Beantwoord

Verschillende Mbit/s bij test KPN via WiFi

  • 5 November 2019
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Vandaag na 1 a 2 jaar weer  eens de wifi snelheid getest via KPN en het resultaat is verbluffend.

Het gaat van 40 mbit/s naar 34 mbit/s en daarna naar 31 mbit/s ( vreemd ) 

Ik dach even via mijn mobiel testen en de uitslag was 35 mbit/s.

Hoort het zo deze mbit/s metingen 

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 6 November 2019, 16:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Pakku , je internetsnelheid test je het beste bekabeld op 1 pc en alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Daar de kwaliteit van de wifi van teveel factoren afhankelijk is,  is daar geen betrouwbare meting voor te geven.

Wel is het een feit dat bij een goed ingestelde 5.0-band de hoogst haalbare draadloze snelheid haalbaar is, soms gelijk aan de bekabelde snelheid.

 

Reputatie 7

Hoi @Pakku, welkom op het forum. De snelheden die je hebt gemeten wisselen inderdaad aardig. Het WiFi signaal gaat door de lucht, waardoor het gevoelig is voor omgevingsfactoren buiten onze invloed. Daarbij kan je denken aan waterbedden, aquariums, magnetron, gewapend betonnen vloeren, een ondervloer, isolatie (aluminium) onder vloerbedekking, DECT telefoons, andere apparaten die een netwerk uitzenden en ook andere WiFi netwerk in jouw omgeving. Het netwerk stopt niet bij de muur van je huis, het kan verder rijken en andersom net zo.

Ik ben net als Jan heel benieuwd hoe de verbinding is als je deze met een bekabeld aangesloten apparaat test, het signaal gaat dan door een afgeschermde omgeving waardoor je een representatief beeld van de snelheid krijgt. Zou je dat kunnen testen?

Als die snelheid wel op norm is, kan je de WiFi tuner op onze website doen. Die bekijkt de instellingen van het netwerk en stelt het zo optimaal mogelijk in. 

Reputatie 7

Hoi @Pakku, ik heb nog geen reactie van je gezien. Als we hierbij nog met je mee kunnen kijken weet je ons te vinden.

Hallo, Jasper en Jan bedankt voor jullie reacties.