Vraag

Vertraagde wifi met V8

  • 7 January 2021
  • 8 reacties
  • 56 keer bekeken

Hallo,  wij hebben internet van telfort (nou KPN), met kabel gaat het goed, snelheid test geeft 100mb/sec ongeveer. met wifi in hetzelde kamer as de experia V8 modem is het wifi snelheid heel wisselend, soms 30mb/sec some onder de tien.  boven op mij werkplek is de snelheid op de wifi 2mb/sec.

ik heb de wifi manager gebruikt om het wife to verbeter maar he helpt niet.

 

help!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Dan ben ik wel nieuwsgierig naar de resultaten van de Wi-Fi manager. Normaal gesproken
als de snelheid bekabeld boven de 20mbit/s ligt en draadloos onder de 20mbit/s, adviseert
de Wi-Fi manager automatisch gratis Experia Wi-Fi versterkers na de verbeter stappen.

Dat was idd de resultaat, maar ik bergrijp het niet.  Zal en WIFI versterker helpen in hetzelfde kamer als de modem?

Badge +19

Nee heeft geen zin. Je hebt gewoon een ander modem nodig. Het is iedere keer weer hetzelfde liedje. Voormalig tft met een v8 is iedere keer een probleem. Een tip; bel de klantenservice 0800-0402. tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken. Tegen die medewerker zeg je dat je modem helemaal dood is. Er brandt zelfs geen lampje meer. Sorry dat je een beetje moet liegen Maar anders doen ze het niet.

Reputatie 4
Badge +4

Nee heeft geen zin. Je hebt gewoon een ander modem nodig. Het is iedere keer weer hetzelfde liedje. Voormalig tft met een v8 is iedere keer een probleem. Een tip; bel de klantenservice 0800-0402. tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken. Tegen die medewerker zeg je dat je modem helemaal dood is. Er brandt zelfs geen lampje meer. Sorry dat je een beetje moet liegen Maar anders doen ze het niet.

Dan zou ik wel aanraden de stekker eruit te trekken, anders zegt het systeem dat de V8 up is en krijg je een monteur voor kruising. :wink:

Reputatie 4
Badge +4

Dat was idd de resultaat, maar ik bergrijp het niet.  Zal en WIFI versterker helpen in hetzelfde kamer als de modem?

Het zal wel verschil maken. De Experiabox V8 heeft geen 5Ghz antenne, die de moderne snelheden
kan behalen. Dus de oplossing van @Joep1965, maakt zeker een groot verschil op de locatie van het modem. De vraag voor mij blijft wel of dat dan ook nog zo is op uw werkplek, met een nieuwer model.
Natuurlijk is het wel altijd mogelijk met het nieuwe modem opnieuw de Wi-Fi manager te doorlopen en alsnog de versterkers te bestellen.

Badge +19

@13ramon13 meestal roep ik dat ook maar vergat ik nu. Thanx voor je aanvulling.

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @tiggerjj, welkom op het forum van KPN!

Mooi om te zien dat @13ramon13 en @Joep1965 je al wat hebben kunnen helpen. Heb je inmiddels de gratis Experia Wifi's binnen naar aanleiding van de Wifi Manager? Het zou zeker kunnen helpen om de wifi-verbinding te verbeteren. Zoals hierboven ook al wordt aangegeven zendt de Experia Wifi ook wifi uit op 5.0 Ghz. Daarnaast heb je twee verschillende wifi-punten in je huis, waardoor de afstand wat kleiner wordt tussen je apparaat en het wifi-punt. Ik hoop dat je verbetering merkt!

Reputatie 7
Badge +10

@tiggerjj Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!