Beantwoord

Verhuizen naar buitengebied: welke mogelijkheden zijn er

  • 22 February 2020
  • 21 reacties
  • 208 keer bekeken

Binnenkort gaan wij verhuizen naar een buitengebied. Nu heb ik al even gezocht naar de mogelijkheden maar die zijn (volgens mij) redelijk beperkt bij KPN.

Wij gaan verhuizen naar de volgende postcode huisnummer ****

Ik zou op dit adres graag gebruik willen maken van internet + tv (interactief). Op de website lijkt dit niet mogelijk.

Is Digitenne en internet buitengebied de enige optie?

Ik hoor het graag

 

Admin: adresgegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 24 February 2020, 10:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hallo @R1tsel ,

volgens onderstaande screenshot, kun je 5Mbit/s krijgen en kom je in aanmerking voor aanpassing buitengebied:

Hoi @JanD ,

Dat had ik inderdaad ook gevonden. Ik kan hier alleen niet uithalen of ik dan ook (interactieve) TV kan krijgen via KPN

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @JanD ,

Dat had ik inderdaad ook gevonden. Ik kan hier alleen niet uithalen of ik dan ook (interactieve) TV kan krijgen via KPN

Ik denk dat interactieve tv heel moeilijk word. Zoiets moet je eigenlijk naar kijken voordat je de handtekening zet onder het koopcontract. En je daarbij bedenken of je dat überhaupt wel doen moet. Want ja... internet is tegenwoordig toch wel een heel belangrijk ding in ons leven. Als dat traag is, heb je daar elke dag last van. En geen interactieve tv is elke dag heel erg vervelend als je dat in je vorige huis gewend was.

@Nick83 Wie heeft het hier over een koopcontract? We gaan hier tijdelijk wonen omdat we onze eigen woning verkocht hebben :)

Dus ja ik ben het met je eens maar voor nu is dit de beste oplossing en zou ik ook graag gebruik maken van de beste oplossing voor TV en internet

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83Wie heeft het hier over een koopcontract?

Rustig aan... dat u er tijdelijk gaat wonen heb ik uit uw startpost niet op kunnen maken. Ik ging er gemakshalve vanuit dat het huis gekocht had, of ging kopen.

Reputatie 7
Badge +24

Is Ziggo beschikbaar? Anders is dat misschien een optie.

Of ik er tijdelijk ga wonen doet er eigenlijk niet toe toch? Ziggo is helaas niet beschikbaar 

Badge +19

Ik zou voor alleen internet gaan in combinatie met sneller internet buitengebied. Digitenne kan wellicht maar is wel sterk afhankelijk van een de positie van de zendmast. Sowieso zal je een buitenantenne moeten plaatsen. Een optie zou nog kunnen zijn tv kijken via de satellietschotel.

Reputatie 7
Badge +9

@R1tsel je kan interactieve tv kijken van KPN.

Kijk op de Website van KPN en vul je postcode in. Ikzelf woon ook buitenaf en ik hebinboeten internetsnelheid van 5mbit/s. Daarnaast ook sneller internet buitengebied. Werkt allemaal goed.

Interactieve tv wordt pas geleverd van af een DSL snelheid van 10 Mb/s.

Dus met 5 Mb/s heb je geen Interactieve tv maar krijg je wel 4G buitengebied erbij.

TV kijken kan via schotel, Digitenne, NLziet, of Canaldigitaal-app/website.

Reputatie 7
Badge +9

@PeterG dat is niet waar wat jij schrijft. Ik heb óók Interactieve TV van KPN terwijl ik 5mbit/s internetsnelheid hebt.

@PeterG dat is niet waar wat jij schrijft. Ik heb óók Interactieve TV van KPN terwijl ik 5mbit/s internetsnelheid hebt.

Dazz nieuw voor mij, maar dat is dan niet HD….

Bedankt voor de reacties. Ik ga KPN wel even bellen en vragen naar de mogelijkheden mbt interactieve tv of gewone tv mogelijkheden 

Op de website kan ik namelijk tv niet aanvinken. Dus lijkt er op dat het niet mogelijk is. 

@Hoopvol als ik mijn postcode opgeef kan ik geen keuze maken voor tv. Deze staat dan standaard op de keuze geen tv. Zie jij iets anders met mijn postcode? 

Reputatie 7
Badge +9

@PeterG dat is niet waar wat jij schrijft. Ik heb óók Interactieve TV van KPN terwijl ik 5mbit/s internetsnelheid hebt.

Dazz nieuw voor mij, maar dat is dan niet HD….

Inderdaad SD

Reputatie 7
Badge +9

@R1tsel wanneer ik op de website van KPN kijk dan kan ik ook tv niet selecteren. Bel even met KPN.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @R1tsel, welkom! Goed dat je alvast bekijkt wat je opties zijn! Ik zie dat je inderdaad geen tv kunt selecteren op onze website. Dan zal dit niet tot de mogelijkheden behoren, ben ik bang. Digitenne is beschikbaar, dus dat zou je in combinatie af kunnen nemen, inderdaad. Mocht je nog meer vragen hebben, laat het gerust weten!

@Marcia_ bedankt voor de reactie.

Uit jouw reactie kan ik nog niet halen of het nu wel of niet mogelijk is. Is dit iets waar jij een antwoord op kan geven? Hoopvol heeft hier boven aangegeven dat het voor hem wel mogelijk was icm buitengebied.

Mocht je hier geen antwoord op kunnen geven dan kan ik altijd nog even bellen met KPN.

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +30

Als ik het adres van Hoopvol op onze website invoer, kan ik inderdaad interactieve tv bestellen. Bij het adres dat jij doorgegeven hebt, kan dat niet. Dat betekent dus echt dat jij op dat adres geen interactieve televisie via KPN kunt krijgen. 

@Marcia_  bedankt voor de info. Dan gaan we voor internet buiten gebied icm digitenne (hopelijk is het signaal goed genoeg)Â