Vraag

Verlengen niet voordelig genoeg

  • 18 October 2020
  • 3 reacties
  • 69 keer bekeken

L.s,  Ik heb sinds 18 juni 2016 de mogelijkheid mijn contract voor internet, televisie en telefoon te verlengen. Nu leert het uitzoekwerk mij dat ik bij een gelijk pakket (KPN hussel) € 2,- meer ga betalen als wanneer ik niet verleng. Een overstap naar Ziggo zou met een gelijk waardig pakket € 15,- goedkoper zijn. Zelfs als ik een pakket bij Ziggo neem met een hogere internet snelheid ben ik nog goedkoper uit als bij KPN.  Tevens levert de overstap als KPN klant naar KPN Hussel geen voordeeltje op qua wifiboosters o.i.d.  Graag verneem ik waarom bestaande (en trouw betalende) klanten geen voordeeltjes krijgen en overstappers wel?

Voor alsnog denk ik binnen korte tijd (vanwege deze financiële gang van zaken) over te stappen, zodat ik voor het zelfde geld meer waar krijg en drie wifiboosters. Ik had van KPN meer klantenservice verwacht voor de hogere prijs en het jarenlange trouwe klant zijn.

 

Groet, Richard


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Waarom korting? Wat heeft een korting voor zin? Uiteraard betaal je die gewoon zelf met de abonnementsprijs. Ook bij Ziggo krijgen bestaande klanten geen korting bij verlengen hoor.

Is die 15 euro goedkoper bij Ziggo met of zonder korting? 

Inderdaad krijgen bestaande klanten geen korting of andere cadeaus bij contractaanpassing (de contacteinddatum wordt daarbij niet aangepast, dus van verlenging is feitelijk geen sprake). Voordat je overstapt zou ik nog even kijken naar de meest recente providertest in de Consumentengids. Daarin werden de eerste 5 plaatsen ingenomen door KPN en merken van KPN. Ziggo bundelde tamelijk onderaan (al jaren trouwens).

Als je in aanmerking wilt komen voor welkomstcadeaus moetje eigenlijk ieder jaar overstappen. Maar - anders dan bij energieleveranciers, waar overstappen doorgaans geen technische gevolgen heeft - moet je bij ISP's wel rekening houden met diverse aanpassingen (andere modemrouter, tv-ontvangers, kabels e.d.). Naar ik heb begrepen "krijg” je bij Ziggo maar één ontvanger waarmee je opnames kunt bekijken, eventuele extra ontvangers schijnen dat niet te kunnen. Als je dat er allemaal voor over hebt kun je bij regelmatig overstappen inderdaad wat besparen.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Scout Richard, welkom! Het klopt helemaal wat de heren hierboven zeggen. Ik kan natuurlijk niet voor Ziggo spreken, maar wel voor KPN. Wij geven alleen een welkomstbonus en doen dit niet jaarlijks. Dan kunnen we de abonnementskosten een stuk omhoog gooien. Ook pretenderen we zeker niet de goedkoopste te zijn. Wel bieden we goede hardware, fijne service en snelle diensten. Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?