Vraag

Verschil XS4ALL en KPN

  • 21 June 2023
  • 3 reacties
  • 467 keer bekeken

Al enige tijd zijn wij klant van XS4All en meegegaan met het opgaan in KPN. Naar mijn weten zitten er op dit moment weinig verschillen tussen de inhoud van de abonnementen. Maar onlangs kwam ik erachter dat er wel degelijk verschillen zijn. Ik wilde namelijk mijn entertainment korting aanzetten (wij hebben zowel thuis, als twee mobiele abonnementen). We profiteren al van alle andere KNP Compleet voordelen (MB's delen en korting op de factuur). Wij hebben echter geen recht op de 5 euro entertainment korting omdat we XS4ALL klant zijn (volgens de klantenservice). Toen ben ik eens gaan kijken wat nou eigenlijk de verschillen zijn. En tot mijn grote verbazing lijkt dit vooral in de euro's per maand te zitten.

Als ik nu als nieuwe klant bij KPN terecht zou komen, zou ik voor 1GB down/up, standaard netflix account én een Fritzbox 62 euro per maand gaan betalen. En dan laat ik de eerste 6 maanden korting buiten beschouwing.  Op dit moment betaal ik voor 200 MB én basis Netflix 74 euro per maand. Als ik zou upgraden naar 1 GB en het standaard Netflix account, zou ik 83,50 per maand gaan betalen. Voor exact hetzelfde. Een verschil van ruim 20 euro per maand. 

Ik wil overstappen van Xs4ALL naar KPN om van alle voordelen te profiteren én om betaalbaar internet te ontvangen. Deze aanpassing wordt afgewezen, omdat ik al klant zou zijn van KPN. Terwijl er anderzijds duidelijk een verschil wordt gemaakt in XS4ALL en KPN. De klantenservice is zo telefonisch dramatisch bereikbaar en de chat stuurt me alsmaar door naar Mijn KPN. Daarom maar eens via deze weg proberen. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U kunt natuurlijk wel het abonnement aanpassen naar een TV+ abonnement. Ik zou zeggen: bel gewoon nog een keer wellicht dat u dan iemand aan de lijn krijgt die het wel snapt.

Beste Nick, tekst geedit? Dit is dan een reactie op je originele post. ik wil niet het gras wegmaaien, maar doe dat toch..

De service en kwaliteit bij XS4all was het extra geld meer dan waard voor veel mensen (net als ik). 
Bij het samengaan, en alle echte xs4all voordelen verdwenen (zoals eigen patch kasten in de centrales, medewerkers die de telefoon opnamen als er wat was, en die je dan direct konden helpen). Toen ben ik ook naar Hussel overgestapt, blijkbaar kan dat wel.  Meer betalen en niet (veel) meer krijgen, dat klopt niet. Dan wordt een prijsverschil toch een probleem.

Dus nu betaal ik enigszins morrend, minder. Maar liever had ik meer betaald en de oude XS4All service en hardware gehad.…

Reputatie 7
Badge +17

@Ramon vanuit KPN is er deze pagina over onze merken. Ik snap dat je meer op zoek bent naar ervaring van andere forumgebruikers. En mooi te zien dat @EAZ1964 hierover kan meepraten. Maar een linkje naar de algemene informatie leek me hier toch ook handig.Â