Verhuizing gaat niet goed

  • 21 October 2020
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Voor de zoveelste keer problemen met de internetverbinding.…

Afgelopen november internet aangevraagd op het oude adres; omdat er geen kabel naar het (afgelegen/buiten gebied) huis lag moest deze worden geschoten vanaf de weg. Dit zou 6 tot 8 weken duren voordat dit kon worden gedaan ivm vergunning aanvragen bij de gemeente.

Na een week of 6 kreeg ik te horen dat de gemeente er niet over ging maar de provincie. Nogmaals een wachttijd van 6 tot 8 weken.

Eenmaal aangesloten (medio februari jl.) was de internetsnelheid om te huilen (op goede dagen max. 12mbit/sec) terwijl ons gezegd werd dat wij 30mbit zouden moeten halen. Na een aantal weken kreeg ik een extra boxje binnen voor genaamd ‘Buiten Gebied’. Hiermee zou ons internet sneller zijn. Dit was ook het geval, maar pas nadat wij zelf moesten bellen met de klacht dat ons internet nog steeds ontzettend traag was. Degene aan de klantenservice vertelde mij dat het ‘Buiten Gebied’ nog niet was aangezet… top! 
Daarnaast stond er nog aangegeven op onze factuur dat wij interactieve televisie bij ons internet zouden hebben genomen, maar dit was incorrect. Na hierover te hebben gebeld werd deze van het abonnement afgehaald en werd heb netjes verrekend. 

 

De maanden gingen voorbij en het internet was op zich best prima. We haalden meestal rond de 25mbit/sec dus ik was allang blij dat het geregeld was.

 

Nu, oktober 2020, zijn wij verhuisd naar een nieuwe woning, wél in de bewoonde wereld dus de ‘Buiten Gebied‘-service zou niet meer van toepassing zijn. Vanochtend is er een monteur geweest en toen bleek dat er nog geen goede kabel vanaf de begane grond (hier komt het internet binnen en zit de stoppenkast) naar ons appartement op de 2e etage. Het was helaas ook niet mogelijk om een kabel aan te leggen omdat de oude kabel muurvast zit. De monteur adviseerde mij te gaan werken met een devolo. Hier had ik echter nog nooit van gehoord dus hij legde mij uit dat een devolo het internet via de stopcontacten verspreid. Dus een devolo in het stopcontact bij de meterkast en eentje boven met daaraan een extra modem/router om het internet te kunnen gebruiken boven.

 

Hier heb ik vervolgens over gebeld met de klantenservice en zij vertelden mij dat het inderdaad mogelijk is om te werken met devolo (of DVS?). Fijn, een lichtpuntje in alle drama van de internetaansluitingen het afgelopen jaar. De devolo’s zsm zouden naar mij toe worden verstuurd. 
Ik kreeg een bevestiging per sms en tot mijn grote verbazing (eigenlijk niet, want wanneer regelen jullie iets wel in 1x goed?) wordt het pakket verstuurt naar mijn oude woning. Ik wil niet als een zeikerd overkomen, want ik zou het echt geen probleem vinden om het pakket bij mijn oude adres op te halen hoor. Alleen liggen mijn oude en nieuwe adres ongeveer 75 minuten rijden van elkaar.…
Daarnaast stond er wéér dat ik een televisieabonnement heb toegevoegd aan mijn huidige abonnement.

Wederom gebeld met de klantenservice, die overigens altijd erg vriendelijk zijn; chapeau!
Mevrouw vertelde mij dat de DVS/devolo eigenlijk alleen wordt gebruikt bij het gebruik van interactieve televisie en vrijwel nooit voor het internet ivm zwak signaal. Vandaar dat er wellicht een televisieabonnement bij mijn bestelling is toegevoegd (ookal zei ik dat ik alleen internet wil blijven houden). 
Gezegd te hebben dat de bestelling op mijn oude adres wordt bezorgd ipv op mijn nieuwe adres vertelde de vriendelijke mevrouw dat zij de bestelling noch het adres kon wijzigen en dat zij mij daarvoor moest doorverbinden met de afdeling ‘Safe’. Echter was de wachttijd hiervoor minimaal 20 minuten. Hier heb ik geen tijd voor, ik was immers al meer dan 30 minuten aan de telefoon (waarvan ‘tussen de 8-12 minuten wachttijd’)

Ik heb uiteindelijk eieren voor mijn geld gekozen en gezegd/gevraagd dat ik een beetje klaar ben met al doe trammelant van KPN en dat ik het liefst over zou willen stappen naar bijv. Ziggo. Niet dat Ziggo geen gezanik oplevert, maar in het nieuwe huis is al een coax-aansluiting aanwezig.

 

Graag hoor ik wat ik van jullie kan verwachten en wat de oplossing zal zijn voor dit uitermate irritante probleem.

 

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Hallo @Maxx, welkom bij ons op het forum. Jouw verhuizing gaat nog niet echt goed begrijp ik. Tijdens een verhuizing blijft het abonnement op het oude adres staan, totdat het volledig is afgerond. Als de verhuizing nog niet gereed was toen de Devolo's (of DVS, dat is hetzelfde. Het staat voor Draadloze VerbindingsSet) werden verzonden kan het goed zijn dat ze naar het oude adres gingen. 

Ik denk graag met je mee naar de oplossing, maar ik heb nog geen gegevens van je. Zou je jouw forumprofiel kunnen invullen, met zowel het oude als nieuwe adres? Als je daarna hieronder een seintje geeft weet ik dat ik mee kan kijken.

Helaas, ik ben inmiddels overgestapt naar Ziggo 😁

Reputatie 7

Dat is jammer om te lezen @Maxx! Mocht je je bedenken en kunnen wij toch nog iets voor je kunnen doen, je weet ons hier te vinden :slight_smile:

Dat is jammer om te lezen @Maxx! Mocht je je bedenken en kunnen wij toch nog iets voor je kunnen doen, je weet ons hier te vinden :slight_smile:

Dank je wel! Jullie hebben al met al een goede klantenservice, maar helaas door omstandigheden scheiden onze wegen nu. Bij het volgende huis zeker weer KPN!