Beantwoord

Veel websites onbereikbaar via bekabeld internet

  • 8 February 2019
  • 12 reacties
  • 259 keer bekeken

Vanaf mijn pc (met bekabeld internet) kan ik veel websites niet benaderen. Deze websites blijven laden, maar ook na 10 minuten verschijnt er niets. Ook sommige downloads kunnen niet gestart worden. De problemen zijn verholpen wanneer ik de netwerkkabel uit de pc haal, een usb wifi adapter plaats en via tethering aan mijn telefoon aan 3G verbind, maar dat is uiteraard geen oplossing.

  • Het ligt niet aan de hardware, de volledige pc is vervangen incl elk component sinds het probleem zich voor het eerst voordeed.
  • Het ligt niet aan de Windows firewall
  • Het ligt niet aan mijn hosts file
  • Het wordt niet veroorzaakt door OS (Windows 10)
  • Het ligt niet aan netwerkinstellingen
Vreemd genoeg kunnen andere bekabelde apparaten wel alles benaderen. Ook een virtueel werkstation (Ubuntu) op mijn pc kan alles benaderen. Ik zou mijn pc verdenken, ware het niet dat op wifi (via 3G, getethered aan telefoon) alles gewoon werkt.

Websites die niet werken: youtube, gmail, google maps, google docs (en nagenoeg elke andere dienst van google muv google translate). Ook streamables en andere video's (maar ook weer niet allemaal...) spelen niet af na ~2 seconden. De eerste paar tellen spelen af, daarna blijft het eeuwig bufferen.
Downloads die niet starten: Wireshark ed.

Kan het zijn dat er een instelling in de Xperia Box (oid) eea tegenhoudt? Inmiddels kamp ik ruim een half jaar met dit probleem en heb ik volgens mij al het andere uitgesloten.
icon

Beste antwoord door wjb 8 February 2019, 22:15

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Heb je al een dns flush uitgevoerd?
Ja, dat heb ik ook geprobeerd.

Nog niet eerder genoemd: Ik heb de Xperia Box ook al eens gereset naar fabrieksinstellingen.

Ik heb alles getest op verschillende browsers (IE, Opera, Firefox, Chrome) op normale modus en op incognito. Het ligt ook niet aan mijn google-account, omdat die niet inlogt op incognito. Op browsers die ik normaal niet gebruik was mijn google-account ook niet standaard ingelogd.
Reputatie 7
Heb je die problemen ook als de PC niet bekabeld maar via de wifi van de Experia Box aangesloten is. Wel even de kabel echt los maken of de LAN netwerkadapter helemaal uit zetten.
Geloof het of niet, dat had ik nog niet geprobeerd. Dat lost de problemen ook op. De verbinding is niet zo snel/stabiel als bekabeld, maar de genoemde sites reageren in ieder geval. Na verloop van tijd kreeg ik wel verbindingsproblemen, maar die hebben volgens mij te maken met de (oude) usb wifi adapter.

Zodra ik weer terug ga naar bekabeld internet, keren de problemen weer terug. Grappig genoeg laadt de homepage van youtube wel, maar spelen video's na 2-3 seconden niet verder.
Reputatie 7
Dan is de oorzaak van het probleem in ieder geval al redelijk geisoleerd.
Zou je die PC dan eens met een andere netwerkkabel op de Experia Box willen aansluiten en kijken of je dan het probleem nog steeds hebt.

Welke Experia Box heb je eigenlijk?
Model H368N, v9, staat op de Box zelf. Of bedoelde je de firmware/softwareversie?

Met een andere kabel (die op een ander poortje in de Box zit) heb ik geen succes.
Reputatie 2
Badge
Model H368N, v9, staat op de Box zelf. Of bedoelde je de firmware/softwareversie?

Met een andere kabel (die op een ander poortje in de Box zit) heb ik geen succes.



Even bij stap een beginnen.
De websites die niet werken. Kan je daar uberhoud wel heen pingen? Krijg je een reply terug?

start cmd via start
ping www.google.nl

netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns

Zou daarnaast zeggen pak een laptop ga naast het modem staan prik een andere utp kabel in het modem geel poortje. Als het dan werkt dan weetje dat het aan de experia box instellingen ligt anders is het je software van de pc.
Even bij stap een beginnen.
De websites die niet werken. Kan je daar uberhoud wel heen Pingen? Krijg je een reply terug?


Ik krijg van alles een reply terug. IPv6 waar mogelijk, blijkbaar:

Pinging youtube.com [2a00:1450:400e:806::200e] with 32 bytes of data:
Reply from 2a00:1450:400e:806::200e: time=20ms

Meestal laadt een pagina ook, maar niet verder dan 2-4 seconden. Youtubefilmpjes, streamable, gfycat, de pagina laadt vaak (niet altijd), maar filmpjes beginnen niet eens, of spelen max. 4 seconden.

Bij maps laadt hij mijn buurt netjes in, maar als ik sleep, of in/uitzoom, laadt er niets in. In docs (spreadsheets) laadt hij alleen de data die in één scherm past, alles daarbuiten niet en na 2-4 seconden reageert de pagina niet meer. Ik kan geen cellen meer selecteren, niets bewerken, ed.
Reputatie 7
Zet de ondersteuning van IPv6 eens uit op jouw Experia Box.

Zou daarnaast zeggen pak een laptop ga naast het modem staan prik een andere utp kabel in het modem. Als het dan werkt dan weetje dat het aan de experia instellingen ligt anders is het je software.


Wifi en andere bekabelde spullen hebben geen problemen. Alleen mijn pc. Ook met een andere kabel werkt dit niet op mijn pc.

Ik wilde ook mijn software de schuld geven, totdat ik de hele pc (elk component) ook vervangen had. En daarnaast werkt het op mijn pc prima, zolang hij bvb aan de hotspot van een telefoon hangt.
Reputatie 2
Badge

Zou daarnaast zeggen pak een laptop ga naast het modem staan prik een andere utp kabel in het modem. Als het dan werkt dan weetje dat het aan de experia instellingen ligt anders is het je software.Wifi en andere bekabelde spullen hebben geen problemen. Alleen mijn pc. Ook met een andere kabel werkt dit niet op mijn pc.

Ik wilde ook mijn software de schuld geven, totdat ik de hele pc (elk component) ook vervangen had. En daarnaast werkt het op mijn pc prima, zolang hij bvb aan de hotspot van een telefoon hangt.



Tja kom je er niet uit installeer even Linux/Windows opnieuw snelste oplossing en dan weet je snel genoeg of het aan je hardware/software ligt.....
Zet de ondersteuning van IPv6 eens uit op jouw Experia Box.

Ik wist niet eens dat daar een aparte optie voor was... Uitgezet... en verrek, dat is het!

Ontzettend bedankt voor het meedenken en oplossen!

Maikel, ook enorm bedankt voor het meedenken!

(Ik weet niet precies hoe het hier werkt, maar het topic mag gesloten worden!)

Reageer