Vraag

Verbindingsproblemen V10A

  • 15 July 2021
  • 15 reacties
  • 155 keer bekeken

Beste,

 

Ik heb zojuist een hele lange discussie gehad op de chat met een van de medewerkers van KPN.

Het volgende is aan de hand:

Ik heb sinds een aantal weken een probleem met de WiFi afkomstig van mijn V10A modem. De WiFi verbinding vliegt er regelmatig uit. Ik blijf verbonden, maar er is gewoon geen internet meer. Nu ben ik zelf netwerkbeheerder van beroep en heb ik dus eigenlijk alles al uitgesloten. Het lijkt gewoon iets te zijn dat mis is in het apparaat. 

Nu heb ik ook al een tijd problemen met online gamen. Als ik bv COD (Call of Duty) wil spelen dan moet ik mn console aanzetten, dan mijn modem herstarten en dan kan ik (soms) gamen. Als ik de console 1 seconden uit zet moet ik weer na het opstarten de modem herstarten. 

Nu had ik eerder gelezen dat een andere KPN gebruiker hetzelfde probleem heeft gehad en dat dit is opgelost met een nieuw V12 modem. Ik krijg precies dezelfde foutmelding. (zie onder).

Nu weigert de chat medewerker van KPN alleen om mij zo'n nieuw modem toe te sturen. Dit vind ik toch wel erg vreemd, aangezien op hun eigen forum staat dat dit de oplossing van mijn probleem is. Een nieuw modem zal hoogstwaarschijnlijk ook de "nieuwe” problemen met de WiFi oplossen, en aangezien het modem de nieuwe WiFi 6 technologie bevat is hij direct een stuk sneller.

Ik betaal elke maand een flink bedrag aan KPN, maar de service is op dit moment ver te zoeken. De oplossing die ik krijg is. "Stel dezelfde vraag nog eens op het forum”

Ik hoop dus ook dat iemand hier mij wel kan helpen en dat dit probleem snel opgelost is. Aangezien de oplossing al bekend is moet dit wel lukken lijkt mij.

Gr,

 

Martijn Dortland

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Log eens in op het modem en wat komt er binnen op je modem en heb je een glas of koperverbinding

Ik heb een glasvezel verbinding. 

Bedraad werkt het internet ook gewoon, en mijn eigen access point doet het ook gewoon, ik heb alleen de 2 bovenstaande problemen, waarvan die van het gamen al langer speelt. Alleen omdat ik op het forum al las dat hier de oplossing voor dit probleem het nieuwe modem was heb ik altijd gedacht, "dat regel ik nog wel een keer". Ik game ook niet extreem veel en dus was het herstarten altijd nog wel te doen. 

Echter nu de WiFi van het modem vreemd begint te doen dacht ik laat ik eens een bericht sturen voor een nieuw modem. Dan is het probleem met het gamen ook direct opgelost. 

Echter blijkt nu dat het dus niet vanzelfsprekend is dat KPN een nieuw modem opstuurt. Dit terwijl op dit forum gewoon publiek staat dat het wel de oplossing van 1 van mijn problemen is, en waarschijnlijk het WiFi probleem ook oplost.

De medewerker op de chat wilde dit pertinent niet doen, en ik moest het zelf maar op het forum regelen. Wat mij betreft is dit gewoon schandalig naar je klanten toe. Nieuwe klanten kunnen alles krijgen, maar ben je eenmaal klant dan moet je het zelf maar regelen. 

Wat levert dit op met en zonder je accespoint

 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

 

 

Het probleem blijft. Zoals eerder gezegd heb ik echt al van alles geprobeerd. Het zit hem ook niet in ontvangst, die is prima. Alleen heb ik gewoon een aantal keer per uur even geen internet en moet ik dan de verbinding verbreken en opnieuw starten. Ook is dit per apparat verschillend. De telefoon kan het doen als de laptop het niet doet en andersom.

 Ook lost dit het probleem met het gamen sowieso niet op. Zelfs al doet de WiFi het straks weer top. Dan nog moet het probleem met het gamen opgelost worden. 

@MartijnDort toch is het beter om de link eens door te nemen en dan krijg je een uitslag te zien etc .

 

Ik ben geen moderator van KPN maar net als jij een klant en een modem wordt niet zomaar omgeruild  door KPN 

Reputatie 7
Badge +24

Uw eigen accespoints zenden toch wel een andere netwerknaam uit dan de Experiabox? 

Wat is het merk en type van uw accespoints? 

Ik heb inderdaad 2 namen. Dit juist om te voorkomen dat ze elkaar in de weg zitten. Mijn eigen access point is van ubiquiti. Heb deze op de zolder hangen en is ook eigenlijk alleen voor de zolder 1e verdieping. Deze werkt perfect. 

Mijn thuiswerk plekje is echter in de woonkamer. En hier ben ik dus afhankelijk van de WiFi van mijn modem. De ubiquiti word daar te zwak om lekker te kunnen werken. Nu kan ik natuurlijk een ubiquiti beneden plaatsen, maar dit gaat een beetje tegen mijn principes in. Ik neem een abonnement af met een modem met WiFi. Dan zou ik zelf dus geen kosten moeten hoeven maken voor een access point. 

Maar zoals in mijn vorige bericht al aangegeven blijft zelfs als ik straks de beste en stabielste WiFi ter wereld heb het probleem met bepaalde online games. Dit is, zoals je in de link bij mijn eerste bericht kunt lezen, bij een andere gebruiker opgelost door het modem te ruilen voor een nieuwe variant. Dus waarom wordt er dan door een medewerker van de chat gezegd dat dit niet zou kunnen. 

Ook voor dit probleem heb ik trouwens alle forum berichten al eens doorgespit. Ik heb meerdere port forwards ingesteld het modem al talloze keren gereset maar niets werkt. 

 

Ik snap best dat KPN niet staat te springen om modems te vervangen, want dit kost gewoon geld. Maar als je een abonnement van bijna 100 euro per maand hebt, mag je volgens mij als klant wel verwachten dat als de oplossing van een probleem op de site van KPN zelf staat, KPN ook direct zegt oké we gaan dit voor u regelen. 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft een internetabonnement, geen WiFi abonnement. WiFi snelheid en stabiliteit worden soms door allerlei externe factoren negatief beïnvloed. Daarom kan KPN niets garanderen qua WiFi.

Gamen doet u volgens mij het best bekabeld. 

Wel bijzonder dat ik dit dan op de site van KPN zie staan. "Standaard bij internet van KPN" en "betrouwbaar wifimodem"

 

 

Evenals als bij de chat zul je hier ook bot vangen omdat je elk voorstel en vraag gewoon aan de kant schuift 

@jimny 

Het is niet dat ik niets wil proberen, maar vanmiddag begon ik met de chat. Toen kreeg ik de automatische robot. 

Deze kwam met hetzelfde voorstel als jij. Ik heb de WiFi manager gebruikt, maar dit leverde niets op waardoor het verbeterde. 

Toen kreeg ik medewerker 1. Deze heeft mijn modem op afstand gereset. Helaas tijdens onze chat dus de verbinding werd verbroken. Het probleem was ook niet opgelost.

Toen kwam medewerker 2. Deze reageerde niet op mij. 

Toen kwam medewerker 3. Met deze medewerker ben ik in eerste instantie ingegaan op het probleem met het gamen. Ook omdat ik bij mezelf dacht, straks zijn we uren verder, werkt de WiFi en kan ik nog steeds niet vlekkenloos gamen. 

Ik vertelde van het forum bericht waarin iemand is met exact hetzelfde probleem als ik is geholpen met een nieuw modem. Ik heb overigens ook alle dingen die de persoon in het andere bericht vooraf al had geprobeerd, geprobeerd.  Toch wilde deze medewerker eerst alles doormeten. Er bleek niets mis met mijn modem. Toen moest ik de xbox aansluiten direct op mijn modem. Er zit nu namelijk een switch tussen.  

Dit hielp ook niet. Hierdoor refereerde ik opnieuw weer aan het forum bericht waar een nieuw modem alles oploste. 

Toch wilde de medewerker hier niet aan meewerken. En ontkende hij zelfs dat de amdere gebruiker een nieuw modem heeft gehad. Er staat in zijn bericht letterlijk dat hij deze wel heeft gehad, maar dit was volgens de medewerker niet waar. Daarna had de medewerker ook geen andere oplossing, dus moest ik maar naar het forum gaan. Sorry, maar dit vind ik gewoon onacceptabel. Je helpt een klant tot hij is geholpen, kan je hem niet helpen dan zet je iets door naar de 2e lijns ondersteuning. 

Ik vind het dus niet eerlijk om te zeggen dat ik niets wil proberen. Ik heb al zo veel geprobeerd dat ik er ondertussen wel een beetje moe van wordt. Het meest frustrerende is dat een mogelijke oplossing gewoon hier op het forum staat. Alleen dat is nou net het geen waar KPN niet aan mee wilt werken. 

 

 

@MartijnDort niet wetende hoe het allemaal gegaan is, trek ik mijn oordeel over jou in en hoop dat je de juiste moderator treft die je wellicht een ander modem toestuurt.

Vul je forumprofiel aan met je postcode, huisnummer en klantnummer zodat men ziet wie je bent zodra je topic aan de beurt is

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb dezelfde problemen gehad met Wifi op Experia V10A. Maar je hebt al een Ubiquiti Accesspoint in huis en daarom adviseer ik je om er nog een aan te schaffen. Ik gebruik nu drie van die Ubiquiti AC Accesspoints in huis met een maximale snelheid van mijn 500/500 internet aansluiting en roamen door het huis op een segment. Al een paar jaar geen enkele WIFI problemen meer en er wordt door meerdere personen flink gebruik gemaakt met oa. videobellen. De wifi van de Experia V10a staat gewoon uit. 

@Peter A. 

Hetgeen wat mij daar tegen het zere been stoot is dat ik kosten moet maken, omdat een KPN product niet goed werkt. 

 

KPN verkoopt zijn abonnementen tegenwoordig met het product KPN WiFi en dit is standaard inbegrepen bij internet. Ik neem internet bij KPN af en dus zou het bij mij ook inbegrepen moeten zijn. Dat ik al langer klant ben zou hierin niets uit moeten maken lijkt mij. De omschrijving is "KPN Wifi is gewoon goede wifi die je thuis gewend bent.” Als je echter problemen hebt is het zo dat KPN kan zeggen, "Ja maar WiFi, daar kunnen we niets garanderen”. Hier kan zelfs KPN zelfs het niet mee eens zijn lijkt mij.

 

Verder speelt nog steeds het probleem met het gamen, zelfs als ik besluit mijn eigen WiFi apparatuur te plaatsen blijft dit probleem. Dit gebeurd namelijk ook als de console bekabeld is. Als ik dan uiteindelijk alsnog een nieuw modem krijg om dit op te lossen is het helemaal zonde van het geld, aangezien de nieuwe KPN modems een stuk beter blijken te zijn. (Anders verkoop je het niet met de eerder genoemde omschrijving)

 

@Lisa jij was moderator in het onderstaande forumbericht, waar wel direct werd gehandeld en een nieuw modem is verstuurd. Kan jij mij misschien verder helpen?

 

 

 

We zijn inmiddels alweer een week verder.

En er is nog steeds geen oplossing.