Beantwoord

Verandert het abonnement bij aansluiting op glasvezelnetwerk?

  • 9 May 2020
  • 8 reacties
  • 246 keer bekeken

Er wordt bij ons glasvezel aangelegd door Glasdraad Amsterdam. Glasdraad schrijft dat we daar een nieuw abonnement op moeten afsluiten bij onze provider. Maar we hebben al een KPN abonnement: verandert daar dan iets in?

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 13 May 2020, 17:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

als KPN op dat glasvezel net zit .volgens mij niet dan blijft het abonnement gelijk . IK zit AL bijna 4jaar op glasvezel daar voor VIA TEFOON aansluiting maar IK werd gewoon over gezet naar glasvezel zo ik míjn herringen nog zíjn 👍😉

Staat KPN in de lijst van providers die Glasdraad aanbiedt? Ik vermoed eigenlijk niet: KPN levert doorgaans alleen over het eigen netwerk van KPN NetwerkNL.

Reputatie 7
Badge +24

Op glasdraad levert KPN volgens mij wel. Ik heb dat 2 dagen geleden al uit zitten googlen toen @hjhouthoff dit topic net gemaakt had 😉

Of je een nieuw abo af moet sluiten weet ik niet. Volgens mij niet. Misschien als je nog een heel oud abonnement hebt...

Reputatie 7
Badge +10

Even wachten tot er iemand van Webcare reageert. Die kan zien of het abonnement zo oud is dat het gewijzigd moet worden.

En ja, KPN levert via Glasdraad.

Hartelijk dank voor al jullie commentaren: de zaak lijkt daarmee opgelost. Ik heb een redelijk nieuw abonnement en verwacht dus verder geen problemen.

Reputatie 7
Badge +10

Ook met een redelijk nieuw abonnement moet er natuurlijk nog wel wat gebeuren om je tzt over te zetten op glasvezel. Daar zal KPN je nog informeren. Ik neem aan dat men daar zal wachten tot de aansluiting gemaakt en getest is. Daarna kan je omgezet worden naar een glasvezelverbinding.

 

(Bij netwerken van KPN Netwerk NL kan dat overzetten al gebeuren tijdens de glasvezel aansluiting zelf of vlak erna) 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @hjhouthoff, welkom hier! Ward weet als geen ander hoe het werkt natuurlijk. Maar inderdaad, als jij een recent abonnement (Hussel) hebt, dan hoeven we hier alleen de “drager” aan te passen, en dan wordt alles in gang gezet om van DSL naar glas te gaan. Verder verandert er dan niets qua abonnement. Is je vraag daarmee beantwoord? 

Hi @hjhouthoff, welkom hier! Ward weet als geen ander hoe het werkt natuurlijk. Maar inderdaad, als jij een recent abonnement (Hussel) hebt, dan hoeven we hier alleen de “drager” aan te passen, en dan wordt alles in gang gezet om van DSL naar glas te gaan. Verder verandert er dan niets qua abonnement. Is je vraag daarmee beantwoord? 

Daarmee is mijn vraag zeker beantwoord! Veel dank.