan vinden. Ik had juist goede hoop dat de monteur kon achterhalen wat het probleem nou eigenlijk is. Voor nu sluit ik me aan bij het advies van de monteur om goed in de gaten te houden wat de lampjes op het modem doen als de verbinding wegvalt. Daar kunnen we meer waardevolle informatie uit halen.

Weer paar keer weggevallen, maar de lampjes blijven branden op de modem, helaas ;-)

Ga volgende keer die superwifi van jullie er tussen uithalen, die voegen toch niks toe behalve stroom verbruiken.

Zoeken zoeken en maar betalen, hoop dat ik het vind voor het contract af is gelopen. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Oké, dat geeft in ieder geval iets meer duidelijkheid. Als alle lampjes op het modem blijven branden zoals ze horen te branden, dan denk ik dat het probleem zich voordoet na de Experia Box. De enige manier om dan de storingsbron te vinden is door alle apparaten los te koppelen en deze één voor één weer in te schakelen om te kijken wanneer het probleem zich weer voor doet.

Ja mooi he, ligt het probleem zeker nu bij de klant. 

Laptop zegt ook af en toe , onbekend netwerk maar wel verbinding.

Ga het vinden voor dat dit jaar om is, en contract stopt met KPN.

Want waar ik ook nu tegen aan liep is dat via KPN itv via je laptop niet alle zenders kan zien.

Nu las ik ook dat dat geld voor Formule1, blij dat ik dat er nog niet heb bij besteld.

Hou je op de hoogte over het weg vallen van de verbinding.

ga eerst die super wifi verwijderen wat ik al eerder zei, voegen niks toe.

 

 

Hoi Denise,

 

misschien weer jij dit, waarom zie ik in de modem niet terug wat er is aangesloten.

geen wifi en geen lan aansluitingen

wel via wifi punt, maar zie ik alleen de wifi aansluitingen.

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat dit niet is waar je opgehoopt had, maar ik kan het niet anders maken. De verbinding ziet er aan onze kant goed uit en ook de monteur heeft geen problemen gevonden. Je geeft aan dat de lampjes ook blijven branden als je een wegvallende verbinding ervaart. Daaruit kan ik niet anders dan concluderen dat de verbinding zelf in orde is, maar dat het probleem wordt veroorzaakt door een storingsbron in jouw thuisnetwerk. De enige manier om deze storingsbron te vinden is door alle apparaten los te koppelen en deze één voor één weer in te schakelen om te kijken wanneer het probleem zich weer voor doet.

Het klopt dat niet alle zenders beschikbaar zijn in de iTV app. Dit heeft te maken met uitzendrechten. Als een zender alleen te bekijken is via de tv-ontvanger, betekent dit dat wij geen toestemming hebben gekregen om een zender online beschikbaar te maken. Dit ligt dus geheel buiten onze macht. Echter, Ziggo Sports Totaal is wel via de iTV app en via iTV Online te bekijken. Ook kan je gebruik maken van de Ziggo Sports Totaal GO app van Ziggo. Je dient je wel eerst aan te melden voor Ziggo Sports Totaal GO.

De SuperWifi nemen het werk van de Experia Box over. Het is dan ook niet gek dat je de wifi apparaten alleen op de wifi versterkers ziet en niet op het modem; de apparaten zijn immers verbonden met de wifi versterkers en niet meer met het modem. De apparaten die je met een ethernetkabel hebt aangesloten zou je echter nog wel moeten zien. Maar deze zie je alleen wanneer je een actieve verbinding hebt.

Hi Denise,

 

Laat het er ook bij, is niet anders, maar die wifi punten haal ik er tussen uit, zijn die eigendom ?

want dan geef ik deze wel weg aan andere KPN gebruiker.

Mocht dit helpen laat ik het nog weten, je heb je best gedaan.

 

Thx
Adri

 

Reputatie 7
Badge +17

Die keuze staat je vrij om te maken en deze zal ik dan ook respecteren. De SuperWifi zijn inderdaad jouw eigendom; je kunt hier mee doen wat je wilt.