Verbindingsproblemen Sonos en Experiabox

  • 5 May 2020
  • 6 reacties
  • 1257 keer bekeken

Beste KPN,

 

Ik heb deze klachten ook met de Experiabox V10A i.c.m. mijn Sonos apparatuur. De splitsing van de 2,4ghz en 5ghz leek in eerste instantie de oplossing zijn, echter “verdwijnen” meerdere speakers spontaan op willekeurige momenten. Met de V10 had ik dit probleem niet.

 

Zijn er nog andere work-arounds of oplossingen bekend?

 

Groeten Tim

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @TS-89, welkom! Wat een vervelend probleem, dit.. Kan je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Hoeveel Sonos apparaten heb je in gebruik en welke zijn dat er? Begrijp ik goed dat je de 2.4 en 5 Ghz frequentie nog steeds gesplitst hebt? Je hebt geen wifi versterkers of andere apparatuur aangesloten? 

Beste Marcia,

 

Ik heb mijn gegevens zojuist aangevuld.

Ik heb de volgende apparaten in gebruik: 

Sonos playbar

Sonos play 3

2 x Sonos play 1

Sonos bridge

 

De splitsing tussen 2,4ghz en 5ghz heb ik nog steeds ingesteld. Ik gebruik geen wifi versterkers of andere accesspoints. Bekabeld kan ik ze helemaal niet bereiken en op beide wifi frequenties zijn ze willekeurig niet te bereiken.

Groeten Tim

 

 

Reputatie 6
Badge +8

Als je een bekabelde Sonos Bridge gebruikt dan gebruikt Sonos helemaal de WiFi van de ExperiaBox niet, maar zijn eigen SonosNet. Als je niets bekabeld hebt dan stuurt een Sonos Bridge juist de boel flink in de war.

Heb je de Bridge bekabeld aangesloten? 

 

Reputatie 7
Badge +30

Heb je nog kunnen kijken naar de reactie van @Hsd? Ik ben er erg benieuwd naar! 

@Hsd , dit klopt inderdaad. Bewust dat ik mijn Sonos systemen op de bridge aansluit daar het bereik groter en stabieler is gebleken dan de experiabox wifi. Dit vooral op plekken zoals de zolder en de tuin. 

 

Het gaat puur om de verbinding van mijn Sonos app op mijn smartphone via de experiabox-wifi die moeite heeft om het Sonos netwerk - die dus bekabeld aangesloten is - te vinden. Deze constructie heeft met alle generaties experiabox routers stabiel gewerkt maar het lijkt alsof er sinds de v10a af en toe moeite is om deze verbinding tussen lan / wlan te leggen. 

Dit leek eerst alleen op het 5ghz netwerk te gebeuren maar dit fenomeen komt ook op het 2,4 GHz netwerk voor. 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Sorry voor de late reactie! Een collega heeft onlangs ook wat issues gehad met zijn Sonos apparatuur, erg vervelend dit.. In zijn geval heeft hij het op kunnen lossen door de app te verwijderen en daarna opnieuw een nieuw netwerk te creëren met de bestaande inlog gegevens en alle boxen opnieuw te verbinden. Is jouw app up-to-date? Kan jij dit ook eens proberen?