Vraag

verdwenen mailberichten

  • 10 November 2019
  • 16 reacties
  • 128 keer bekeken

Vanmorgen zijn alle mails van voor 11 oktober 2019 uit mijn netmail verdwenen ??

 

[i]*Admin: topic verplaatst naar juiste board[/i]


16 reacties

Reputatie 7

Heb jij een mailcliënt die de mail ophaalt o.b.v. pop3?

Heb je in die mailcliënt ingesteld staan dat de mails 28 dagen op de server bewaard moeten blijven?

Ik heb de laatste jaren nooit problemen gehad en niets aan de instellingen gewijzigd

op mijn pc werk ik met Thunderbird

Reputatie 5
Badge +7

Hi @WdV1948, welkom op ons KPN forum! Ik lees dat je niks gewijzigd heb in je instellingen van Thunderbird. Heb je dan wel recent de mail op een nieuw apparaat ingesteld? Zie je de mails nog wel in de webmail of zijn ze daar ook verdwenen? Ik hoor graag van je! 

De mail is ook op webmail verdwenen en heb ook geen nieuwe apparaten ingesteld, zaterdagavond was alles nog goed en zondagmorgen was alles tot precies een maand daarvoor het verdwenen

Reputatie 5
Badge +7

Dan kan ik je al wel vertellen dat de mails helaas ook niet meer terug te halen zijn :( Het is wel belangrijk om te controleren waar dit ineens vandaan komt!

 

Kan je in Thunderbird eens het volgende controleren?

 

Start als eerst de e-mail applicatie Mozilla Thunderbird op.

Ga vervolgens naar het submenu Extra in de menubalk bovenaan het programma:

 

Klik vervolgens op 'Accountinstellingen...':

 

U krijgt een overzicht te zien met al uw ingestelde accounts, selecteer het tabblad 'Serverinstellingen' onder het account waarvoor u de serverberichten wilt instellen:

 

In het scherm wat vervolgens getoond word, staat er een vinkje bij 'Berichten op de server laten' ?

de instelling is : geen berichten verwijderen.

Reputatie 7
Badge +24

Ook niet een oude computer opgestart ofzo?

nee

Reputatie 7
Badge +24

Controleer de komende weken of er nog meer mail verdwijnt. Want anders is er toch echt nog ergens een apparaat waar wat verkeerd staat ingesteld. Wijzig anders je wachtwoord van je mailbox. In Thunderbird moet dat dan ook natuurlijk. Maar vervolgens weet je zeker dat dan niets en niemand meer op je mailbox kan inloggen.

Reputatie 7
Badge +24

Maar even voor de duidenlijkheid: op je webmail is dan wel alles ouder dan een maand verdwenen, maar op je pc heb je nog wel alles?

Alleen wat ik op de pc gearchiveerd had heb ik nog, evenals de verzonden mails, alles wat in de inbox stond was verdwenen

Reputatie 7
Badge +24

 

Wat heeft u bij de instellingen staan achter "Servertype"?

Imap-mailserver

Reputatie 7
Badge +24

Imap-mailserver

Ok. De post van Jiske is dan ook niet van toepassing. Want dat geldt alleen voor POP3-server.

Nogmaals: goed in de gaten houden of er nog meer verdwijnt. En eventueel je wachtwoord veranderen.

KPN verwijderd echt niets hoor. Ik heb er nog mailtjes van 2014 op staan :grin:

Het blijft vreemd, maar ik zal mijn wachtwoord veranderen

Reputatie 7
Badge +24

Och... hoe vaak ik dat in de familie al niet meegemaakt heb. Dan hebben ze plots weer 1 of ander antiek ding onder stof vandaan gehaald gehaald, waar Windows XP op staat met Outlook ofzo. En hup, alles is weer kwijt. Of de kinders hebben het gedaan.

Reageer