Vraag

Verkeerd aangesloten WIFI versterker?

  • 5 December 2020
  • 6 reacties
  • 76 keer bekeken

Een aantal jaren geleden heeft een KPN monteur bij ons een experia box en WIFI versterker aangesloten. Wij vonden het signaal nog steeds niet erg sterk en hebben meer dan eens contact gehad met KPN over de kwaliteit. Dit heeft geleid tot verhoging abonnement etc.. Gisteren eindelijk een monteur langs geweest en wat blijkt de vorige monteur heeft een versterker geplaatst die het helemaal niet deed! De monteur heeft nu 2 WIFI punten geplaatst ad EUR 150,-- maar deze zouden voor eigen rekening moeten komen omdat KPN zelf vindt dat ze er niets aan konden doen volgens de klachtenlijn. Echt schandalig! Heeft iemand hier ook ervaring mee? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Die versterker die het niet deed is toch wel gratis omgeruild? Of was die niet kapot maar was die verkeerd ingesteld? En welke versterkers heeft u nu? De witte ronde SuperWiFi's? Die zijn nooit gratis...

Nee, de versterker is helaas niet gratis omgeruild.  De KPN Wifi versterker die er stond moest klaarblijkelijk worden verbonden middels een kabel. Maar dat is dus door de monteur destijds niet gedaan. Die heeft gewoon neergezet en hij zou het doen. Tja, misschien naïef, maar wij hebben er geen verstand van vandaar ook de vraag aan KPN voor professionele ondersteuning. Nu dus twee keer kosten gehad voor een WIFI versterker. Het zijn inderdaad ronde WIFI punten (die men dus wel gratis aanbiedt als je een nieuwe klant bent). Helaas ben ik al jaren klant maar dat telt klaarblijkelijk niet……. 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, de versterker is helaas niet gratis omgeruild.  De KPN Wifi versterker die er stond moest klaarblijkelijk worden verbonden middels een kabel. Maar dat is dus door de monteur destijds niet gedaan. Die heeft gewoon neergezet en hij zou het doen.

Ik denk dat de monteur toen bedoelde dat u die nog wel zelf eerst nog aan moest sluiten.

Tja, misschien naïef, maar wij hebben er geen verstand van vandaar ook de vraag aan KPN voor professionele ondersteuning.

De versterker had nu alsnog gewoon aangesloten kunnen worden toch? Want hij was dus niet kapot.

Nu dus twee keer kosten gehad voor een WIFI versterker. Het zijn inderdaad ronde WIFI punten (die men dus wel gratis aanbiedt als je een nieuwe klant bent). Helaas ben ik al jaren klant maar dat telt klaarblijkelijk niet……. 

Nee, klopt, alleen voor nieuwe klanten. Nieuwe klanten die dan accepteren dat ze hun welkomstkorting niet krijgen. Die heeft u waarschijnlijk wel gekregen. 

Ik denk dat de monteur toen bedoelde dat u die nog wel zelf eerst nog aan moest sluiten.

Nee want we hadden juist toen een afspraak gemaakt dat hij deze zou installeren. Omdat wij daar dus helemaal geen verstand van hebben.

De versterker had nu alsnog gewoon aangesloten kunnen worden toch? Want hij was dus niet kapot.

Nee hij was niet kapot maar kon ook helemaal niet aangesloten worden omdat er geen kabel getrokken kon worden. De vorige monteur heeft ons destijds aangegeven dat het een draadloze versterker was. Dat bleek dus helemaal niet zo te zijn.

Nieuwe klanten die dan accepteren dat ze hun welkomstkorting niet krijgen. Die heeft u waarschijnlijk wel gekregen. 

Ik ben al meer dan 20 jaar KPN klant. Ik zou dat echt niet meer weten :)

Reputatie 7
Badge +24

De vorige monteur heeft ons destijds aangegeven dat het een draadloze versterker was.

Toen elkaar misschien verkeerd begrepen ofzo. Of die monteur heeft er met zn pet naar gegooid. Maar de zwarte Experia WiFi kan zeker niet draadloos ergens zomaar geplaatst worden.

Doen de SuperWiFi's het wel goed?

De laatste monteur was ook zeer verbaasd over de gang van zaken van zijn collega. Dank voor het bericht.

Â