Vraag

Verbinding valt weg, Service lampje Experia V10 brandt dan

  • 9 June 2023
  • 21 reacties
  • 87 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds enkele weken hebben wij, op willekeurige momenten, een issue met de verbinding. De verbinding (tv en internet) is dan weg en op de Experia V10 box knippert het service lampje oranje. Een (soft) reboot (stekker er eventjes uit) van de Experia lost dit issue dan op.
In de configuratie zelf is (al een aantal jaar) niets veranderd. 
In een tijd van thuiswerken is het willekeurig wegvallen van de verbinding ‘vrij vervelend’. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Hiervoor eigenlijk jaren geen problemen gehad en zoals gezegd is er (hier in huis) niets veranderd aan de configuratie.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Badge +19

Goedemorgen @Dennizzz heb je glasvezel of koper?

Helaas nog steeds koper ☺️

Badge +19

Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja wil je dat dan doen en een screenshot plaatsen van de pagina geavanceerd? 

 

 Vermoed dat je deze bedoelt

Badge +19

Helemaal goed. Heb je het modem zelf gereset of valt ie af en toe helemaal uit?

Nee, enkel de modem van de stroom gehaald als de verbinding wegvalt en het oranje lampje aangaat. Omdat hij het erna ‘gewoon’ goed doet (soms een paar dagen) nog niet gereset. Zou dit iets doen? Zeker omdat ie het altijd zonder issues heeft gedaan

Badge +19

Heb je toevallig dit soort dingen in huis?

 

Ja daar heb ik er toevallig 2 van in huis. Al een tijdje aangesloten wel ook

Badge +19

Het wordt steeds moeilijker om draadloze verbindingsets te gebruiken omdat er heel veel "ruis" is gekomen vanwege overbelasting van het electriciteitsnetwerk. En daar kunnen ze niet tegen en veroorzaken ze rare storingen.  Kan je een dag of twee testen zonder aangesloten draadloze verbindingsets om te kijken of dat het probleem is? 

Ga ik testen.
Maar een stroompiek (oid) levert dan een signaal naar de modem op waar die van ‘over zn nek’ gaat? De set zit overigens niet rechtstreeks op t modem aangesloten. Zit nog een netwerkswitch tussen. 

Badge +19

Je zegt het mooi!!! Ik denk dat je het zo wel kan noemen.  Maar waar gebruik je ze voor? Ik ben wel benieuwd hoe jouw netwerk eruit ziet. 

Ik heb een aansluitpunt van het modem (op de begane grond) naar de 2e verdieping (uit mn hoofd via een een Cat6 kabel).
Vanuit dit punt met een kabel op een netwerkswitch aangesloten en die verdeelt het weer over de verdieping  (oa met de Devolo naar een andere kamer op de verdieping)

Badge +19

En heb je tv ontvangers en/of wifiversterkers van kpn?

2 tv ontvangers en 3 superwifi punten

Badge +19

Ik denk dat er wel wat te optimaliseren is aan jouw netwerk😉. De draadloze verbindingssets moeten er echt uit. Het mooiste is om op iedere verdieping een bekabelde superwifi te plaatsen.  Zodra je een tv ontvanger op een switch aansluit komt igmp snooping om de hoek kijken.  De switch MOET dat ondersteunen. Het heeft waarschijnlijk allemaal wel gewerkt maar toekomstbestendig is het niet. Is het allemaal een beetje duidelijk of is het erg ingewikkeld?

Ik heb op iedere verdieping een bekabeld superwifi punt. Het zijn er trouwens 4 bedenk ik me (2 beneden, 1 op de 1e en 1 op de 2e verdieping). Ook op iedere verdieping staat een netwerkswitch (met op de begane grond en de 1e verdieping een tv ontvanger). 
 

De devolo is dus echt een dealbreaker begrijp ik. Misschien toch maar een kabel trekken daar

Badge +19

Is er een rede waarom je daar een kabel naar toe wil? Heb je witte of zwarte SuperWiFi's?

Het is voor een desktop pc zonder wifi. Ik bedenk me nu dat de makkelijkste oplossing is, wifi kaart in de desktop zetten. Ik heb de witte superwifis

Badge +19

Of een usb wifi adapter.  Overigens als het een probleem tussen de centrale en het modem was geweest dan had er een rood lampje gebrand op het modem.  Oranje geeft aan dat er iets na het modem niet goed gaat.  Volgens mij heb je wel door wat er moet gebeuren 😉.  Als je ergens tegenaan loopt roep je maar.

Ja komt goed! Bedankt voor de hulp!