Beantwoord

Verhuizen? KPN maakt het erg moeilijk

  • 9 April 2021
  • 27 reacties
  • 461 keer bekeken

Reputatie 1

Ik ben een nieuwe woning aan het bouwen en deze wordt binnenkort opgeleverd. Ook ben ik al 50 jaar klant van KPN!

 

Op 17 aug jl heb ik via mijn aansluitingen.nl een aanvraag gedaan voor mijn kpn verhuizing/aansluiting.

Aan de hand hiervan heb ik een offerte gekregen (zie onder) Hieruit blijkt dat als ik KPN als provider heb dat ik dan geen aansluitkosten hoef te betalen. Als ik geen KPN provider heb dan worden kosten in rekening gebracht

 

Begin november heb ik nogmaals contact gehad met KPN tav mijn aansluiting en hier kreeg ik te horen dat ik een verhuisbericht aan KPN door moest geven en dat dan alles geregeld zou worden.

 

Begin maart heb ik meerdere keren contact gehad met KPN 08000402 en het verhuisbericht doorgegeven en aangegeven dat er een kabel aangelegd moest worden. Dit is ontkend door de helpdesk want er lag al een kabel. Dit heb is stevast ontkent ´"maar wie weet het nu beter wij of u!!! " Dit zeker 3 keer herhaald in verschillende telefoongesprekken. Uiteindelijk de moet opgegeven en de aanvraag van verhuizing doorgezet.

Twee weken later kreeg ik bericht dat mijn verhuizing van kpn niet door kon gaan omdat er geen kabel lag!! (zie mail onder)

 

Wederom met vele KPN mensen (ik heb wel een paar namen) en bedrijven in contact geweest maar uiteindelijk moest ik nu een haalbaarheids onderzoek opstarten. Formulier ingevuld (24/3), maar toch een paar dagen daarna (26/3)maar even navragen. Nu bleek het formulier zoek en moest ik het weer aanvragen. Alles uitgezocht door Nick en het zou goed komen (hij belde me zelfs terug). Weer een week later gebeld , nu met Claudia en het haalbaarheid onderzoek formulier heeft zij toen opnieuw ingevuld en adh hiervan kreeg ik de bijgaande offerte.

Hieruit blijk dat ik in eens ruim € 700 moet gaan betalen en na akkoord offerte 75 dagen zou kunnen wachten! Let wel 1e aanvraag dateert van 17 aug 2020.

Wederom gebeld met KPN 088-4687720 (kees) en hij zei dat sinds november KPN de kosten doorbelast, in tegenspraak van de offerte van 17 aug

 

Een lang en ingewikkeld verhaal dat heel veel frustraties en geduld  van mij kost Alles heb ik naar mijn beste weten goed gedaan, maar verschillende afdelingen van KPN jammer genoeg niet en nu ook nog deze offerte/rekening!

 

Graag verzoek ik u om mij tegemoet te komen in de kosten en volgens de oorspronkelijke offerte (gratis) de verbinding aan te laten leggen. De fa HAK Infra heeft ondertussen een kabelgoot op mijn eigen grond tot meterkast aangelegd toen zij water en Electra hebben aangelegd.

 

Wilt u aub met spoed reageren omdat ik met een bedrijf en schoolgaande kinderen te maken heb en die kunnen niets doen na 20 mei als wij moeten verhuizen

 

OP ADVIES VAN KPN AANSLUITINGEN HEB IK DEZE VRAGEN OOK AAN kpn.klantenreacties.centraal@KPN.com

GESTUURD, MAAR GEEN REACTIE!!

icon

Beste antwoord door Ward_ 10 April 2021, 20:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Badge +19

Goed dat u hier terecht bent gekomen. Een moderator gaat dit zeker oppakken.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor u aan de slag.

Reputatie 1

dank Joep

Ik heb mijn profiel aangepast en met mijn nieuwe adres. Hopelijk gaat dit goed?!

Reputatie 7
Badge +10

Hopelijk gaat dit goed?!

Dat hoop ik ook, maar KPN te kennen en de geregelde verhalen die op het forum te vinden zijn, heb ik weinig vertrouwen dat het weinig anders zal zijn, dan wat je tot nu toe aan geleuter hebt ondervonden.

Met een eerder op schrift gestelde offerte zonder kosten, zou ik alvast wat informatie bij een advocaat inwinnen hoe KPN hier aan te houden. Want dit zal wel touwtrekkerij worden.

Reputatie 7
Badge +24

Op de plek waar u nu een nieuw huis bouwt, stond daar vroeger al een gebouw? Of staat het huis wat u bouwt ver van de weg af?

Aansluitkosten zijn volgens mij alleen gratis als je bouwt op een plek waar voorheen helemaal niets was. En dicht bij de weg.

Hoi @Otto21 . Welkom op het forum.

Ik heb de logs van mijn collega's er bij gepakt en vrees dat ik hier niks aan kan veranderen. Als ik een check op het nieuwe adres doe lijkt er initieel wel een aansluiting mogelijk.

Kan het zijn dat hier eerder ook een woning heeft gestaan? In de praktijk is de verhuizing uitgevallen omdat we ontdekt hebben dat er geen KPN infrastructuur aanwezig is. Hier zal je dus (helaas) zelf zorg voor moeten dragen via mijnaansluiting.nl.  Als dat klaar is, kunnen wij leveren. Ik kan hierin geen vergoeding bieden.

Reputatie 1

Hallo Erwin

 

Als je mijn eerste regels leest  dan zie je dat ik in augustus vorig jaar al een aanvraag gedaan via mijn aansluitingen.nl en hier ook een offerte voor gekregen zoals ook in mijn mail aangegeven.

Hier heeft trouwens geen huis gestaan en er liggen ook GEEN aansluitingen op mijn kavel, Volgens 0402 kpn zouden ze er wel liggen. dit is tot vervelens toe vol gehouden dat ze er wel liggen maar uiteindelijk toegegeven dat ze er naast zaten.

Ik weet dat er twee KPN bedrijven zijn die hier over gaan, maar ik heb nog steeds niets en zou nu in eens ruim €700 moeten betalen volgens een nieuwe offerte van vorige week en 75 dagen wachten voor ze aan kunnen sluiten

Sommige mails heb ik nog wel maar niet alles.

Zou je mijn bovenstaande mail nogmaals willen lezen.

Hoe kom ik door deze uitermate moeilijke discussie heen, Graag advies

Zo te lezen heb je nieuwbouw gebouwd, aanvankelijk van de omgeving staat de leverancier van de nuts op je mijnaansluiting.nl aanvraag (media&communicatie)

Welk bedrijf staat op de aanvraag? dit is het forum van KPN de provider. Beetje vergelijkbaar dat iemand bij een energieprovider gaat lopen klagen waarom de stroomaansluiting nog niet in de meterkast zit.

 

 

 

Reputatie 1

KPN is KPN toch en bij KPN aangevraagd via mijnaansluitingen. Zoal KPN adviseert. 
kpn doet niet wat ze behoren te doen en maken fouten waarvoor de KPN mij voor laat betalen. 
ja ja kpn toch🥲

Reputatie 7
Badge +24

Misschien kan @Ward_ hier  iets over zeggen?

Reputatie 7
Badge +10

Klinkt als geval tussen wal en schip en slechte timing.

Toen de aanvraag vorig jaar werd gedaan is volgens het toenmalige beleid het adres alleen toegevoegd aan de administratie met een fictieve kabel. Als een klant fan werkelijk een abonnement bij een provider nam werd de kabel alsnog gratis naar binnen gelegd. 

 

Per 1 januari jl is het beleid aangepast en dient er voor elke nieuwe aansluiting op koper betaald te worden. Daarbij zijn alle administratieve aansluitingen (zoals deze) weer verwijderd waardoor er nu ineens een offerte van honderden euro's aan hangt.

Ik werk niet meer bij die afdeling maar voor zover ik weet worden er geen uitzonderingen gemaakt. 

@Otto21 Je mag het betreffende adres wel even in een DM (bericht) naar me sturen, dan leg ik het voor bij de afdeling Nieuwbouw.

Reputatie 7
Badge +10

@Otto21

Vanuit KPN allemaal uitvlucht verhaaltjes, waar je niets aan hebt. Precies wat ik al had ingeschat.
Eerder aangegeven, neem een advocaat in de arm.

Reputatie 1

Hallo Ward

het gaat hier over de Horstlaan 2  9601ml in hoogezand. 
mij kon geen abonnement afsluiten omdat ik er nog niet woon EN omdat er geen aansluiting ligt. Die mail heb ik ook van KPN gekregen

 

je snapt hoe bizar dit is. Maar wellicht kan je helpen

Badge +19

Je kan beter een berichtje met je adres sturen.  Nu ziet iedereen je adres en dat is niet slim. Je kunt het adres nog wel halen. Klik op de drie puntjes en kies bewerk.

Reputatie 7
Badge +10

Als ik het zo controleer (met die adresgegevens) op:

https://www.breedbandwinkel.nl/vergelijken/internet

(Idem bij andere provider checks).  Ga voor Ziggo !!

Reputatie 7
Badge +10

@Babylonia Er zijn KPN medewerkers die wel willen helpen om te zien of er iets gedaan kan worden. Jouw bijdrage en advies voor een advocaat helpt daar niet bij.

@Ward_ Onderschrift dan even veranderen, je reageerd als medewerker maar op persoonlijke titel, in strijd met wat je nu zegt.

Reputatie 7
Badge +10

@Ward_ Onderschrift dan even veranderen, je reageerd als medewerker maar op persoonlijke titel, in strijd met wat je nu zegt.

Ik schrijf letterlijk dat ik maandag het zal voorleggen aan de afdeling Nieuwbouw. Niet als Webcare maar gewoon omdat ik weet wie er over gaat.

Dat doe ik dus op persoonlijke titel.

Reputatie 7
Badge +10

@Babylonia Er zijn KPN medewerkers die wel willen helpen om te zien of er iets gedaan kan worden. Jouw bijdrage en advies voor een advocaat helpt daar niet bij.

Oh, ik geloof best dat medewerkers bereid zijn te willen helpen. Maar die kunnen verder weinig aan de brakke organisatie doen hoe KPN of KPN netwerkbeheer in elkaar steekt. Ik denk niet dat je in de positie bent om daar werkelijk iets in te kunnen veranderen?

Vanuit ervaring op allerlei gebied in mijn werkzame leven (ben gepensioneerd), zou mijn advies voor de topic starter naar ik denk zeker wel waardevol kunnen zijn om nu reeds rekening te houden met wat hem te wachten zou kunnen staan. Daar is hij namelijk al te lang voor aan het lijntje gehouden.
De topic starter blijkt (gelukkig) niet alleen afhankelijk te hoeven zijn van KPN met de gegevens die hij later heeft verstrekt m.b.t. zijn huis adres.

Vanuit controle op diens postcode en huisnummer, zoals aangegeven, met aanzienlijk minder moeite en rompslomp maar beter meteen een abonnement bij Ziggo af te kunnen nemen.
(Er zou vanuit Ziggo 500 Mbps beschikbaar zijn, tegenover 13 Mbps op koper.  Nog afgezien dat er kennelijk helemaal geen KPN netwerk structuur aanwezig is?).

@Babylonia Er zijn KPN medewerkers die wel willen helpen om te zien of er iets gedaan kan worden. Jouw bijdrage en advies voor een advocaat helpt daar niet bij.

 

Ik schrijf letterlijk dat ik maandag het zal voorleggen aan de afdeling Nieuwbouw. Niet als Webcare maar gewoon omdat ik weet wie er over gaat.

Dat doe ik dus op persoonlijke titel.

Hier zeg je weer iets anders wat tegenstrijdig is met elkaar.:wink:

Je zegt toch echt, KPN medewerkers, dan moet je daar achter je tweede uitspraak zetten.

Zoiets van, Er zijn KPN medewerkers die op persoonlijke titel wel willen proberen te helpen.:grinning:

Reputatie 1

Heren ik zoek naar een oplossing van mijn probleem en niet het vergroten hiervan. Met een juridisch strijd krijg ik geen aansluiting op korte termijn.

Zoals gezegd, ik ben al 50 jaar klant bij de kpn en heb heel veel ups en downs mee gemaakt, maar door de persoonlijke inzet van vele kpn’ers zou ik echt niet graag willen verhuizen naar een andere provider.

@ward, alvast dank voor je inzet en ik hoop dat het lukt

Reputatie 7
Badge +10

Heren ik zoek naar een oplossing van mijn probleem en niet het vergroten hiervan. Met een juridisch strijd krijg ik geen aansluiting op korte termijn.

In mijn  vorige reactie - laatste alinea  geef ik aan hoe je ook zonder juridische strijd beter direct een abonnement bij Ziggo zou kunnen afsluiten

De relatie met 50 jaar KPN mag dan al 50 jaar duren. Met slechts 13 Mbps internetsnelheid wat KPN daar zou kunnen leveren (als het allemaal wel tot aan je huis is aangelegd), denk ik dat het met die liefde snel over is.

Andersom gaat de liefde van KPN voor jou daar namelijk echt geen hogere internetsnelheid geven. Met of zonder extra doorberekende kosten om aangesloten te kunnen worden, maakt niet uit.

Reputatie 7
Badge +10

@Babylonia : Die 13 Mbit zie je alleen omdat er geen adres in de netwerkadministratie meer staat. Dan rekent de tool automatisch een verbinding uit naar de telefooncentrale. In werkelijkheid is op dit nieuwe adres (en de rest van dit kleine wijkje) ruim 100 Mbit mogelijk omdat er vlakbij een actieve straatkast staat.

 

@Otto21 : Je hebt het in je eerste verhaal over een offerte en een mail en verwijst naar “zie onder”. Ik zie echter nergens verder iets terug en vooral die eerste offerte/bevestiging van een kosteloze aansluiting  zou ik graag zien.

Reputatie 1

hallo Ward

I zie idd dat twee mails die ik dacht mee te sturen niet aangekomen zijn

Dit zijn ze:

mail 17 aug 2020

Geachte heer Otto,

Een KPN aansluiting wordt alleen na aanvraag van een telecommunicatiedienst (televisie, internet en/of vaste telefoon) van de bewoner(s) aangelegd.

Dit betekent het volgende voor de aanvraag op het door u aangevraagde adres(sen):

- De voorzieningen in de openbare weg voor de aansluiting op het door u opgegeven adres zullen worden gemaakt, indien deze nog niet aanwezig zijn.

- Op eigen terrein/oprit wordt vooralsnog geen kabel gelegd indien er nog geen telecommunicatiedienst is besteld. (1)

- Ook de aansluiting in het pand wordt pas gemaakt als er een telecommunicatiedienst is besteld door de bewoner / gebruiker van het pand bij een provider naar keuze die de telecommunicatiediensten levert via het netwerk van KPN.

- Als in uw wijk al glasvezel ligt of wordt aangelegd, worden er geen voorzieningen gemaakt voor het kopernetwerk van KPN en worden de panden niet meer aangesloten op het kopernetwerk.

Toelichting:

Wanneer de bewoner/gebruiker een nieuwe aansluiting wil ontvangen, dient de bewoner/gebruiker eerst een dienst aan te vragen bij een willekeurige provider die gebruik maakt van het KPN netwerk. KPN zal dan constateren dat er nog geen kabel aanwezig is en zal VolkerWessels Telecom aansturen om het pand aan te sluiten.

In het geval dat de bewoner/gebruiker gaat verhuizen en gebruik wil blijven maken van het netwerk van KPN, dient de bewoner/gebruiker de verhuizing (zo spoedig mogelijk) door te geven aan de eigen provider. Ook in die situatie zal KPN constateren dat er nog geen kabel aanwezig is en zal VolkerWessels Telecom aansturen om het pand aan te sluiten.

(1) Mocht u geen telecomdiensten willen aanvragen, maar wél de infra-aansluiting willen laten realiseren (bijvoorbeeld als u projectontwikkelaar bent) dan kunt u uw aanvraag voor aanleg van de infra indienen via de Infra Portal: https://service.vwtelecom.com/aansluiting-KPN-aanvragen. Houd u er dan rekening mee dat de realisatie van uw verbinding een tarief kent van minimaal € 506,40 (excl. BTW).

 

Wij verwachten u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

 

Namens KPN NetwerkNL

088-0063757

 

Met vriendelijke groet,

 

Eric Middelkoop

 

 

Mail 23-3-21:

Uw aanvraag is geannuleerd

Geachte heer Otto,

U hebt internet van KPN besteld. Op uw adres is helaas nog geen koper- of glasvezelaansluiting aanwezig. Daarom hebben we uw bestelling geannuleerd.

Zelf aansluiting aanvragen

Via mijnaansluiting.nl kunt u een offerte aanvragen voor het aanleggen van de internetverbinding. Wij vergoeden de kosten voor deze verbinding niet.

Andere mogelijkheden

Graag bekijken we met u wat wel mogelijk is op uw adres. Bijvoorbeeld tv-kijken met Digitenne. Of internetten met 4G. Bel ons dan op 0800-0402.

Met vriendelijke groet,

 

Jörg Kramer

Directeur Klantenservice

 

Wat vindt u van deze e-mail?

 

                KPN B.V. - Postbus 30000 - 2500 GA  Den Haag - KvK nr. 27124701

                 

Reputatie 7
Badge +24

Vergeef me als ik iets verkeerd zeg, maar in de eerste mail staat niet nadrukkelijk dat het gratis is toch? Of lees ik er overheen? 

Reputatie 1

Nee, niet nadrukkelijk

Dus hier ook toen meerdere keren over gebeld. Antwoord: u betaald alleen als er geen KPN abonnement komt. Kan u toch lezen!Dus ik kan mijn abonnement tzt gewoon overzetten : JA