Beantwoord

Verbrekende internetverbinding in de avonden

  • 12 January 2023
  • 34 reacties
  • 421 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Beste @Erwin_ ,

Zojuist klapte weer het internet eruit, tijdens een meeting voor werk:

10.05.2023 10:20:48 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

10.05.2023 10:20:44 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

10.05.2023 10:20:44 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

In van je eerdere posts heb je gezegd dat het misschien aan de modem/router (frits box ligt) en dat je een nieuwe op zou kunnen sturen.

Ik kan van deze internet verbinding absoluut niet op aan en het is uitermate frustrerend dat hij er zo regelmatig uit ligt. Wat kunnen we hieraan gaan doen om het op te lossen?

Kan ik met een helpdesk bellen om dit op te lossen? Ik kan het absoluut niet gebruiken dat het internet eruit vliegt tijdens calls.

Hoi @Erwin_ 

Zojuist zat ik wéér in een call en viel de verbinding weg:

11.05.2023 13:41:23 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

11.05.2023 13:41:19 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

11.05.2023 13:41:19 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

Heb je al een update voor me?

Groetjes,

Vincent.

Hoi @Vincent355 .  Het vermoeden is nu dat je NT defect is.

We hebben voor morgen een monteur ingeboekt.  Laat je weten hoe het afloopt?

Hoi @Erwin_ ,

Afgelopen vrijdag is het kastje vervangen (NT), maar zojuist had ik weer disconnects:

14.05.2023 22:28:18 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

14.05.2023 22:28:15 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

14.05.2023 22:28:14 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

Jeetje.  Hou het nog even een paar dagen in de gaten.  Het modem is niet vervangen? 

Heb je deze verbrekingen ook in het dagelijks gebruik waargenomen?  

Hoi @Erwin_ ,

Gisteren zat ik in een gaming sessie en viel de verbinding weg inderdaad..

Het modem is niet vervangen.

Het ticket staat nog open. Als het goed is heb je een intern nummer gehad. Klopt dat?  

(voor de duidelijkheid. Ik heb zojuist feedback aan het ticket toegevoegd.  Maar mocht jij een intern nummer hebben, is het ook raadzaam om zelf even te bellen)

Hoi @Erwin_ 

Ik heb een mail met een referentie (denk ik), maar die moest ik blijkbaar binnen 7 dagen bellen (dat was tot vandaag, nu is de helpdesk natuurlijk gesloten). Probeer het morgenochtend alsnog!