Beantwoord

Veel storing Experia Box v8

  • 22 November 2020
  • 9 reacties
  • 393 keer bekeken

Badge

Wij hebben al zolang we de ExperiaBox in ons bezit hebben met regelmaat - dagelijks 1 a 2 keer - een storing waarbij de wifi wegvalt. Inmiddels hebben we al een paar keer met de helpdesk stappen ondernomen om dit euvel te verhelpen, echter zonder resultaat. Wat is er nu nog mogelijk? Ik hoor graag.

 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 November 2020, 14:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Vul je profiel helemaal aan en over een aantal dagen zullen medewerkers met u meekijken. Ondertussen kunnen wij als klant misschien nog iets betekenen.

Wat zit er allemaal aan de router aangesloten?

Badge +19

Gebruikt u dit soort dingen? 

 

Badge

Hoi Jeroen

Dank voor je reactie.

We hebben verder niks op de router aangesloten.

 

Ik zie storing ITV in de taggs staan. Gaat het om storingen van ook tv of alleen wifi?

Badge

Op moment van storing gaat er een rood lampje branden bij ‘Internet’. Dus ITV is niet de juist tag. ITV valt weg omdat we de router uit en aan zetten om te resetten. :thinking:

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Wilfredje, welkom op het forum! Rood internetlampje geeft over het algemeen aan dat er wel echt iets mis is. Ik zie hier dat je een glasvezelverbinding hebt. Sowieso mag je het glasvezelkastje even 2 minuten stroomloos maken. Kijk daarna even aan of het probleem nog voorkomt. Zo ja, kijk dan of op het glasvezelkastje ook een rood lampje brandt, of dat er lampjes uit zijn terwijl ze normaal wel aan zijn. Als dat zo is, dan ligt het probleem eerder in je verbinding. Als de lampjes op het glaskastje in orde zijn, dan zit het hem of in de bekabeling, of in de Experia Box.

 

Badge

Hoi @Erik_

Op het glasvezelkastje flikkerde het lampje bij ‘Ether’ rood en bij ‘Glas’ flikkerde hij groen. Heb de stroom er even afgehaald en daarna weer aangezet. Maar nog steeds flikkeren beide lampjes rood en groen.

Reputatie 7
Badge +30

Die lampjes op het glaskastje zijn in orde dan, @Wilfredje. Het rood/oranje lampje bij ethernet betekent dat jij op een 100 Mbit verbinding zit. De verbinding an sich lijkt dus in orde, dat is ook wat ik hier zie. Maar ik zie ook de regelmatige verbrekingen van de Experia Box. Dus gaan we die vervangen. 

De nieuwe Experia Box wordt morgenmiddag, 28 november, bezorgd op het servicepunt in de Primera, aan de Tamboerijn in jouw woonplaats. Je krijgt een sms als hij daar is. Je kunt daar dan de oude box inleveren, dan krijg je de nieuwe mee. Verpak de oude Experia Box met zijn stroomkabel in een doos en noteer het ordernummer (4279846) en onderstaande adres erop.

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

 

De nieuwe Experia Box kun je aansluiten op dezelfde manier als de oude. Het systeem zal, na aansluiten proberen je oude wifigegevens in deze Experia Box in te voeren. Gebeurt dat niet,  dan kun je de nieuwe wifi gegevens vinden op de sticker aan de onderkant.

Badge

@Erik_  bedankt voor je reactie en de actie om een nieuwe te sturen. We hopen dat hierbij het euvel verholpen is. Fijn weekend