Beantwoord

Vaste lijn en superwifi V8

  • 23 November 2020
  • 5 reacties
  • 42 keer bekeken

Ik heb een vaste ethernet kabel naar zolder vanuit de V8.

Onlangs heb ik 2 superwifis aangesloten voor mijn beneden verdieping en tuin.  Voor  de 2e superwifi heb ik even de poort gebruikt van mijn vaste kabel naar zolder om te connecten met superwifi 1  en vervolgens mijn vaste kabel er weer in gedaan. 

De superwifi's werken prima en zijn dus bedoeld voor de begane grond,.

Ik had verwacht dat mijn vaste lijn naar zolder gewoon nog zou werken, echter  nu geen verbinding meer met mijn laptop die daar staat. 

Is dit te verhelpen, of moet ik echt aan een 3e superwifi voor de zolder?   

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 November 2020, 09:05

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @Lars van der steen , 1 superwifi moet bekabeld aangesloten worden op de V8 en de 2e super wifi kun je draadloos gebruiken, dan blijft de netwerkkabel naar de zolder toch gewoon in tact?

Of begrijp ik iets niet goed?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Die vaste kabel zou het natuurlijk gewoon nog moeten doen. Je hebt alleen onder even het stekkertje eruit gehaald, en nu zit het weer als voor heen. Begrijp ik? Alleen nu plots werkt het niet meer? Als dat zo is, dan is gewoon het stekkertje van de kabel niet goed.

@JanD .  Dank voor je reactie. Ja dat klopt. de kabel blijft in tact, maar werkt niet. Ik vroeg me af of dat iets te maken had met het feit dat superwifi de huidige wifi overneemt, en dat dat wellicht ook gevolgen heeft voor het niet meer werken van de vaste kabel naar zolder. Lijkt me overigens sterk, maar weet even niet waarom de kabel het niet meer doet. 

@Nick83 , dank voor je reactie. Het zou kunnen dat de stekker van de kabel opeens niet meer werkt, toch lijkt me die kans klein. Ik heb hem er alleen even in en uit gedaan om de superwifi 2 te laten connecten met superwifi 1.

 

Hallo @Lars van der steen , gewoon even met een andere LAN-kabel proberen of de bestaande kabel in een andere LAN-poort op het modem proberen, de wifi-apparaten hebben daar niets mee te maken.

Succes.

Reageer