Vraag

Verbinding valt weg als Minecraft gespeeld wordt. Hoe los ik dit op?

  • 17 March 2021
  • 6 reacties
  • 101 keer bekeken

We hebben glasvezel, ExperiaV8 router, netwerkkabel naar boven en daar een acespoint TP-link (2,4Hz, 450mbps,)….en een zoon die minecraft (via serer ergens anders) speelt. Op dat moment valt alle wifi boven weg. Hoe los ik dit probleem op? 

*admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dag @DIrk21! Welkom op ons KPN Forum. Valt het hele Wifi signaal weg zodra jouw zoon de server benaderd? Dat is wel bijzonder. Als je zijn pc(?) bekabeld aansluit op het modem, blijft de wifi-verbinding dan wel goed?

Ik kom met een kabel niet bij de modem of ik moet de computer ff verzetten is dat zinvolom ff te testen. Wat weet ik dan?

 

Reputatie 7
Badge +17

@DIrk21 Als de wifi dan wel blijft werken, dan is het probleem eigenlijk al opgelost. Daarnaast is het voor (online) gaming aan te raden de pvc bekabeld aan te sluiten. Dit is een stabielere verbinding. 
Waarom is het niet mogelijk om de bekabeld aan te sluiten? Wat is de afstand tussen modem en pc?
Kun je nog iets meer uitleggen over het wegvallen van de wifi-verbinding. Blijft de verbinding, gedurende het hele spel, weg voor anderen op mee te verbinden. Of valt de wifi even weg en komt vervolgens weer terug? 

Lisa, De afstand tussen vaste kabel boven en PC boven is +/- 10 meter met nogal wat hoeken, een badkamer en deruren ertussen.

Als minecraft opgestart wordt gaat dat heel moeilijk, ALs hij eenmaal Minecraft aan het spelen is dan valt boven de wifi weg en blijft erg slecht.

Reputatie 7
Badge +17

@DIrk21 Oké! Ik kan eventueel een 10m lange ethernetkabel toesturen om te proberen, maar ik heb ineens nog een idee. Je geeft in je startbericht aan dat je TP-link met een kabel boven hebt aangesloten. Ik vermoed dat alleen de wifi van de TP-link helemaal verdwijnt. Kun je de TP-link eens loskoppelen en hierna de Wifi Manager doorlopen? Als je boven onvoldoende bereik hebt (zonder TP-link), krijg je versterkers om het wifi-bereik te optimaliseren. 
Deze versterker kan je dan aansluiten op het modem met de kabel die al naar boven licht. Hierna kun je de pc mét een kabel aansluiten op de pc. 

Als je toch liever de TP-link gebruikt. Welke heb je precies? Zit er een ethernetpoort op deze? Dan kun je de pc ook bekabeld via de TP-link laten lopen:slight_smile:.

 

Liza, Snap het niet helemaal maar hier gaan we.

 

We hebben boven een TP-link accespoint op een kabel naar modem beneden. Als mijn zoon minecraft speelt en niemand zit boven op de wifi dan is er geen probleem. Als er wel iemand boven op de wifi zit dan heeft iedereen slechte wifi en loopt minecraft maar ook teams of youtube/muziek vast. Wifi-manager geeft boven 60-70 Mbits.

Als ik de kabel boven aansluit op de computer dan loopt minecraft net zoals met de boven aanwezige accespoint (TP-link), maar met niemand op de wifi. De TP-link doet het dan niet dus wifi is zo goed als nul.

OP de TP-link zitten twee poorten ETH1 en ETH2, in beide zit nu een kabel; een internetkabel en een naar stopcontact. Het is de AC1750