Beantwoord

verificatie fout wifi

  • 13 September 2019
  • 4 reacties
  • 383 keer bekeken

Hallo, Ik heb een probleem met mn wifi verbindingen. ik heb een netwerknaam met inlogcodes, deze hebben het altijd gedaan, maar tot op heden werken deze gegevens niet meer. als ik met een apparaat op het netwerk wil inloggen, dan geeft ie aan verificatiefout opgetreden.

Voorheen had ik wel eens problemen met online gamen, met een vaste internetlijn. Kpn is toen met 2 monteurs ter plaatsen geweest (naar meerdere meldingen) deze hebben me toen geadviseerd om 2 versterkers te plaatsen deze zijn beide ook bekabeld en er zat nog een externe router tussen, deze is er ook tussen uit gehaald, omdat dit beter zou zijn.

In het begin was alles goed. maar enkele weken daarna kreeg ik plots problemen met een verificatiefout op mn wifi. ze hebben van kpn wel volgens mij de instellingen wat aangepast, maar dit weet ik niet zeker. ik heb het aan hun overgelaten, de specialisten...

vervolgens heb ik al zeker 6 x contact gehad met kpn, maar niemand schijnt me daar dus te kunnen helpen!
Al hun tips en adviezen heb ik uitgeprobeerd, zoals systeem resetten, alles van de stroom afhalen, netwerk vergeten en daarna weer inloggen maar niets helpt.

Wie kan me helpen?!

Gr. Tom
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 16 September 2019, 13:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Tom001 , je zou eens in je modem kunnen kijken welk wachtwoord voor de WiFi gebruikt wordt en of dat anders is dan jij denkt.
Theoretisch kan het zijn dat vanuit KPN de modem, om wat voor reden dan ook, gereset is naar standaard waarden en als jij dan een ander wachtwoord gebruikt dan standaard klopt het niet meer.
Als in je modem gewoon alles goed staat kun je met je smartphone eens proberen in je smartphone de netwerkinstellingen te resetten of je verbinding met je modem te 'vergeten' en opnieuw op te zetten.
Succes.
Hallo Jan-D, bedankt voor je reactie! Ik heb het net met mn smartphone geprobeerd, datgene wat je in je bericht had geschreven. hetgene wat er dan komt te staan is: kan niet verbinden met netwerk.

dus ik denk toch dat er iets in de instellingen niet goed staat. of het is iets anders...
Reputatie 7
Badge +25
Hi Tom, welkom hier. Ik zie eigenlijk 2 goede opties waarvan Jan er al 1 heeft genoemd. Inloggen in het modem kan je dan bijvoorbeeld doen met een pc/laptop die bekabeld is aangesloten. Zonder WiFi-verbinding wordt dat een lastig verhaal namelijk.

De andere optie is om het modem te resetten. Dan worden de netwerknaam en het wachtwoord weer teruggezet naar de standaardinstellingen, en kan je het wachtwoord achterop de Experia box vinden. Hou er wel rekening mee dat andere instellingen dan ook weer terug zijn gezet.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb niets meer van je gehoord @Tom001 dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!