Vraag

verouderd modem en niet de juiste snelheid

  • 13 November 2020
  • 8 reacties
  • 115 keer bekeken

Badge

Goedemorgen,

 

sinds jaar en dag maken wij gebruik van KPN compleet, het bevalt ons allemaal prima.

echter we lopen nu tegen een probleem aan en wel het volgende.

 

onze internet verbinding vonden wij traag, we hadden enige tijd geleden internetsnelheid 100/100. Om deze reden heb ik die laatst opgehoogd naar 200\200. Echter het resultaat hiervan merkte we niet echt dus ik besloot onze internet snelheid eens te testen met de speedtest van KPN.

laptop bekabeld aangesloten op het V9 modem en de test laten draaien. We constateerde toen dat de snelheid niet hoger kwam dan 90\90 zo een beetje. 

modem gereset ed maar het mocht niet baten. Nu vermoeden wij dat onze modem aan het einde van zijn bestaan is. We hebben hem al even.

hoe krijgen we dit opgelost? Ik betaal nu voor een 200\200 internetverbinding en krijg aanzienlijk minder, en het ergste is uiteraard dat de apparatuur stoort vandaar de eerder beschreven upgrade.

 

ik hoor graag spoedig van u

met vriendelijke groet

JP Jansen

 


 

 

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het kan heel goed zijn dat uw laptop een 100 mbit poort heeft. Kunt u dat eens na kijken? Wat is het merk en type van die laptop? 

Badge

Goedemorgen Nick

 

het is via een USB - netwerk adapter gegaan. Op de huidige laptop zit geen netwerkaansluiting meer.

 

het betreft een asus notebook

Reputatie 4
Badge +1

het kan ook zijn dat de FTU te oud is. dus waar de oranje kabel binnenkomt in het kastje.

 

toen ik ooit een snelheidsverhoging deed was dat mijn probleem.

Badge

Dank je fubje,

 

bij wie moet ik zijn om dat te controleren/herstellen? KPN? 
 

of ligt dat weer bij een andere instantie

Reputatie 4
Badge +1

Dat zou kpn kunnen zien/uitlezen. Maar ik zou eerst eens proberen om een laptop/pc direct bekabeld aan te sluiten. 

Reputatie 7
Badge +10

het is via een USB - netwerk adapter gegaan.
Op de huidige laptop zit geen netwerkaansluiting meer.

Daar kan ook de beperking zitten.
Alleen een goede kwaliteit USB 3.0 netwerk adapter en dan ook nog op een USB 3.0 poortje aangesloten geeft voldoende snelheid. (Heb daar zelf al eens verschil in waargenomen, toen ik een vergelijkbare netwerk adapter aan de andere kant van de laptop op een USB 2 poortje aansloot).

Badge

Beste allemaal 

zojuist telefonisch contact gehad met KPN, men heeft wat metingen doorgevoerd.

het V9 modem is verouderd en er wordt een nieuwe opgestuurd. Men verwacht dat hiermee de problemen zijn opgelost.

zo niet dan kijken ze verder om de storing zsm te verhelpen.

dat is de service en kwaliteit van KPN. Prima geholpen tot dus ver.

 

eenieder dank voor de reacties adviezen en opmerkingen.

 

groet

Badge +19

Ik ben benieuwd of dit vlekkeloos gaat verlopen. Een medewerker die zegt dat de v9 verouderd is vertrouw ik niet. Laat even weten hoe het afloopt. 

Reageer