Vraag

Verbinding valt weg

  • 5 January 2021
  • 11 reacties
  • 203 keer bekeken

Ik kwam uit op dit topic vanwege een soortgelijk probleem. Een aantal keren per week krijg ik dus deze melding in mijn modem :

PPP(eth_voip):ppp0 down for reason is Peer not responding
PPP(eth_voip):ppp0 down for reason is LCP down
PPP(eth_route):ppp1 down for reason is Peer not responding
PPP(eth_route):ppp1 down for reason is LCP down
PPP(eth_route):ppp1 down for reason is LCP down
PPP(eth_voip):Connection terminated

 

3x met de klantenservice gebeld en na de 3e keer kreeg ik eindelijk een monteur, nadat er steeds werd gedacht dat er iets mis zou zijn bij mij in huis met eigen apparatuur.

Nu heb ik vandaag een nieuwe Experiabox v10 en NT kastje gekregen. Wederom bovenstaand probleem. Internet valt 2min uit, lampje service brand rood op het modem en na 2min start alles zelf weer. Heel vervelend en hopelijk zijn hier mensen met ervaring. Dank.

admin: eigen topic aangemaakt.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @Nessiezz . Welkom op het forum.

Dat klinkt niet goed. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Ik wil graag de lijn doormeten. 

Bij deze.

 

Meting is al een aantal keer uitgevoerd trouwens, ook door jullie 2e lijns.

Hoi @Nessiezz . We hebben samen een monteur ingeboekt. Die komt 12-1 langs.

Laat je weten hoe het afloopt?

Ik stuur je ook nog even een privébericht.

Ik heb het ticket nog even doorgenomen. Blijkbaar ben je nu in de centrale overgezet. Heeft dit een positief effect gehad?

Hey Erwin. Ik weet niet wanneer die omschakeling heeft plaatsgevonden, maar vandaag hebben we al meerdere keren wegvallend internet gehad. Daarnaast heb ik gisteren begrepen dat een specifieke afdeling de melding wederom in beheer heeft sinds afgelopen woensdag.

Oh, je hebt gelijk. Ik ben er wat dieper ingedoken. Na het laatste bezoek is er een meting op gezet en waarschijnlijk heb jij toen via het speciale nummer gebeld? Daarna is het ticket naar een andere club gestuurd. Het lijkt er op dat ze een monteur van de aannemer willen opschakelen voor nader onderzoek en metingen. 

Heb jij particuliere mobiele nummer(s) van KPN? Dan kan ik daar wel een gratis, grote weekbundel opzetten. 

Hey Erwin, ik heb inderdaad een privé nummer van KPN, maar heb onbeperkt internet. Wanneer dit hele gedoe is opgelost ben ik er meer bij gebaat om een gepaste compensatie te krijgen voor de weken overlast.

 

Ik snap dat maar verwacht er niet te veel van. Dit zijn overmacht situaties en de coulance regeling hiervoor is niet riant.  Ik zeg dit alvast om geen grote verwachtingen te creëren. 

Ik hoop dat ze de oorzaak snel vinden en het oplossen. 

Hey Erwin. Laten we eerst afwachten wat de oorzaak blijkt te zijn. Wellicht is het te vroeg om te spreken over overmacht voordat bekend is wat de oorzaak is. Ik hoop vooral dat het internet (en televisie) probleem snel opgelost is.

Ter info: Ik werd van de week gebeld door KPN case management dat de afdeling die mijn melding in beheer heeft de storing niet heeft kunnen vinden. “Ineens” heb ik ook geen storing meer, zo lijkt het. Sinds vorige week zaterdag heeft de storing niet meer opgetreden nadat sinds 31 dagelijks meerdere malen de verbinding wegviel.

 

Voor de goede orde, op zowel 31 december als vorige week zaterdag is er in mijn thuissituatie niets veranderd waardoor deze storing niet meer op kan treden.

 

Ik verwacht dat men bij KPN iets gedaan heeft dat het probleem heeft opgelost, alleen niemand kan mij vertellen wat het probleem was, of de oplossing. Het blijft voor mij daarom onzeker of dit van tijdelijke aard is.

Mijn vermoeden is dat een KPNNetwerk monteur ergens in een centrale iets heeft aangepast. Dat was de laatste notitie in het ticket en dat is toen uitbesteed.

Er is niet heel duidelijke gelogd maar dat is wat ik nu bij elkaar kan puzzelen.